شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
متخصص ارتوپدی گردن در شیراز

متخصص ارتوپدی گردن در شیراز

متخصص ارتوپدی گردن در شیراز

آیا جراحان ارتوپد می توانند گردن درد را درمان کنند؟

گردن درد ناراحتی در هر یک از ساختارهای گردن مانند ماهیچه ها، اعصاب، استخوان ها (مهره ها)، مفاصل و دیسک های بین استخوان ها است. آیا به دنبال متخصص ارتوپدی گردن در شیراز هستید؟ متخصصی که بتواند درد گردن تان را تسکین دهد؟

برای اطلاعات بیشتر، همین امروز با کلینیک دکتر زهره عشقی در شیراز تماس بگیرید تا بتوانید نوبت ملاقات با متخصص ارتوپدی گردن رزرو کنید.

متخصصین ارتوپد برای درمان انواع عارضه های مربوط به سیستم اسکلتی عضلانی آموزش دیده اند. گردن درد اغلب در این دسته عارضه ها است زیرا مربوط به مشکلات مفاصل، ماهیچه ها، رباط ها، اعصاب و استخوان ها می باشد.

در واقع گردن درد درمان دارد و مجبور به تحمل آن نیستید. با مراجعه به کلینیک ارتوپدی در شیراز زیر نظر دکتر زهره عشقی روش های مختلفی برای تشخیص علت اصلی درد و ارائه درمان های لازم برای تسکین درد هر فرد ارائه می شود.

علت گردن درد چیست؟

گردن درد به چند دلیل که بیشتر آنها مربوط به وضعیت قرار گیری گردن هستند، بسیار شایع است. تاثیر وضعیت قرار گیری گردن در ایجاد گردن درد به دلیل انعطاف پذیر بودن و نقش حمایت کنندگی آن از سر است.

در صورت قرارگیری گردن در وضعیت نامناسب برای مثال هنگام قوز کردن روی میز یا هنگام کار، یا خم شدن بر روی کامپیوتر، عضلات گردن به راحتی تحت فشار قرار می گیرند.

علاوه بر این، دندان قروچه کردن یا مطالعه در رختخواب، با وجود جزئی بودن فشار ناشی از آنها، باعث کشیدگی عضلات گردن می شوند.

یکی دیگر از دلایل شایع گردن درد، آرتروز است که دلیل آن افزایش سن و فرسودگی غضروف بین مهره های گردن است.

فشار ناشی از وجود خارهای استخوانی یا فتق دیسک به اعصاب، می‌تواند باعث درد گردن شود.

گردن درد ناشی از صدماتی مانند ضربه شلاقی در تصادف رانندگی از عقب یا بیماری هایی مانند سرطان، مننژیت یا آرتریت روماتوئید نیز بسیار شایع است.

گردن درد به ندرت علامت یک بیماری جدی است، اما اگر درد همراه با درد تیر کشنده در شانه یا بازو، از دست دادن قدرت در بازوها یا دست ها، یا بی حسی باشد، برای معاینه شدن به پزشک مراجعه کنید.

اگرچه ضربه شلاقی یکی از شناخته شده ‌ترین اشکال آسیب گردن و دردهای مرتبط با آن است، اما دلیل بیشتر موارد گردن درد مزمن، حادثه شدیدی مانند آن نیست.

دلیل بیشتر موارد گردن درد مواردی مانند ساییدگی و پارگی در یک دوره زمانی طولانی می باشد.

گردن درد در افراد مسن‌ تر معمولاً علامت آرتریت یا بیماری ‌های دژنراتیو دیسک گردن است که با شروع شکستن دیسک ‌های بالشتکی نرم در ستون فقرات گردنی در اثر ساییدگی و پارگی رخ می دهند.

البته، بسیاری از بافت ‌های نرم پیچیده در گردن آسیب پذیر و تحریک پذیر هستند، مانند ماهیچه ‌ها، رباط ‌ها، تاندون‌ ها و اعصاب. علاوه بر این آسیب ها و عارضه ها، گردن باید پیوسته وزن سر را تحمل کند.

این فشار اضافی بر گردن و اجزای درون آن، باعث تشدید درد و التهاب خواهد شد.

علت گردن درد چیست

چه زمانی باید به یک متخصص ارتوپد گردن مراجعه کنید؟

فرقی نمی کند که علائم به مرور ایجاد شده باشند یا پس از یک حادثه، در هر صورت آنها سرنخ هایی از مشکل زمینه ای را ارائه می دهند.

اگر متوجه هر یک از موارد زیر، اختلالات فیزیکی یا محدودیت‌ حرکتی شدید، باید جهت انجام ارزیابی های لازم به یک پزشک مراجعه کنید.

