شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
متخصص استخوان و مفاصل در شیراز

متخصص استخوان و مفاصل در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • ارتوپدی
  • -
  • متخصص استخوان و مفاصل در شیراز
متخصص استخوان و مفاصل در شیراز

اگر به دنبال بهترین دکتر متخصص استخوان و مفاصل ، ارتوپدی در شیراز و یا بهره مندی از خدمات فیزیوتراپی هستید می توانید به کلینیک دکتر زهره عشقی در شیراز مراجعه کنید.

آیا می دانید در بدن چند استخوان وجود دارد

در بدن 206 استخوان دارد. استخوان ها بافت های زنده ای هستند که فرآیندی به نام بازسازی را دنبال می کنند. در این فرآیند بافت های استخوانی جدید جایگزین بافت های قدیمی می شوند.

ارزیابی و تحقیقات در زمینه بیماری های استخوان و مفاصل نشان می دهد که بیماری های استخوانی و مفصلی مختلفی وجود دارد که هر کدام در صورت عدم درمان در زمان مناسب منجر به درد مزمن یا ناتوانی می شوند.

مفاصل به ما کمک می کنند بدن را به راحتی حرکت دهیم. در مقابل، بیماری های مفاصل باعث بروز مشکلات و در نتیجه ناتوانی می شوند.

سلامت استخوان ها عاملی است که در داشتن زندگی سالم نقش دارد، زیرا استخوان ها از اندام ها محافظت کرده و مواد معدنی که مسئول کنترل سطح قند خون هستند را ذخیره می کنند.

جوانان تراکم استخوانی بسیار بالایی دارند، اما با افزایش سن، تراکم استخوان نیز کاهش می یابد.

در ادامه برخی از بیماری‌ های احتمالی استخوان و مفاصل و مواردی که منجر به کاهش کیفیت زندگی می شوند آورده شده است.

برای تشخیص و درمان انواع اختلالات و آسیب استخوان و مفاصل می توانید به کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص ارتوپدی و طب فیزیکی در شیراز مراجعه کنید.

تفاوت بین استخوان ها و مفاصل

استخوان ها و مفاصل رابطه مرتبط و عملکردی تقریبا مشابه در بدن دارند، اما این دو از یکدیگر متفاوت هستند.

استخوان‌ ها بافت هایی زنده هستند که از کلاژن و فسفات کلسیم ساخته شده و آن ها را برای حمایت از بدن قوی و در عین حال انعطاف ‌پذیر می‌ کند.

استخوان ‌ها علاوه بر کمک به حرکت بدن، به بهترین شکل به عنوان سپری برای اندام‌ های نرم ‌تر عمل کرده و دنده‌ های سینه از قلب و ریه‌ ها و جمجمه از مغز محافظت می ‌کنند.

استخوان ها همچنین مواد معدنی را ذخیره کرده و در تنظیم سطح قند خون نقش دارند.

مفاصل مناطقی اتصال دو یا چند استخوان بوده و شامل چندین نوع بافت مانند غضروف، غشای سینوویال، رباط ها، تاندون ها و منیسک و همچنین مایعی هستند که امکان تحرک مفصل را فراهم می کند.

دکتر متخصص استخوان و مفاصل در شیراز

اختلالات استخوانی رایج

شکستگی استخوان

زمانی که استخوان تحت فشار یا نیروی ناگهانی یا بسیار قوی مانند افتادن، ضربه مستقیم بر بدن و آسیب های ورزشی قرار بگیرد می شکند.

افراد مسن، افراد مبتلا به پوکی استخوان و اختلالات غدد درون ریز یا روده و کسانی که کورتیکواستروئید مصرف می کنند در معرض خطر بالای شکستگی قرار دارند.

شکستگی ها انواع مختلفی دارند اما معمولا به صورت بسته یا باز و ناقص یا کامل طبقه بندی می شوند.

شکستگی های بسته یا باز

در شکستگی های بسته یا ساده استخوان شکسته از پوست بیرون نمی زند. در مقابل، شکستگی باز یا مرکب زمانی اتفاق می ‌افتد که انتهای یک استخوان شکسته از پوست خارج می‌ شود.

احتمال عفونت شکستگی ‌های باز که استخوان و سایر بافت ‌ها در معرض دید قرار می گیرند بیشتر است.

شکستگی های ناقص یا کامل

در شکستگی ناقص استخوان ترک خورده و در یک تکه باقی می ماند. در موارد دیگر، شکستگی ‌های کامل باعث خرد شدن استخوان به دو یا چند تکه می شوند.

دکتر فوق تخصص استخوان و مفاصل در شیراز

اسکولیوز

اسکولیوز انحنای غیرطبیعی ستون فقرات است که باعث تغییر حالت ستون فقرات به شکل S یا C می شود. این اختلال در رشد کودک قبل از بلوغ رخ داده و معمولا در هفت سال اول تشخیص داده می ‌شود.

