شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
فیزیوتراپی در منزل شیراز + مزایای آن

فیزیوتراپی در منزل شیراز + مزایای آن

  • صفحه اصلی
  • -
  • فیزیوتراپی
  • -
  • فیزیوتراپی در منزل شیراز + مزایای آن
فیزیوتراپی در منزل شیراز + مزایای آن

اغلب اینطور تصور می شود که استفاده از خدمات فیزیوتراپی فقط در کلینیک یا مطب امکان پذیر است، البته این مسئله تا حدی درست است. اما خبر خوب این است که امروزه فیزیوتراپی در منزل یا در فضای شخصی بیماران به راحتی قابل انجام است.

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره فیزیوتراپی در منزل می توانید با کلینیک فیزیوتراپی مهراز در شیراز تماس بگیرید. متخصصان ما با استفاده از تکنیک های فیزیوتراپی و توانبخشی، به بهبود آسیب ها و بیماری های شما کمک می کنند.

استفاده از روش های درمانی فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل برای بیمارانی که از مشکلات حرکتی رنج می برند و یا از عملکرد فیزیکی مناسبی برخوردار نیستند، بسیار سودمند خواهد بود.

فیزیوتراپی به عنوان یک روش درمانی اثر بخش برای تسکین دردهای اسکلتی عضلانی، آسیب های مفصلی، آرتریت، مشکلات حرکتی و حتی بیماری های تنفسی مانند فیبروز سیستیک شناخته شده است.

 فیزیوتراپی در منزل همچنین به افرادی که برای انجام فعالیت های روزمره با مشکل مواجه هستند، کمک می کند. این روش درمانی برای افرادی که در حین راه رفتن و بالا رفتن از پله ها و یا برخاستن و رفتن به رختخواب مشکل دارند نیز اثر بخش خواهد بود.

افرادی که با خطر سقوط و یا زمین خوردن مواجه هستند، تحت عمل جراحی قرار گرفته و یا از عملکرد فیزیکی مناسبی برخوردار نیستند، با استفاده از فیزیوتراپی به عملکرد طبیعی باز خواهند گشت.

فواید فیزیوتراپی در منزل

۹ فایده انجام فیزیوتراپی در منزل

دردناک ترین بیماری های اسکلتی عضلانی با استفاده از روش های فیزیوتراپی قابل درمان هستند.

فیزیوتراپی به بیمار در تسکین درد و بازگشت به فعالیت های روزمره و عملکرد طبیعی کمک خواهد کرد. در فیزیوتراپی از روش هایی مانند الکتروتراپی، منوال تراپی و یا انواع مختلفی از تمرینات استفاده می شود.

موبیلیزاسیون مفصل، کشش عضلانی، ماساژ درمانی، تیپینگ و نقطه ماشه‌ای یا تریگر پوینت از جمله تکنیک های فیزیوتراپی محسوب می شوند. انجام فیزیوتراپی در منزل امروزه بسیار متداول شده است.

در شرایطی که وضعیت بیمار وخیم است و نمی تواند حرکت کند، فرآیند تشخیص و درمان توسط یک فیزیوتراپیست مجرب در منزل انجام می شود. خدمات فیزیوتراپی در منزل شامل مشاوره، اهداف درمان، انجام تمرینات و حرکات می باشد.

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی سالمندان در شیراز

۹ فایده انجام فیزیوتراپی در منزل عبارتند از:

۱. افزایش کیفیت زندگی

کاربرد فیزیوتراپی فقط به درمان مشکلات جسمانی محدود نمی شود. افرادی که از مشکلات تنفسی مانند COPD (بیماری انسدادی مزمن ریه)، آلزایمر یا پارکینسون رنج می برند نیز می توانند از فواید فیزیوتراپی بهره مند شوند.

فیزیوتراپیست با ارائه برنامه‌های ورزشی شخصی سازی شده علاوه بر حفظ سلامت حرکتی به افزایش کیفیت زندگی بیمار کمک می کند.

خدمات فیزیوتراپی در منزل در شیراز

۲. دور ماندن از ترافیک‌های سنگین

رفت و آمد برای افرادی که مشکل حرکتی داشته و یا در هر یک از نقاط بدن احساس درد می کنند، یک چالش بسیار بزرگ محسوب می شود.

در مسیر رفت و برگشت به کلینیک یا مطب، بیمار احساس خستگی کرده و این احتمال وجود دارد که علائم و وضعیت بیمار بدتر شده و اثرات مفید فیزیوتراپی نیز خنثی گردد.

بیمار با استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل در آرامش و آسایش کامل و به دور از هیاهو و ترافیک به بهترین نحو ممکن از مزایای کامل درمانی بهره مند خواهد شد.

