شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
متخصص درد در شیراز + انواع متخصصان

متخصص درد در شیراز + انواع متخصصان

  • صفحه اصلی
  • -
  • طب فیزیکی و توانبخشی
  • -
  • متخصص درد در شیراز + انواع متخصصان
متخصص درد در شیراز + انواع متخصصان

در این مقاله اطلاعات کافی برای آشنایی با انواع ویژگی ها و توانایی های بهترین پزشک متخصص درد در شیراز را بیان کرده ایم.

متخصص درد چه کسی است و چه کاری انجام می دهد

افرادی که از دردهای مزمن رنج می برند، معمولا از داشتن یک زندگی فعال و پر جنب و جوش محروم هستند. اما با درمان و پشتیبانی مناسب، امکان زندگی در محیطی پویا و فعال امکان پذیر خواهد شد. این افراد مطمئنا به پزشکان متخصص زیادی مراجعه کرده و شاید هم به نتایجی رسیده باشند.

این که گفته اند”کار را به کاردان بسپارید“، بی دلیل نیست. تا به حال چیزی در مورد متخصص درد شنیده اید؟ متخصص درد همان کسی است که در تسکین درد به بیمار کمک خواهد کرد.

برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان انواع درد با کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص ارتوپدی و درمان فیزیکی در شیراز تماس بگیرید.

متخصص درد دقیقا چه کاری انجام می دهد

این پزشک متخصص به درمان انواع مختلف درد، از جمله درد ناشی از جراحی، جراحت، آسیب عصبی و دیابت می پردازد. درد بدون علت نیز از جمله شرایطی است که توسط این پزشک متخصص قابل درمان می باشد.

متخصص درد با استفاده از داروهای خوراکی یا ترزیقات هدفمند به بیمار در تسکین درد کمک خواهد کرد. در ادامه با چند پزشک متخصص و وظایف آن ها آشنا خواهیم شد.

متخصصان و جراحان ارتوپدی

تمرکز متخصصان و جراحان ارتوپدی بر درمان آسیب ها و بیماری هایی اسکلتی عضلانی است. برخی از این پزشکان بر نواحی خاصی از بدن مانند باسن، زانو و شانه تخصص دارند. پزشک متخصص با تشخیص و ارزیابی آسیب نسبت به تجویز داروی مورد نیاز اقدام می کند.

این امکان وجود دارد که متخصص ارتوپد فرد آسیب دیده را به یک فیزیوتراپیست ارجاع دهد تا علاوه بر جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی در آینده به بیمار در بازیابی حرکت، قدرت و عملکرد کمک کند. متخصصان ارتوپد به عنوان جراح نیز آموزش دیده اند و در صورت نیاز به جراحی قادر به انجام این کار هستند.

انواع متخصص در در شیراز

متخصصان استئوپاتی

متخصص استئوپاتی مانند دیگر پزشکان دوره های دکتری پزشکی را گذرانده است. این متخصصان دوره های تخصصی و آموزشی بیشتری را در زمینه سیستم اسکلتی – عضلانی از جمله اعصاب، عضلات و استخوان ها می گذرانند.

بیشتر بخوانید : طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز

متخصصان روماتولوژی

متخصص روماتولوژی از مهارت کافی در درمان بیماری های روماتیسمی از جمله آرتروز، استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، نقرس و تاندونیت که منجر به درد، تورم و سفتی در مفاصل، عضلات و استخوان ها می شوند، برخوردار است.

برای تسکین درد، پزشک متخصص تزریق داروهای ضد التهابی یا ضد درد را در تاندون ها یا مفاصل تجویز خواهد کرد.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

این متخصصان به درمان آسیب ها یا عوارضی می پردازند که بر نحوه حرکت بیمار تاثیر می گذارند.

این پزشکان از تبحر و مهارت کافی برای تسکین درد مربوط به اعصاب، ماهیچه ها و استخوان ها از جمله تونل کارپال، درد گردن و کمر، آسیب های ناشی از ورزش و کار، اعصاب تحت فشار، آرتروز، فتق دیسک بدون استفاده از جراحی برخوردار می باشند.