در حدود 80 درصد موارد این بیماری هیچ علت قابل تشخیصی وجود ندارد، اما این مشکل معمولا به دلیل نقص مادرزادی، ناهنجاری های عصبی و مشکلات ژنتیکی رخ می دهد.

علائم اسکولیوز به شدت بیماری بستگی داشته و شامل بیرون زدگی تیغه شانه، ناهمواری باسن، چرخش ستون فقرات، مشکلات تنفسی و کمردرد خواهد بود.

پوکی استخوان

این بیماری رایج زمانی رخ می دهد که استخوان‌ به دلیل کاهش تراکم و توده معدنی ضعیف می‌ شود و خطر شکستگی آن افزایش می یابد.

پوکی استخوان تحت عنوان بیماری “خاموش” شناخته می شود زیرا تا زمانی که استخوان واقعا نشکند علائم واضحی وجود ندارد.

این شکستگی ها در هر قسمتی اتفاق می افتند، اما معمولا لگن، ستون فقرات و مچ دست دچار شکستگی می شوند.

هر شخصی به این بیماری مبتلا می شود، اما احتمال پوکی استخوان در زنان مسن بیشتر است. به غیر از افزایش سن، عوامل خطر دیگر شامل قد کوتاه، سابقه خانوادگی، مصرف برخی داروها و تراکم استخوان پایین هستند.

دکتر متخصص ارتوپد و استخوان در شیراز

بیماری پاژه

این اختلال مزمن بر نحوه شکستن و رشد مجدد استخوان ها تاثیر می گذارد. بیماری پاژه باعث بروز شکستگی های بیش از حد و رشد مجدد استخوان هایی است که بزرگتر و نرم تر از حد معمول هستند.

این بیماری همچنین باعث بدشکل شدن و شکستگی بیشتر استخوان ها می شود. علائم بیماری پاژه به ندرت ظاهر شده و شبیه به آرتروز هستند.

درد در ناحیه آسیب دیده، سردرد و از دست دادن شنوایی (اگر اختلال در جمجمه باشد)، فشار روی اعصاب (در صورت آسیب دیدگی جمجمه یا ستون فقرات آسیب)، آسیب دیدگی غضروف، افزایش اندازه سر، خم شدن اندام ها و انحنای ستون فقرات از جمله علائم این بیماری محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید : بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز

اختلالات مفصلی

آرتروز

آرتروز که یکی از رایج ترین اختلالات مفصلی است در صورت ساییدگی غضروف بین دو مفصل ایجاد می شود. در نتیجه این اتفاق استخوان های مفصل به یکدیگر ساییده شده و باعث تورم و سفتی می شوند.

علائم آرتروز تا بزرگسالی مشخص نشده و برخی از علائم معمولا در افراد ​​بالای 60 سال ظاهر می شوند.

سن، وزن، دفعات و شدت فعالیت ها، ورزش هایی که مستقیما بر مفصل تاثیر می گذارند و سابقه خانوادگی از جمله عوامل خطر مرتبط با این بیماری هستند.

بهترین متخصص استخوان و مفاصل در شیراز

آرتریت روماتوئید

در این بیماری خودایمنی و التهابی، سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول های سالم حمله می کند و منجر به التهاب یا تورم و درد در ناحیه آسیب دیده می شود.

آرتریت روماتوئید به چندین مفصل از جمله دست‌ ها، مچ دست و زانو به طور همزمان حمله کرده و به بافت مفصل نیز آسیب می ‌رساند و منجر به درد مزمن، عدم تعادل یا بی ‌ثباتی و تغییر شکل مفاصل می‌ شود.

درد و سفتی در مفاصل مختلف و همچنین حساسیت و تورم از جمله علائم آرتریت روماتوئید هستند که به طور متقارن در هر دو طرف بدن، مانند هر دو مچ دست یا هر دو زانو ظاهر می شوند.

از دیگر علائم این بیماری می توان به کاهش وزن، تب، خستگی و ضعف اشاره کرد.

این اختلال علت مشخصی ندارد، اما عواملی مانند سن، جنسیت، ژنتیک، سیگار کشیدن در سنین پایین و چاقی با افزایش خطر ابتلا به این بیماری مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید : متخصص آرتروز در شیراز

نقرس

نقرس شکل رایج آرتریت التهابی است که به دلیل وجود بیش از حد اسید اوریک در بدن ایجاد شده و با درد شدید مشخص می شود. کریستال های اسید اوریک در مفاصل و بافت های اطراف بدن تجمعع می کنند.

این اختلال در زمان های جداگانه یک مفصل و معمولا مفصل انگشت شست پا را تحت تأثیر قرار می دهد. مفاصل انگشت کوچک پا، مچ پا و زانو دیگر مفاصلی هستند که معمولا دچار آسیب می شوند.

