شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
ارتوپدی سالمندان در شیراز

ارتوپدی سالمندان در شیراز

ارتوپدی سالمندان در شیراز

دکتر زهره عشقی یکی از بهترین متخصصان ارتوپدی سالمندان در شیراز است. متخصص ارتوپد پزشکی است که در تشخیص و درمان بیماری های درگیرکننده سیستم اسکلتی عضلانی تخصص دارد.

یک متخصص ارتوپد، برای گرفتن مدرک ارتوپدی احتمالاً بیش از 10 سال را صرف آموزش رسمی کرده است. بنابراین، دانش گسترده ای در مورد رشته خود دارد و بهترین پزشک برای راهنمایی کردن شما در درمان هر بیماری مرتبط با سیستم اسکلتی عضلانی است.

عارضه ها و بیماری های مربوط به شاخه ارتوپدی از شکستگی استخوان تا تومور و آسیب های ورزشی متغیر هستند. برای دریافت نوبت حضوری جهت ارتوپدی سالمندان در شیراز می توانید با کلینیک مهراز تماس بگیرید.

آیا عمل جراحی برای درمان کمردرد مناسب است

نه نیست، برای مثال، در صورت موثر نبودن درمان های مرسوم یا ادامه کمردرد بیش از شش ماه، می‌توان جراحی فیوژن ستون فقرات را برای ثابت نگه داشتن بخش دردناک مهره ها انجام داد.

این جراحی می تواند به طور قابل توجهی درد را کاهش داده و کیفیت زندگی فرد را بهبود بخشد.

برای بیماری های دیگری مانند پوکی استخوان که در صورت عدم درمان بدتر می شوند، گزینه‌های درمانی زیادی وجود دارد که عبارتند از:

  • تجویز مکمل کلسیم و ویتامین D با هدف تامین بیشتر این دو ماده معدنی ضروری برای متابولیسم استخوان
  • درمان با بی فسفونات جهت آهسته کردن روند کاهش تراکم استخوان در بدن که به نوبه خود با حفظ تراکم استخوان و محکم کردن استخوان ضعیف، احتمال شکستگی را کمتر می کند.

توجه داشته باشید که پوکی استخوان در بین افراد مسن بسیار شایع است و فقط یک پزشک می تواند آن را تشخیص دهد.

متخصص ارتوپدی در شیراز | چرا باید به متخصص ارتوپد مراجعه کرد

جراحی در افراد مسن

جراحی بیماران سالمند به دلیل پیچیدگی بیماری های همزمان و تغییرات فیزیولوژیکی ناشی از افزایش سن، یک چالش بزرگ محسوب می شود.

به همین دلایل و با توجه به تحقیقات و پروتکل‌های مراقبت های تخصصی برای هر محدوده سنی، جراحی سالمندان با ‌عنوان فوق تخصص جراحی سالمندان مجزا شده است؛ همانطور که جراحی اطفال دهه‌ها پیش مجزا شد.

سن فیزیولوژیک در مراقبت های بعد از عمل جراحی بیماران مسن، نسبت به سن تقویمی اهمیت بیشتری دارد، زیرا باید تاثیر بیماری نیز در نظر گرفته شود. بنابراین، می تواند یکی از معیارهای دقیق برای پیش بینی عوارض و مرگ و میر پس از عمل باشد.

مشخصه بارز پیری فیزیولوژیک کاهش ذخیره کارکردی سیستم‌ های اندام های حیاتی است که منجر به کاهش توانایی این سیستم‌ها برای پاسخ به یک چالش می‌شود، که فشار ناشی از جراحی نمونه بارز آن است.

برخلاف مطالعات بالینی در 50 سال پیش که در آنها افراد بالای 55 سال به عنوان بیماران مسن طبقه بندی می شدند، حالا سن 70 سالگی به عنوان شروع پیری در نظر گرفته می شود.

اختلال های عملکردی مرتبط با سن در اندام ها و ایجاد بیماری های همزمان بین سنین 70 تا 75 سال به شدت افزایش یافته است.

با دسترسی به فن آوری های پیشرفته و معیارهای گسترده برای مداخلات جراحی در بیماران بسیار مسن، جهت اطمینان از دقت پیش بینی های قبل از عمل، باید بیشتر از نیازهای ویژه این جمعیت آگاه شد.

جراحی ارتوپدی سالمندان در شیراز

جراحی ارتوپدی سالمندان در شیراز

جراحی ارتوپدی بیماران مسن چالش بزرگی برای جراحان است. علاوه بر این عوامل مختلفی مانند سن بیمار، وضعیت سلامت عمومی، ضعف استخوانی، کاهش توده ماهیچه ای و کم تحرکی بر روی نتیجه جراحی تاثیر خواهند گذاشت.

