شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
فیزیوتراپی سالمندان در شیراز

فیزیوتراپی سالمندان در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • فیزیوتراپی
  • -
  • فیزیوتراپی سالمندان در شیراز
فیزیوتراپی سالمندان در شیراز

فیزیوتراپی چگونه به بهبود کیفیت زندگی سالمندان کمک می کند

مزایا و اهمیت فیزیوتراپی در بهبود وضعیت جسمانی و روانی سالمندان به اثبات رسیده است. با این حال، بسیاری از مردم هنوز فکر می کنند که فیزیوتراپی فقط مخصوص ورزشکارانی است که مصدوم شده و یا آسیب دیده اند.

حقیقت این است که فیزیوتراپی علاوه بر بازیابی و حفظ قدرت عضلانی، بر پیشگیری از آسیب و افزایش دامنه حرکتی نیز متمرکز است.

سالمندان در معرض طیف وسیعی از مشکلات و بیماری ها از جمله آرتریت، کمردرد، درد مفاصل، سفتی عضلات، آسیب رباط، التهاب و بی تحرکی قرار دارند.

دوره سالمندی مشکلات زیادی را برای فرد سالخورده رقم خواهد زد. بسیاری از این مشکلات و بیماری ها از طریق فیزیوتراپی به عنوان یک روش درمانی جامع قابل پیشگیری، درمان یا مدیریت می باشند. برای دریافت نوبت حضوری جهت فیزیوتراپی سالمندان با کلینیک فیزیوتراپی مهراز در شیراز تماس بگیرید.

در اینجا، ۸ فایده مهم فیزیوتراپی در بهبود کیفیت زندگی سالمندان توضیح داده شده است.

تسکین درد

درد در ناحیه گردن، کمر و مفاصل معمولا به دلیل سفت یا ضعیف بودن عضلات، محدود بودن جریان خون و بی تحرکی رخ می دهد. با استفاده از روش های درمانی فیزیوتراپی، جریان خون، انعطاف پذیری، قدرت عضلانی و تحرک افزایش می یابد.

ورزش بی خطر

با وجود این که فواید ورزش و فعالیت بدنی برای افراد در سنین مختلف به اثبات رسیده، اما ورزش برای سالمندانی که از بیماری قلبی، پوکی استخوان یا بیماری های دیگر رنج می برند، با خطراتی همراه است.

فیزیوتراپی روشی ایده آل برای سالمندان است تا تحت نظارت فیزیوتراپیست به ورزش بپردازند و از خطر آسیب های ورزشی در امان بمانند.

افزایش قدرت و پایداری

افتادن و زمین خوردن برای افراد در هر سنی خطرناک است. اما زمین خوردن سالمندان بسیار رایج بوده و عواقب بسیار خطرناکی را با خود به همراه خواهد داشت.

فیزیوتراپی به افراد مسن کمک می کند تا با افزایش قدرت و پایداری و بدون هراس از افتادن و سر خوردن به انجام فعالیت های روزمره بپردازند.

توانبخشی تخصصی فیزیوتراپی سالمندان در شیراز

مزایای اجتماعی فیزیوتراپی سالمندان

فیزیوتراپی یک تجربه اجتماعی محسوب می شود. انجام تمرینات فیزیوتراپی تحت نظر یک پزشک متخصص در بهبود سلامتی سالمندان بسیار موثر خواهد بود.

درمان غیر تهاجمی و بدون دارو

فیزیوتراپی یک گزینه‌ درمانی غیر دارویی و غیر تهاجمی محسوب می شود. افزایش قدرت و انعطاف پذیری در درمان طیف وسیعی از مشکلات، موثر بوده و از بروز آسیب های احتمالی در آینده جلوگیری خواهد کرد (در نتیجه، برای درمان این آسیب ها نیازی به روش های تهاجمی نخواهد بود).

با افزایش سن، ریسک عمل جراحی نیز بالا می رود و بهتر است که سالمندان با استفاده از روش های غیر تهاجمی تحت درمان قرار گیرند.

داروهای مسکن (حتی مسکن های بدون نسخه) و تداخل آنها با داروهای دیگری که برای درمان بیماری‌ های مزمن مورد استفاده می گیرند، نکته دیگری است که باید مد نظر قرار گرفته شود.

اجتناب از مصرف این داروها نکته مهمی است که باید در برنامه ارتقای سلامت سالمندان گنجانده شود.

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی در شیراز + مزایای آن

قبل و بعد از عمل جراحی

در برخی از موارد، راهی به غیر از انجام عمل جراحی باقی نمی ماند. روش های درمانی فیزیوتراپی علاوه بر بهبود وضعیت بیمار پس از عمل جراحی، به تقویت بیمار قبل از جراحی نیز کمک می کند.

ورزش از هر نوعی که باشد باعث افزایش ظرفیت قلبی عروقی و تقویت گردش خون خواهد شد. فیزیوتراپی بعد از جراحی در بازیابی قدرت عضلات و تحرک اولیه به سالمند کمک خواهد کرد.

مرکز فیزیوتراپی سالمندان در شیراز

مزایای فیزیوتراپی سالمندان برای سلامت روان

تاثیر ورزش بر سلامت روان موضوعی انکار ناپذیر است. برای سالمندانی که از دردهای مزمن رنج می برند، به تازگی بازنشسته شده اند و یا سبک زندگی آن‌ ها تغییر کرده است، برخورداری از سلامت روان به اندازه‌ سلامت جسمانی دارای اهمیت است.

ورزش و فعالیت بدنی با ترشح هورمون اندورفین در بدن منجر به کاهش اضطراب و افسردگی خواهد شد.

بیشتر بخوانید : طب فیزیکی و توانبخشی برای سالمندان در شیراز

حفظ استقلال و عدم وابستگی

تمامی مزایای ذکر شده به استقلال زندگی سالمندان منتهی می‌شوند. حفظ استقلال منجر به افزایش عزت نفس، کیفیت زندگی و خوشحالی فرد سالمند خواهد شد.

با انجام روش های درمانی فیزیوتراپی، فرد سالمند از ویلچر بی نیاز شده و حتی قادر است مدت بیشتری پشت فرمان اتومبیل بنشیند. اینجاست که تفاوت بین یک فرد مستقل و فردی که نیازمند مراقبت است، مشخص خواهد شد.

استقلال، تحرک و کیفیت زندگی از جمله عواملی هستند که تاثیر به سزایی بر سلامت روانی افراد دارند. ورزش و فعالیت بدنی منظم نیز می‌تواند بر سلامت روان سالمندان تاثیر بگذارد.

از همین امروز شروع کنید!

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به روش های درمانی فیزیوتراپی نیاز دارید، کافیست با تیم تخصصی و مجرب ما در تماس باشید و در بهبود و ارتقای سلامت خود فعالانه مشارکت کنید.

مجید حسن بیگی فیزیوتراپیست و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در شیراز، ارائه کننده خدمات فیزیوتراپی در شیراز. برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با کلینیک فیزیوتراپی مهراز، با شماره تلفن 09010384525 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک فیزیوتراپی مهراز: شیراز، خیابان اردیبهشت غربی، تقاطع خیابان فلسطین (باغشاه) و اردیبهشت، ساختمان امیران، طبقه 4

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است