شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
متخصص فیزیوتراپی در شیراز – فیزیوتراپیست در شیراز

متخصص فیزیوتراپی در شیراز – فیزیوتراپیست در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • فیزیوتراپی
  • -
  • متخصص فیزیوتراپی در شیراز – فیزیوتراپیست در شیراز
متخصص فیزیوتراپی در شیراز – فیزیوتراپیست در شیراز

متخصص فیزیوتراپی کیست

متخصص فیزیوتراپی پزشکی است که در ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات فیزیکی، ناتوانی ها و آسیب ها تخصص دارد.

این متخصصان با افراد در هر سن و مبتلا به بیماری های مختلف سر و کار دارند و به آن ها در بازیابی عملکرد فیزیکی، تحرک و کیفیت زندگی کمک می کنند.

دکتر حسن بیگی متخصص فیزیوتراپی در شیراز از تکنیک های مختلفی مانند ورزش، درمان دستی و الکتروتراپی برای بهبود قدرت، انعطاف پذیری، تعادل و هماهنگی بیماران استفاده کرده و برای پیشگیری از آسیب های دیگر و مدیریت علائم به بیماران آموزش و مشاوره می دهد.

متخصصان فیزیوتراپی در محیط های مختلفی از جمله بیمارستان ها، کلینیک ها، مطب های خصوصی، سازمان های ورزشی و مدارس کار می کنند.

آن ها برای مراقبت از بیماران به طور مستقل یا به عنوان بخشی از یک تیم با سایر پزشکان متخصص همکاری می کنند.

مجید حسن بیگی متخصص فیزیوتراپی و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران می باشد. برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در شیراز می توانید به کلینیک مهراز مراجعه کنید.

متخصص فیزیوتراپی در شیراز چه اقداماتی انجام می دهد

متخصص فیزیوتراپی بسته به نیاز بیماران وظایف و فعالیت های بسیار مختلفی دارد. در ادامه برخی از کارهایی که این متخصص انجام می دهد آورده شده است:

  • معاینه بیماران : ابتدا عملکرد فیزیکی و تحرک بیمار بررسی شده و عواملی مانند قدرت، انعطاف پذیری، تعادل و هماهنگی مورد ارزیابی قرار می گیرد. سوابق پزشکی بیمار نیز بررسی شده و آزمایشاتی برای تعیین علت بروز علائم بیمار انجام می شود.
  • تهیه برنامه درمانی : متخصص فیزیوتراپی پس از معاینه و ارزیابی برای هر بیمار یک برنامه درمانی شخصی شامل تمرینات، درمان دستی، الکتروتراپی و سایر تکنیک ها تهیه می کند.
  • ارائه درمان : متخصص به بیماران برای پیشبرد برنامه درمانی کمک کرده و در صورت نیاز پس از آموزش آن ها را راهنمایی و تشویق می کند.
  • نظارت بر پیشرفت : متخصص فیزیوتراپی به طور منظم پیشرفت بیمار را تحت نظر گرفته و در صورت لزوم برنامه را برای اطمینان از دریافت بهترین نتایج تغییر می دهد.
  • آموزش بیماران : فیزیوتراپیست به بیماران آموزش و مشاوره ارائه داده و به آن ها در درک وضعیت خود، نحوه‌ مدیریت علائم و جلوگیری از آسیب های بعدی کمک می کند.
فیزیوتراپیست در شیراز

متخصصان فیزیوتراپی چه مشکلاتی را درمان می کنند

متخصص فیزیوتراپی مشکلات جسمی و بیماری های زیادی را درمان می کند که در ادامه چند نمونه از این موارد آورده شده است:

  • آسیب های اسکلتی عضلانی : این مورد شامل آسیب دیدگی عضلات، استخوان ها، مفاصل و رباط ها مانند رگ به رگ شدن، کشیدگی، شکستگی و آرتروز است.
  • مشکلات عصبی : مشکلاتی مانند سکته مغزی، بیماری پارکینسون، مالتیپل اسکلروزیس و آسیب های نخاعی که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارند.
  • مشکلات قلبی عروقی : مشکلاتی از جمله بیماری قلبی، فشار خون بالا و بیماری شریان محیطی که قلب و عروق خونی را تحت تاثیر قرار می دهند.
  • مشکلات تنفسی : این مورد شامل مشکلاتی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه و آسم است که بر تنفس تأثیر می گذارند.
  • درد مزمن : درد مداوم که با آسیب یا سایر بیماری ها ارتباطی ندارد.
  • توانبخشی پس از جراحی : این مورد شامل تکنیک های توانبخشی پس از جراحی مانند تعویض مفصل، جراحی ستون فقرات و جراحی قلب است.
  • آسیب های ورزشی : آسیب هایی همچون رگ به رگ شدن، کشیدگی و شکستگی که در حین ورزش یا سایر فعالیت های بدنی رخ می دهند.

