شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
فیزیوتراپی بازو در شیراز

فیزیوتراپی بازو در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • دست و مچ دست
  • -
  • فیزیوتراپی بازو در شیراز
فیزیوتراپی بازو در شیراز

کلینیک مهراز با بهره گیری از تجربیات متخصصان فیزیوتراپی یکی از برترین کلینیک های فیزیوتراپی ارائه دهنده خدمات درمانی انواع آسیب ها و شکستگی های بازو در شیراز است.

عضله دوسر مانند سایر قسمت‌ های بازو، پیچیده است و آسیب به هر یک از این قسمت‌ها: استخوان‌ها، مفاصل یا ماهیچه‌ها می‌تواند زندگی روزمره ما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. در صورت ایجاد چنین آسیبی، انجام فیزیوتراپی بازو برای بازیابی قدرت حرکتی و انعطاف پذیری آن مفید خواهد بود.

عملکرد های مختلف بازوها که نمادی تاریخی از قدرت هستند، نه تنها به ما امکان انجام فعالیت‌های روزانه را می دهند، بلکه در کارهایی مانند بلند کردن بار، نوشتن و نقاشی کردن نیز نقش دارند.

برخی از انواع درد بازو پس از مدتی خود به خود از بین می روند. اما، در برخی موارد نیاز به استراحت کافی و درمان حرفه ای مانند فیزیوتراپی خواهد بود. برای انجام فیزیوتراپی بازو در شیراز می توانید به کلینیک مهراز مراجعه کنید.

بازو که مچ دست و دست را به تنه متصل می کند، از سه بخش اصلی تشکیل شده است : عضلات دوسر بازو، سه سر و ساعد. هر بخش از بازو عملکرد خاص خود را دارد و در کل در همکاری با هم به حرکت کامل بازو کمک می کنند، اما این قسمت ها ممکن است به دلیل کار زیاد و سبک زندگی فرد دردناک یا فرسوده شوند.

از آنجایی که بازو یکی از پرکاربردترین اعضای بدن است، مستعد آسیب های مختلفی نیز می باشد. شایع ترین آسیب های بازو عبارتند از:

  • آسیب های عصبی
  • شکستگی
  • مشکلات مفصلی
  • مشکلات عروقی

این مشکلات معمولاً ناشی از ضربه، استفاده بیش از حد، بیماری زمینه ای یا سایش و پارگی طبیعی است. التهاب یا تحریک بافت ها نیز می تواند یکی از دلایل باشد. درد بازو بسته به میزان آسیب، خفیف یا شدید خواهد بود.

فیزیوتراپی بازوی شکسته در شیراز

علائم و نشانه های درد بازو

درد بازو اغلب با علائم و ویژگی های زیادی دارد، مانند:

  • بی حسی
  • ضعف بازو
  • حساس شدن
  • کبودی
  • تورم
  • کاهش دامنه حرکتی
  • سفتی
  • خارش پوست
  • دردهای عضلانی

سندرم تونل کارپال، آرنج تنیس بازان و سایر آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد، باعث درد می شوند. سایر آسیب های مزمن مانند کشیدگی، رگ به رگ شدن، دررفتگی و آسیب ناشی از ضربه نیز باعث درد بازو خواهند شد.

تشخیص درد بازو

برای شناسایی علت درد بازو، پزشک یا فیزیوتراپیست، پس از پرسیدن سوال هایی در مورد آسیب، یک معاینه فیزیکی انجام می دهد.

احتمالا آزمایش های تصویربرداری مانند سونوگرافی، الکترومیوگرافی، تصویربرداری تشدید مغناطیسی و مطالعه هدایت عصبی نیز تجویز می شود.

فیزیوتراپی درد بازو در شیراز

پارگی و کشیدگی عضلات بازو

از آنجایی که از بازو زیاد کار کشیده می شود و تحمل وزن زیاد از کاربردهای آن است، احتمال کشیدگی یا پارگی عضلات یا پارگی تاندون در آن اغلب زیاد است.

شایع ترین این آسیب ها مربوط به عضله دوسر بوده و سطوح مختلف آسیب را می توان به سه درجه پارگی طبقه بندی کرد.

