شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
فیزیوتراپی عدم تعادل عضلانی شانه در شیراز

فیزیوتراپی عدم تعادل عضلانی شانه در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • فیزیوتراپی
  • -
  • فیزیوتراپی عدم تعادل عضلانی شانه در شیراز
فیزیوتراپی عدم تعادل عضلانی شانه در شیراز

عدم تعادل عضلانی شانه (افتادگی) چیست

اثر بخشی فیزیوتراپی در درمان عدم تعادل عضلانی شانه به اثبات رسیده است. تعادل عضلانی، رابطه ‌ای است که بین میزان توان یا قدرت و طول عضلات اطراف مفصل وجود دارد.

عدم تعادل عضلانی زمانی رخ می دهد که این رابطه تغییر کند.در این شرایط، عضلات جلوی شانه و سینه نسبت به عضلات پشت شانه قوی‌ تر و کوتاه ‌تر می‌شوند.

برای دریافت نوبت حضوری جهت انجام تمرینات تعادلی و فیزیوتراپی عضلانی با کلینیک مهراز در شیراز تماس بگیرید.

علت عدم تعادل عضلانی شانه

عدم تعادل عضلانی شانه به دلایلی از قبیل برنامه های تمرینی نامتعادل، تمرین برای یک ورزش خاص، فعالیت های مربوط به کار و وضعیت بدنی نامناسب ایجاد می شود. عدم تعادل عضلانی شانه می‌تواند به دنبال دیگر آسیب‌ های شانه نیز ایجاد شود.

تمرینات تعادلی و فیزیوتراپی

علائم عدم تعادل عضلانی شانه

در روزهای اول، عدم تعادل عضلانی شانه اغلب هیچ علامتی را به همراه نخواهد داشت. شانه فرد “گرد و طبیعی” به نظر می رسد و وضعیت یا پوسچر نامناسبی ندارد.

با پیشرفت بیماری و افزایش عدم تعادل، حین ورزش یا کارهای روزمره درد زیادی در مفصل شانه احساس می شود. این درد “گیرافتادگی یا ایمپینجمنت” نامیده می شود.

گیرافتادگی یا ایمپینجمنت زمانی رخ می‌دهد که تاندون ‌های عضلات شانه بین سراستخوان بازو و زائده آکرومیون گیر می‌کنند.

در صورت نادیده گرفتن این عارضه و ادامه دادن فعالیت، درد ناشی از آن بسیار آزاردهنده خواهد بود. بسیاری از افراد به امید تسکین درد و کاهش علائم به شانه استراحت می دهند. علائم با استراحت بهبود می‌یابند، اما با شروع فعالیت، مجددا عود خواهند کرد

دیگر علائم عدم تعادل عضلانی شانه عبارتند از:

  • کاهش دامنه حرکتی
  • تورم / التهاب
  • سفتی
  • ضعف
  • بی حسی
  • اسپاسم

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی شانه در شیراز

فیزیوتراپی چگونه به درمان عدم تعادل عضلانی شانه کمک می کند

فیزیوتراپی به عنوان یک روش درمانی موثر در درمان عدم تعادل عضلانی شانه شناخته شده است. فیزیوتراپیست با ارزیابی قدرت یا تون و طول عضلات شانه بر درمان عدم تعادل عضلانی شانه تمرکز خواهد کرد.

تمرینات کششی برای درمان عضلات سفت و تمرینات تقویتی برای عضلات ضعیف تحت نظر فیزیوتراپیست انجام می شود.

در برخی موارد، فیزیوتراپیست با استفاده از تکنیک های منیپولیشن یا ماساژ درمانی به بیمار در افزایش دامنه حرکتی و تسریع روند بهبودی کمک می کند.

دیگر گزینه های درمانی در فیزیوتراپی عبارتند از:

  • تنظیم مجدد وضعیت بدن
  • ارزیابی ارگونومیک
  • طب سوزنی
  • تیپینگ
فیزیوتراپی چگونه به درمان عدم تعادل عضلانی شانه کمک می کند

در صورت بروز عدم تعادل عضلانی شانه چه اقداماتی نباید انجام شود

اگر به عدم تعادل عضلانی شانه مشکوک هستید، نباید به فعالیت ‌هایی که باعث تشدید مشکل می شود ادامه دهید. در این صورت، مشکل عدم تعادل عضلانی شما وخیم تر خواهد شد.

آیا عدم تعادل عضلانی شانه اثرات جانبی طولانی مدتی خواهد داشت

بله، در صورتی که این عارضه درمان نشود، به مشکلات طولانی مدتی مانند گیرافتادگی مزمن شانه منجر خواهد شد. با این حال، فیزیوتراپی در درمان این بیماری بسیار اثر بخش و موفق بوده است.

مجید حسن بیگی فیزیوتراپیست و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در شیراز، ارائه کننده خدمات فیزیوتراپی در شیراز. برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با کلینیک فیزیوتراپی مهراز، با شماره تلفن 09010384525 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک فیزیوتراپی مهراز: شیراز، خیابان اردیبهشت غربی، تقاطع خیابان فلسطین (باغشاه) و اردیبهشت، ساختمان امیران، طبقه 4

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است