بیماری های همزمان و خطرات بعد از عمل برای بیماران مسن، مدیریت همزمان مشکلات ارتوپدی را پیچیده تر و چالش برانگیز تر می کند.

با این وجود، جراحی های تعویض کامل مفصل زانو و ران یکی از موفق ترین روش های جراحی در زمینه جراحی ارتوپدی هستند.

تعداد جراحی های تعویض مفصل هر سال افزایش می یابد. با این حال، مشکل افزایش تعداد جراحی‌های ترمیمی به دلیل شل شدن ایمپلنت، شکستگی‌های اطراف پروتز یا عفونت‌ها و شکستگی ‌های مرتبط با ایمپلنت (برای مثال، فرسودگی و ساییدگی) همچنان یک چالش بزرگ برای جراحان و تیم ارتوپدی است.

با توجه به شرایط کنونی، انتظار می‌رود که درمان های ارتوپدی بیماران مسن، بار اقتصادی زیادی را بر سیستم بهداشت و درمان عمومی تحمیل کند.

با یک رویکرد سازمان‌یافته، هماهنگ و چند تخصصی برای مراقبت های بعد از عمل این بیماران، می توان عوارض مرگ میر، ناتوانی و هزینه مراقبت های بعد از عمل را کاهش و نتایج را بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی سالمندان در شیراز

در مراقبت از بیماران مسن تحت عمل جراحی ارتوپدی، به ویژه برای کسانی که نیاز به جراحی اورژانسی دارند، تلاش ها باید معطوف به کاهش خطرات از طریق بررسی تحمل جسمانی و خطرات خاص مربوط به افراد مسن باشد.

شرایط بالینی خاص هر بیمار، قبل از عمل، بسته به نوع بیماری متفاوت است.

بیمارانی که برای آمادگی قبل از جراحی انتخابی، به مطب یا کلینیک سرپایی مراجعه می کنند را نمی‌توان با افرادی که پس از شکستگی یا تروما به درمانگاه های خدمات سرپایی مراجعه می کنند و نیاز به جراحی اورژانسی دارند مقایسه کرد؛ حتی اگر به عمل های سنگینی مانند تعویض کامل مفصل ران یا زانو نیاز داشته باشند.

عوامل مختلفی مانند سن، وضعیت سلامت، روند بیماری، نوع و وسعت ناحیه تحت عمل جراحی، چالش های مختلفی را برای متخصص بیهوشی جراحی های ارتوپدی ایجاد می کنند.

تعداد بیماران مسن دارای مشکلات ارتوپدی، پیوسته در حال افزایش است و متخصصین بیهوشی باید تمام اقدامات لازم را برای شروع هر چه سریع تر توانبخشی را انجام دهند.

در حال حاضر، توانبخشی برای بهبودی پس از جراحی ارتوپدی به طور گسترده ای مورد توجه قرار گرفته است.

ارتوپدی و توانبخشی سالمندان در شیراز

عوارض جراحی های ارتوپدی سالمندان در شیراز

موانع پیش روی جراحی های ارتوپدی سالمندان در شیراز عبارتند از:

  • درد بعد از عمل
  • اختلال در عملکرد سیستم عصبی مرکزی
  • خستگی
  • آرامبخشی در سطح عمیق و تاخیر در تغذیه و جذب روده ای

شواهدی مبنی بر تایید کمتر بودن عوارض و مرگ و میر در مواردی که بدون استفاده از تکنیک های استفاده مداوم از داروی تسکین دهنده موضعی درد، فقط از بی‌حس کننده موضعی استفاده شده بود، در مقایسه با بیهوشی عمومی وجود ندارد.

با این حال، مزایای روش تکرار تزریق داروی بی‌ حسی از طریق کاتتر اسپینال پرینال یا اپیدورال امیدوارکننده بوده و ارزش بررسی بیشتر را دارد.

پس از عمل باید یک برنامه چند وجهی بهینه تدوین شود. استفاده از NSAID و پاراستامول بخشی جدایی ناپذیر از این برنامه است و دوز مواد افیونی باید به کمترین دوز کارآمد مورد نیاز تنظیم گردد.

حتما بخوانید : ارتوپدی در شیراز

نتیجه گیری

اگرچه احتمال بروز مشکلات بعد از عمل در این گروه سنی در هر صورت بالا است، اما به منظور کاهش این احتمالات باید برای اطمینان از اینکه فرد مسن از نظر جسمی قادر به تحمل جراحی است، وضعیت جسمی بیمار و خطرات احتمالی بررسی شود.

علی رغم وجود برخی ریسک ها، عمل هایی که به سرعت اجرا می شوند نتایج مثبت تری در طول زمان برای این بیماران خواهند داشت.

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با شماره تلفن های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک : شیراز، خیابان زند، روبروی بیمارستان فقیهی (سعدی)، حد فاصل صورتگر و پوستچی، ساختمان هانیه، طبقه دوم، واحد 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است