آسیب درجه یک، کشش بیش از حد عضله است که احتمالاً باعث پارگی های ریز می شود. آسیب درجه II به معنای پارگی جزئی عضله و آسیب درجه III پارگی کامل تاندون است.

عضله دوسر بازو برای توصیف دو سر این ماهیچه یا دو مجموعه فیبر ماهیچه ای مختلف آن، به این نام نامگذاری شده است.

هر مجموعه ماهیچه ای، یک منشأ متفاوت دارد، سر بلند عضله دوسر به تکمه بالاکاسه‌ای و سر کوتاه آن به زائده غُرابی کتف متصل است.

این دو سر در وسط بازو به هم می پیوندند و با تشکیل یک ساختار بزرگتر به صورت دیستال به انتهای بالایی استخوان رادیوس متصل می شوند.

پارگی در انتهای پروگزیمال (بالای) عضله دوسر شایع ترین آسیب بوده و معمولاً در تاندون بلند عضله دوسر بازو اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید : تاندینوپاتی جلو بازو یا عضله دو سر بازو + علائم و درمان

دررفتگی کامل و دررفتگی ناقص

دررفتگی کامل بازو

دررفتگی زمانی اتفاق می افتد که یکی از قسمت های مفصل از جای اصلی خود خارج می شود. شایع ترین دررفتگی در بازو، دررفتگی آرنج است، با این حال، حتی این دررفتگی ها نیز بسیار غیر معمول و نادر هستند.

دررفتگی آرنج زمانی اتفاق می‌افتد که استخوان اولنا و رادیوس نسبت به استخوان بازو جابجا شده و به طور کامل از «مفصل» جدا می‌شوند. در رفتگی معمولاً در اثر افتادن روی بازوی کشیده شده رخ می دهد؛ به طوری که با وارد شدن نیرو به بالای بازو، دو استخوان ساعد از استخوان بازو دور می شوند.

در حوادثی مانند تصادفات رانندگی، در حالی که افراد سعی می کنند از خود در برابر ضربه محافظت کنند، چنین آسیب هایی رخ می دهد. توانبخشی پس از آسیب آرنج به بازیابی قدرت و تسریع بهبودی کمک می کند.

در دررفتگی، درد ناگهانی و شدید، تغییر شکل مفصل، تورم و ناتوانی جزئی یا کامل در خم و راست کردن مفصل وجود دارد.

دررفتگی ناقص بازو

دررفتگی ناقص مفصل شبیه دررفتگی است، اما مفصل فقط کمی جا به جا شده و اغلب به جای اصلی خود باز می گردد.

دررفتگی ناقص آرنج نیز شایع نیست و معمولاً در تصادف اتفاق می افتد.

تشخیص دررفتگی ناقص دشوار است، اما با درد، کمی تورم، احتمالا کاهش محدوده حرکتی و درد هنگام حرکت مفصل می توان متوجه آن شد.

در موارد آسیب شدید، احتمال آسیب به اعصاب و رگ های خونی اطراف آرنج وجود دارد، بنابراین پس از دررفتگی باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

فیزیوتراپی به درمان صحیح دررفتگی کمک می کند زیرا فیزیوتراپیست ها در تشخیص و درمان سایر مشکلات ساختاری احتمالی تخصص دارند.

فیزیوتراپیست های آموزش دیده ما در کلینیک مهراز در به بهبود مناسب و بازیابی تدریجی قدرت مفصل آسیب دیده کمک می کنند.

درمان فیزیوتراپی بازو در شیراز

درمان فیزیوتراپی شکستگی استخوان بازو در شیراز

فیزیوتراپی بازو برای درمان عوارض جانبی شکستگی استخوان و اطمینان از بهبود صحیح آسیب اهمیت زیادی دارد.

از آنجایی که در بسیاری از شکستگی ها، اندام باید بی حرکت و ثابت بماند، تحلیل عضلانی (آتروفی) و کاهش قدرت و دامنه حرکتی معمول است.