فیزیوتراپیست در تسکین درد بعد از جراحی نیز به بیمار کمک می کند.

بهترین متخصص درد در شیراز

متخصصان طب فیزیکی و کاردرمانگران

این متخصصان در بهبودی بعد از جراحی نقش به سزایی ایفا می کنند. متخصصان طب فیزیکی با استفاده از ماساژ درمانی، تمرینات کششی، گرما درمانی، سرما درمانی و ورزش به بیمار در تسکین درد کمک می کنند.

کاردرمانگران اغلب به دستورات نوشته شده توسط فیزیوتراپیست عمل می کنند.

بیشتر بخوانید : درمان درد با طب فیزیکی و توانبخشی

متخصصان طب سوزنی

متخصصان طب سوزنی آموزش های لازم را درمان طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله سردرد، زانو درد ، کمردرد، گردن درد، سیاتیک و استئوآرتریت دیده اند.

این افراد با قرار دادن سوزن های بسیار نازکی در نقاط خاصی از بدن به بیمار در تسکین درد کمک می کنند. اگرچه سوزن ها ترسناک به نظر می رسند، اما به ندرت باعث ایجاد درد و ناراحتی در فرد خواهد شد.

کایروپراکتور

این متخصصان درد ناشی از انواع بیماری ها، آسیب ها و حوادث و حتی سردردهای مزمن را درمان می کنند. کایروپراکتور ها دارو تجویز نخواهند کرد. آن ها با بهره گیری از تکنیک های دستی در تسکین درد به بیمار کمک می کنند.

انواع پزشک متخصص درد در شیراز

ویژگی های متخصص درد در شیراز

پزشک معالج با توجه به شرایط و وضعیت، بیمار را به یک متخصص درد ارجاع می دهد. اما یک متخصص درد باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا بتواند با طراحی یک برنامه درمانی متناسب درد را مدیریت و از آن جلوگیری کند.

ویژگی های یک متخصص درد مجرب و کارآزموده عبارتند از:

  • علاوه بر گذراندن آموزش های لازم، تجربه کافی در زمینه درمان نوع خاصی از درد را داشته باشد.
  • دوره های تخصصی لازم را در رشته هایی مانند بی هوشی، مغز و اعصاب یا طب فیزیکی و توانبخشی گذرانده باشد.
  • به سخنان بیمار به خوبی و با دقت گوش کند.
  • قابل اعتماد و خوشنام باشد.
  • شهرت خوبی در جامعه پزشکی داشته باشد.
  • به سوالات فرد بیمار با حوصله پاسخ دهد.
  • نظر خود را به بیمار تحمیل نکرده و به او اجازه مخالفت دهد.
ویژگی های متخصص درد در شیراز

چگونه با متخصص درد همکاری کنیم؟

در اولین قرار ملاقات، بهتر است تمامی سوابق و تصاویر پزشکی را با خود همراه داشته باشید. همچنین لیست داروهایی که تا کنون مصرف کرده اید را در برگه ای یادداشت کرده و به متخصص ارائه دهید.

متخصص درد، فرد را از نظر فیزیکی معاینه خواهد کرد. بیمار باید نسبت به سوالاتی که توسط متخصص درد مطرح می شود، پاسخ دهد. این سوالات عبارتند از:

  • چه عضوی از بدن شما به درد حساس است؟
  • چه احساسی در ناحیه آسیب دیده دارید؟ (به عنوان مثال سوزش، درد ، احساس سوزن سوزن شدن، احساس سفتی)
  • اولین بار چه زمانی درد را حس کردید؟
  • میزان درد چقدر است؟ (دردی احساس نمی شود و ۱۰ درد بسیار شدید است).
  • چه عواملی باعث بروز این عارضه شده است؟
  • تاکنون چه داروهایی برای درمان مصرف کرده اید؟
  • چه شرایطی باعث بهبود و یا تشدید درد می شود؟

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با شماره تلفن های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک : شیراز، خیابان زند، روبروی بیمارستان فقیهی (سعدی)، حد فاصل صورتگر و پوستچی، ساختمان هانیه، طبقه دوم، واحد 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است