علائمی مانند درد، تورم، قرمزی و گرما به طور کامل تشدید شده یا از بین می روند. موارد مکرر نقرس منجر به نوع شدید آرتروز به نام آرتریت نقرسی می شوند.

جنسیت، چاقی، برخی بیماری ها، مصرف داروهایی مانند دیورتیک ها، نوشیدن بیش از حد الکل، مصرف غذا و نوشیدنی هایی با فروکتوز بالا و رژیم غذایی غنی از پورین عواملی هستند که منجر به افزایش خطر ابتلا به این بیماری می شوند.

متخصص جراحی استخوان و مفاصل در شیراز

بورسیت

بورسیت به معنای التهاب بورس یا کیسه کوچک پر از مایعی است که به عنوان بالشتکی بین استخوان و سایر قسمت های متحرک مانند ماهیچه ها، تاندون ها، مفاصل یا پوست عمل می کند.

بورس گاهی قرمز شده و مایع درون آن افزایش می یابد و منجر به تورم و درد خواهد شد. بورسیت در اثر استفاده بیش از حد یا افزایش سطح فعالیت مفصل ایجاد می شود.

تروما یا عارضه مرتبط با آرتریت روماتوئید، نقرس یا عفونت نیز در بروز این مشکل نقش دارند، اما در برخی موارد نیز نمی توان علت بورسیت را مشخص کرد.

علائم این بیماری شامل درد و حساسیت هنگام فشار دادن اطراف مفصل، سفتی و درد در زمان حرکت مفصل آسیب ‌دیده، تورم، گرما یا قرمزی روی مفصل است.

متخصص استخوان و مفاصل

متخصص استخوان و مفاصل، پزشکی کاملا آموزش دیده است و مشکلاتی که بر مفاصل و استخوان ها تاثیر می گذارند را تشخیص داده و درمان می کند.

متخصص استخوان و مفاصل دانش گسترده ای در زمینه سیستم اسکلتی عضلانی داشته و مشکلات بسیاری را درمان می کند.

متخصص استخوان و مفاصل چه بیماری هایی را درمان می کند

متخصصان استخوان و مفاصل در زمینه تشخیص و درمان مشکلاتی مانند شکستگی، آرتروز و سایر بیماری های اسکلتی عضلانی که بر مفاصل و استخوان ها تاثیر می گذارند آموزش دیده اند.

این متخصصان همچنین می توانند آسیب های ورزشی مانند پارگی رباط و تاندونیت را نیز درمان کنند.

اگر مشکوک به مشکل مفصلی یا استخوانی هستید، متخصص مفصل و استخوان بهترین فردی است که برای تشخیص و درمان می توان به او مراجعه کرد.

این متخصصان با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته در سراسر جهان، به سرعت مشکلات زیادی را شناسایی و درمان می کنند.

متخصص استخوان و مفاصل چه بیماری هایی را درمان می کند

علائمی که در صورت مشاهده آن ها باید به متخصص استخوان و مفاصل مراجعه کرد

آیا در مفاصل دردی ناگهانی یا طولانی احساس می کنید؟ آیا به دلیل دردهای مفصلی در راه رفتن یا ایستادن با مشکل مواجه هستید؟

در این صورت احتمالا زمان مراجعه به متخصص مفصل و استخوان فرا رسیده است. علائم دیگری که هنگام تجربه آن ها باید به متخصص مراجعه کنید عبارتند از:

  • تورم یا حساس شدن مفصل
  • کاهش دامنه حرکتی مفصل
  • قرمزی یا گرمی اطراف ناحیه آسیب دیده
  • قفل شدن یا احساس قفل شدگی مفصل
  • کاهش وزن یا تب بی دلیل

در صورت تجربه هر یک از این علائم برای تشخیص بیماری و دریافت برنامه درمانی مناسب به یک متخصص مفصل یا استخوان مراجعه کنید.

برای دریافت خدمات مناسب در محل خود به دنبال یک متخصص باشید و یا از پزشک عمومی بخواهید شما را به یکی از این متخصصان ارجاع دهد.

متخصصان استخوان و مفصل پزشکانی هستند که در تشخیص و درمان مشکلات مفاصل، استخوان ‌ها، رباط‌ ها، تاندون ‌ها، ماهیچه‌ ها و سایر نواحی مرتبط با سیستم اسکلتی عضلانی تخصص دارند.

با بررسی صلاحیت های متخصص انتخابی می توانید مطمئن باشید که در دستانی امن هستید.

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با شماره تلفن های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک : شیراز، خیابان زند، روبروی بیمارستان فقیهی (سعدی)، حد فاصل صورتگر و پوستچی، ساختمان هانیه، طبقه دوم، واحد 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است