شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
فیزیوتراپی تنیس البو در شیراز

فیزیوتراپی تنیس البو در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • دست و مچ دست
  • -
  • فیزیوتراپی تنیس البو در شیراز
فیزیوتراپی تنیس البو در شیراز

فیزیوتراپی چگونه به درمان آرنج تنیس بازان یا تنیس البو کمک می کند؟

آرنج تنیس بازان یا اپی کندیلیت جانبی عارضه ای که در اثر حرکت تکرار شونده یا کشیدگی بیش از عضلات ساعد که به قسمت خارجی آرنج متصل هستند، رخ می دهد.

به دنبال این عارضه، فرد آسیب دیده علاوه بر حساسیت به لمس و فشار در قسمت خارجی آرنج احساس درد می کند و در بلند کردن اجسام با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

این عارضه در افرادی مانند تنیس بازان، نجاران و نقاشان که از بازو و مچ دست به طور مکرر استفاده می کنند و سایر کارگرانی که به انجام کارهای عملی و فنی مشغول هستند بسیار شایع بوده و به همین دلیل به آن آرنج تنیس بازان گفته می شود.

کارمندان اداری که روزانه تایپ می ‌کنند و یا از ماوس کامپیوتر استفاده می ‌کنند نیز در معرض خطر ابتلا به این عارضه قرار دارند.

فرد آسیب دیده از علائمی مانند درد در قسمت بیرونی آرنج، دردی که با بلند کردن اجسام تشدید می شود، احساس ضعف در ساعد و سوزش یا درد در آرنج رنج می برند.

برای دریافت نوبت حضوری جهت درمان تنیس البو و فیزیوتراپی آرنج تنیس بازان می توانید با کلینیک مهراز در شیراز تماس بگیرید.

علائم آرنج تنیس بازان یا تنیس البو

  1. احساس درد در قسمت بیرونی آرنج : درد به صورت تیز و یا مبهم بوده و به سمت ساعد نیز انتشار می یابد.
  2. دردی که با بلند کردن اجسام تشدید می شود : این عارضه انجام فعالیت های روزانه مانند باز کردن درب ظروف، تکان دادن دست یا گرفتن فنجان قهوه را دشوار خواهد ساخت.
  3. احساس ضعف در ساعد : این عارضه باعث ناتوانی در انجام حرکاتی مانند گرفتن، بلند کردن یا چرخاندن خواهد شد.
  4. احساس سوزش یا درد در آرنج : درد در هنگام و بعد از انجام فعالیت هایی که در آن ها از بازو، مچ و دست به طور مکرر استفاده می شوند، احساس خواهد شد
  5. حساسیت به لمس و فشار در قسمت خارجی آرنج
  6. سفتی در مفصل آرنج
  7. احساس بی حسی یا گزگز در انگشتان

به یاد داشته باشید که هر فردی ممکن است با توجه به شدت آسیب دیدگی علائم متفاوتی را تجربه کند. علائم ناشی از این عارضه با علائم ناشی از گیر افتادگی عصب یا آرتریت شباهت دارند. بهتر است برای تشخیص صحیح به پزشک متخصص مراجعه شود.

بیشتر بخوانید : درمان قطعی تنیس البو در شیراز

فیزیوتراپی روشی موثر در درمان تنیس البو

اثر بخشی فیزیوتراپی در درمان آرنج تنیس بازان یا اپی کندیلیت جانبی به اثبات رسیده است. این عارضه در اثر حرکت تکرار شونده یا کشیدگی بیش از عضلات ساعد که به قسمت خارجی آرنج متصل می شود، رخ می دهد.

به دنبال این عارضه، فرد آسیب دیده علاوه بر حساسیت به لمس و فشار در قسمت خارجی آرنج احساس درد می کند و در بلند کردن اجسام با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

یک فیزیوتراپیست مجرب و کارآزموده با بررسی شدت آسیب دیدگی و طراحی یک برنامه شخصی سازی شده به بیمار در درمان آرنج تنیس بازان کمک خواهد کرد.

فیزیوتراپی برای درمان آرنج تنیس بازان

تکنیک های فیزیوتراپی برای درمان آرنج تنیس بازان

  1. تمرینات کششی و تقویتی : این تمرینات علاوه بر تقویت عضلات و تاندون های ناحیه آسیب دیده به کاهش درد و بهبود عملکرد منجر خواهد شد
  2. ماساژ بافت نرم : در این بخش، تکنیک هایی مانند ماساژ درمانی، آزادسازی مایوفاشیانی و درمان نقطه ماشه ای به کار گرفته می شود تا عضلات سفت ریلکس شده و جریان خون نیز بهبود یابد.
  3. اولتراسوند تراپی : در این روش با استفاده از امواج صوتی، جریان خون افزایش یافته و عملکرد تاندون ها نیز بهبود خواهد یافت.
  4. تیپینگ و بریسینگ (آتل بندی) : تیپینگ و بریسینگ ناحیه آسیب دیده در کاهش فشار بر روی تاندون ها موثر خواهد بود.
  5. آموزش و مشاوره : فیزیوتراپیست توضیحات و اطلاعاتی را در مورد نحوه مدیریت علائم و پیشگیری از بروز آسیب بیشتر به بیمار ارائه می دهد.
  6. درای نیدلینگ : در این تکنیک، سوزن های نازکی به نقاط خاصی از ماهیچه وارد می شوند که به ریلکس شدن عضلات سفت، تسکین درد و بهبود عملکرد عضلات کمک خواهند کرد
  7. تکنیک گرستون : تکنیک موبیلیزاسیون بافت نرم با بهره گیری از ابزار به نام تکنیک گرستون شناخته می شود. این تکنیک به رفع انسدادهای مایوفیشیال و افزایش دامنه حرکتی در ناحیه آسیب دیده کمک می کند.
  8. شاک ویو تراپی : فیزیوتراپیست در این روش با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا در تسکین درد و کاهش تورم به بیمار کمک خواهد کرد.
  9. لیزر تراپی سرد : در این روش، فیزیوتراپیست از لیزر سرد یا کم توان برای تسکین درد و التهاب و بهبودی استفاده می کند.

مجید حسن بیگی فیزیوتراپیست و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در شیراز، ارائه کننده خدمات فیزیوتراپی در شیراز. برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با کلینیک فیزیوتراپی مهراز، با شماره تلفن 09010384525 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک فیزیوتراپی مهراز: شیراز، خیابان اردیبهشت غربی، تقاطع خیابان فلسطین (باغشاه) و اردیبهشت، ساختمان امیران، طبقه 4

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است