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی کودکان در شیراز

۳. ایمن ‌سازی خانه

استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل به بیمار کمک می کند تا نسبت به خطرات موجود در خانه آگاه شده و با دریافت مشاوره نسبت به ایمن سازی اقدام کند. فیزیوتراپیست با ارائه توصیه های ارگونومیکی لازم، به بیمار کمک کند تا کارهای روزمره را راحت تر انجام دهد.

ایمن سازی خانه به صورتی که بیمار بتواند به دور از خطر، به فضای بیرون از خانه دسترسی داشته و از هوای آزاد بهره ببرد باعث تغییر زندگی و افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.

تمرینات فیزیوتراپی در منزل

۴. به دست آوردن مجدد استقلال

در حالی که برخی از بیماران به خدمات گسترده فیزیوتراپی در منزل نیاز دارند، نیمی دیگر خواهان استفاده از خدمات کوتاه مدت هستند تا بتوانند مسیر قبلی زندگی خود را ادامه دهند.

خدمات فیزیوتراپی در منزل که تحت نظارت یک فیزیوتراپیست ماهر صورت می پذیرد به بیماران در به دست آوردن مجدد استقلال و ادامه مسیر قبلی زندگی کمک می کنند. بر اساس شرایط خاص بیمار، فیزیوتراپیست نسبت به طراحی و ارائه یک برنامه تمرینی شخصی سازی شده اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی گردن در شیراز

۵. کنترل روش‌های درمانی

موبیلیزاسیون مفصل و ماساژ درمانی از جمله روش های درمانی فیزیوتراپی در منزل هستند.

جلسات فیزیوتراپی متناسب با شرایط بیمار برنامه ریزی می شود و اعضای خانواده علاوه بر مشارکت در تمرینات می توانند نظرات خود را در مورد روش های درمانی ابراز کنند.

در برخی موارد، فیزیوتراپیست به آموزش روش هایی می پردازد که به بهبودی و سر پا نگه داشتن بیمار کمک می کنند.

آموزش فیزیوتراپی در منزل در شیراز

۶. مدیریت زمان

در برخی از موارد، هماهنگی با فیزیوتراپیست بسیار زمانبر و دشوار است و بیمار به دلیل برنامه های غیر منعطف، جلسه درمانی را از دست می دهد. انجام فیزیوتراپی در منزل این مشکل را برطرف کرده است.

بیمار با در نظرگرفتن و مدیریت شرایط زندگی روزمره و یک برنامه ریزی بی نقص حداکثر بهره را از خدمات فیزیوتراپی در منزل خواهد برد.

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی پا در شیراز

۷. مراقبت شخصی

با فیزیوتراپی در منزل، بیمار از حضور در کنار عزیزانش لذت برده و با انگیزه به درمان ادامه خواهد دهد. فیزیوتراپیست با مراقبت شخصی تر به بیمار کمک می کند تا هر گونه تردید و یا نگرانی را دور کرده و بدین ترتیب یک ارتباط دوستانه تر برقرار می شود.

 این ارتباط دوستانه و توجه شخصی باعث تسریع روند بهبودی و اثر بخشی درمان خواهد شد.

مزایا و اهمیت فیزیوتراپی در منزل

۸. ایمنی بیشتر برای بیماران

مراجعه به مطب یا کلینیک فیزیوتراپی برای افراد معلول و یا بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به عفونت قرار دارند، میسر نخواهد بود.

انجام فیزیوتراپی در منزل به این افراد کمک می کند تا با ایمنی بیشتری از روش های درمانی فیزیوتراپی بهره مند شده و بدون هیچ نگرانی عملکرد طبیعی بدن را بازیابند.

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی دست در شیراز

۹. بهبود تعادل

بیمارانی که از عدم تعادل رنج می برند و یا به طور مکرر زمین می خورند با استفاده از روش های درمانی فیزیوتراپی به تعادل خواهند رسید. فیزیوتراپیست با آموزش تمرینات و حرکات متناسب در بهبود و افزایش تعادل به بیمار کمک می کند.

انجام فیزیوتراپی در منزل به بیمار کمک می کند تا تعادل و حرکت از دست رفته را بازیابی کند. بیمار تحت نظارت یک فیزیوتراپیست مجرب به طور فعال در برنامه بهبودی مشارکت می کند.

مجید حسن بیگی فیزیوتراپیست و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در شیراز، ارائه کننده خدمات فیزیوتراپی در شیراز. برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با کلینیک فیزیوتراپی مهراز، با شماره تلفن 09010384525 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک فیزیوتراپی مهراز: شیراز، خیابان اردیبهشت غربی، تقاطع خیابان فلسطین (باغشاه) و اردیبهشت، ساختمان امیران، طبقه 4

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است