بیشتر بخوانید : متخصص درد در شیراز + انواع متخصصان

متخصص فیزیوتراپی در شیراز از کدام گزینه های درمانی استفاده می کنند

این متخصصان با استفاده از گزینه های درمانی مختلف به بهبود عملکرد فیزیکی و تحرک، کاهش درد و ناراحتی و بهبود کیفیت زندگی بیمار کمک می کنند.

در ادامه برخی از رایج ترین گزینه های درمانی که توسط این متخصصان مورد استفاده قرار می گیرد آورده شده است:

  • ورزش درمانی : متخصص فیزیوتراپی معمولا از ورزش برای کمک به بهبود قدرت، انعطاف پذیری، تعادل و هماهنگی بیماران استفاده می کند. تمرینات خاص با توجه به نیازها و توانایی های بیمار تجویز می شوند.
  • درمان دستی : این مورد شامل تکنیک هایی مانند ماساژ، تحرک مفصل و دستکاری برای کمک به تسکین درد، کاهش سفتی و بهبود تحرک بیماران است.
  • الکتروتراپی : در این روش درمانی از تکنیک هایی مانند اولتراسوند، تحریک الکتریکی و لیزر درمانی برای کاهش درد و التهاب، افزایش گردش خون و بهبود بافت ها استفاده می شود.
  • آموزش و مشاوره : متخصصان فیزیوتراپی درباره نحوه مدیریت علائم، پیشگیری از آسیب های بعدی و بهبود سلامت و رفاه کلی بیماران، آموزش و مشاوره ارائه می دهند.
  • ابزار کمکی : گاهی برای کمک به حرکت ایمن و موثر بیماران استفاده از ابزار کمکی مانند عصا، بریس و آتل توصیه می شود.
  • آموزش عملکردی : این مورد شامل آموزش وظایف یا حرکات خاص مربوط به فعالیت یا شغل روزانه بیماران برای بهبود عملکرد کلی است.
  • توانبخشی : برای بهبودی بیماران از آسیب ها، جراحی ها یا بیماری ها و بازیابی عملکرد فیزیکی و تحرک معمولا توانبخشی توصیه می شود.
متخصص فیزیوتراپی در شیراز از کدام گزینه های درمانی استفاده می کنند

سوالات متداول

آیا فیزیوتراپی دردناک است؟

فیزیوتراپی به ویژه در طول درمان دستی یا ورزش درمانی گاهی ناراحت کننده است یا باعث درد خفیف می شود. با این حال متخصصان فیزیوتراپی برای به حداقل رساندن ناراحتی و اطمینان از ایمن و موثر بودن درمان با بیماران همکاری خواهند کرد.

جلسه فیزیوتراپی چقدر طول می کشد؟

یک جلسه معمولی فیزیوتراپی بسته به نیاز بیمار و نوع درمان ارائه شده حدود 30 تا 60 دقیقه طول خواهد کشید.

آیا برای مراجعه به مختصص فیزیوتراپی در شیراز به ارجاع پزشک نیاز دارم؟

در بسیاری از کشورها، ارجاع پزشک یا سایر متخصصان برای مراجعه به متخصص فیزیوتراپی الزامی نیست. اما این موضوع گاهی بسته به سیستم مراقبت های بهداشتی و الزامات خاص ارائه دهنده بیمه متفاوت است.

آیا فیزیوتراپی از بروز آسیب های بعدی جلوگیری می کند؟

بله، فیزیوتراپی با بهبود قدرت، انعطاف پذیری و تعادل و همچنین آموزش و مشاوره درباره استراتژی های پیشگیری از آسیب، از وقوع آسیب در آینده جلوگیری خواهد کرد.

هر بیمار به چند جلسه فیزیوتراپی نیاز دارد؟

تعداد جلسات فیزیوتراپی لازم برای هر بیمار به نیازها و اهداف خاص او بستگی دارد. متخصص فیزیوتراپی برای هر شخص یک برنامه درمانی که نیازهای فرد را برآورده می کند و بهترین نتایج ممکن را ارائه می دهد طراحی خواهد کرد.

مجید حسن بیگی فیزیوتراپیست و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در شیراز، ارائه کننده خدمات فیزیوتراپی در شیراز. برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با کلینیک فیزیوتراپی مهراز، با شماره تلفن 09010384525 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک فیزیوتراپی مهراز: شیراز، خیابان اردیبهشت غربی، تقاطع خیابان فلسطین (باغشاه) و اردیبهشت، ساختمان امیران، طبقه 4

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است