بنابراین در مورد درد بازو، فیزیوتراپی برای بازیابی حرکت مفاصل و مناطق آسیب دیده مفید می باشد. همچنین قبل از بازگشت به محل کار یا ورزش باید قدرت و عملکرد ناحیه آسیب دیده به طور تدریجی بازگردد.

پزشکان ما برای این منظور یک برنامه ورزشی خاص را برای هر بیمار تنظیم کرده و برای به حداقل رساندن عدم تعادل یا سفتی عضلانی، از بهبود همزمان و درست تمام قسمت های بدن اطمینان حاصل می کنند.

شکستگی بازو اغلب در انتهای پروگزیمال استخوان رخ داده و شانه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید : دررفتگی جزئی شانه یا سابلوکساسیون چیست

مزایای فیزیوتراپی بازو در شیراز

هدف از فیزیوتراپی بازو در کلینیک مهراز شیراز درمان آسیب‌های بازو، بازگرداندن عملکرد و کاهش درد است زیرا عملکرد بازو در بسیاری از فعالیت‌های روزمره ضروری می باشد.

اگرچه هر آسیب اندکی با سایرین تفاوت دارد، اما فیزیوتراپیست می تواند با اطمینان حاصل کردن از درستی روند بهبودی و برنامه توانبخشی و انجام به موقع کارهای مورد نظر برای بهبودی کامل به فرد در شروع دوباره کار یا ورزش، در کمترین زمان ممکن، کمک کند.

در فیزیوتراپی برای درمان آسیب ها از روش های زیر استفاده می شود.:

  • درمان دستی (ماساژ بافت نرم و نقاط ماشه ای)
  • موبیلیزیسن مفصل
  • آموزش در مورد بانداژ، نحوه تحمل وزن و مدیریت
  • تیپینگ یا بستن بریس (به ویژه برای بهبود پارگی رباط)
  • برنامه های ورزشی فیزیوتراپی و توانبخشی برای قبل یا بعد از آماده سازی
  • استفاده از یخ یا حرارت
  • ارائه توصیه های لازم در مورد کار یا ورزش و ایجاد تغییر در روند آنها
فیزیوتراپی بازو و شانه در شیراز

ریکاوری و جلوگیری از آسیب

مدت زمان ریکاوری پس از آسیب دیدگی بازو، به دلیل کاربردهای زیاد بازو، می تواند برای فرد ناامید کننده باشد. با این حال، از آنجا که بازو یک اندام جدا است و می توان آن را ثابت نگه داشت، مدت زمان بهبودی آن کوتاه تر از سایر اعضای بدن خواهد بود.

کشش ماهیچه ها و گرم کردن مفصل شانه و آرنج قبل از فعالیت بدنی می تواند علاوه بر کاهش خطر پارگی عضله، احتمال کشیدگی یا التهاب عضلانی را نیز کاهش دهد. برای کاهش خطر آسیب دیدگی باید تمرینات ورزشی را به تدریج افزایش داد.

استفاده از چسب ها و بانداژهای نگهدارنده، به تقویت مفاصل و ماهیچه ها، مقابله با آسیب های ناشی از زمین خوردن و همچنین بهبود تاندونیت کمک می کند.

درمان‌ های فیزیوتراپی نیز می‌توانند درد و احتمال آسیب دیدگی را کاهش دهند، زیرا درد بازو ممکن است به نواحی دیگر بدن مانند گردن یا شانه مربوط باشد.

اگر بازو درد دارید، درمان فیزیوتراپی را از همین امروز با ما شروع کنید.

ما در کلینیک فیزیوتراپی مهراز شیراز آماده ایم تا با ارائه خدمات فیزیوتراپی بازو، به بهبود درد بازوی شما کمک کنیم. برای تعیین وقت ملاقات با یک متخصص فیزیوتراپی با ما تماس بگیرید.

مجید حسن بیگی فیزیوتراپیست و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در شیراز، ارائه کننده خدمات فیزیوتراپی در شیراز. برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با کلینیک فیزیوتراپی مهراز، با شماره تلفن 09010384525 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک فیزیوتراپی مهراز: شیراز، خیابان اردیبهشت غربی، تقاطع خیابان فلسطین (باغشاه) و اردیبهشت، ساختمان امیران، طبقه 4

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است