  • اختلال در خواب به دلیل درد
  • درد هنگام چرخاندن گردن
  • درد یا تورم مفاصل در ناحیه گردن و شانه ها
  • گردن پیچ خورده
  • درد ناشی از چرخش سریع
  • دردی که از گردن به سر کشیده می شود
  • دردی که از گردن به شانه ها کشیده می شود
  • درد هنگام تکان دادن سر
  • سردردهای مداوم
  • اعصاب تحت فشار
  • اختلال حسی یا حساسیت بازوها و پاها
  • سفتی گردن و شانه ها به خصوص در صبح
  • ضعف، بی حسی و سرگیجه

بیشتر بخوانید : گرفتگی عضلات گردن و شانه

هر یک از مشکلات بالا می تواند به یکی از آسیب‌ها یا عارضه های زیر مربوط باشد که امکان تشخیص و درمان آنها به طور موثر و کارآمد، با یا بدون جراحی وجود دارد:

متخصص ارتوپد گردن در شیراز

درمان گردن درد توسط متخصص ارتوپدی در شیراز

برنامه ریزی برای مشاوره با پزشک ارتوپد چگونه است؟ در وهله اول، از ماهر بودن او مطمئن شوید! بهترین رویکرد، تشخیص دقیق علت مشکل می باشد، سپس با یک برنامه درمانی فردی، درمان های لازم جهت تسکین درد ارائه می شود.

بسیاری از پزشکان ارتوپد، جراحی های لازم برای این نوع عارضه ها را انجام می ده، اما مراجعه به یک جراح لزوما به معنی پیشنهاد جراحی نیست.

در واقع همیشه درمان ابتدا با درمان های کم تهاجمی شروع شده و سپس، در صورت بدست نیامدن نتایج مطلوب از این درمان ها، درمان های تهاجمی تری مانند جراحی در نظر گرفته می شوند.

در اینجا برخی از رایج ترین روش های درمانی توصیه شده توسط متخصصان ارتوپدی آورده شده است:

فیزیوتراپی

برخی تمرینات ورزشی به تقویت عضلات، بهبود انعطاف پذیری و افزایش دامنه حرکتی کمک می کنند.

تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری نقش کلیدی در بهبود تراز و وضعیت ستون فقرات دارند و به این ترتیب به کاهش درد گردن کمک می کنند.

تمرینات ورزشی نه تنها در جلسه فیزیوتراپی انجام می شود، بلکه فیزیوتراپیست تمریناتی را نیز برای انجام در خانه توصیه می کند.

بهترین متخصص ارتوپدی گردن در شیراز

بی حرکتی

گاهی اوقات، با کاهش حرکت در ناحیه گردن، روند بهبودی بهتر صورت می گیرد. بنابراین، ممکن است پزشک استفاده از گردن بند طبی را برای مدتی توصیه کند.

بی‌حرکت نگه داشتن گردن نه تنها به بهبودی کمک می‌کند، بلکه در تسکین درد و جلوگیری از آسیب مجدد نیز مفید است.

داروها

مصرف داروهای تجویزی نیز مفید است، به خصوص در مراحل اولیه پس از آسیب گردن.

داروهای ضد التهاب و شل کننده های عضلانی برای مصرف کوتاه مدت و درمان فوری تجویز می شوند.

گاهی اوقات، برای ایجاد امکان شروع درمان های دیگری مانند فیزیوتراپی، استفاده از داروها ضروری است.

بیشتر بخوانید : سندرم گردن صاف یا گردن نظامی چیست + علائم و درمان

جراحی

در صورت ناموفق بودن روش های درمانی محافظه کارانه، جراحی ممکن است گزینه بعدی برای درمان باشد.

این مسئله بستگی به مشکل زمینه ای عامل گردن درد دارد.

برای مثال، اگر درد ناشی از فتق دیسک باشد، برای برداشتن قسمت‌های برآمده دیسک که به اعصاب فشار وارد می‌کنند، جراحی انجام می شود.

پیشگیری از گردن درد

علاوه بر درمان گردن درد فعلی، یک پزشک ارتوپد می تواند راه حل های مناسبی را برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده ارائه دهد.

برای مثال، بسیاری از ورزشکاران برای استفاده از روش های پیشگیرانه در پزشکی ورزشی به متخصصان ارتوپدی مراجعه می کنند.

هنگام جستجوی یک پزشک ارتوپد، متخصصی را انتخاب کنید که بر درمان مشکلات گردن تمرکز دارد.

تیم ما نه تنها برای گردن درد بلکه برای سایر بیماری های اسکلتی- عضلانی مانند مشکلات مفاصل، کمردرد، ماهیچه ها و استخوان ها خدمات لازم را ارائه می دهد.

علاوه بر این، ما خدمات کاملی را برای آسیب های ورزشی، تصادفات، بهبودی پس از جراحی و دردهای مزمن ارائه می دهیم.

برای رزرو نوبت برای مراجعه به متخصص ارتوپدی گردن در کلینیک دکتر عشقی در شیراز با شماره های زیر تماس بگیرید.

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با شماره تلفن های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک : شیراز، خیابان زند، روبروی بیمارستان فقیهی (سعدی)، حد فاصل صورتگر و پوستچی، ساختمان هانیه، طبقه دوم، واحد 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است