شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز

بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • ارتوپدی
  • -
  • بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز
بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز

بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز کیست

جراحان ارتوپد پزشکانی هستند که تخصص شان درمان مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی است، که استخوان ها، مفاصل، رباط ها، تاندون ها و ماهیچه هایی ضروری برای حرکت و زندگی روزمره را شامل می شود.

وجود بیش از 200 استخوان در بدن انسان و شایع بودن مشکلاتی مانند دررفتگی مفاصل، ارتوپدی را یک تخصص مورد تقاضا کرده است.

برای انواع درد کمر یا مفاصل، متخصص ارتوپدی علت درد را مشخص کرده و بهترین راه کاهش علائم را تعیین می کند.

برنامه درمانی معمولا شامل فیزیوتراپی، جراحی یا تغییرات مختلف در شیوه زندگی است. اگر تا به حال به یک متخصص ارتوپدی مراجعه نکرده اید، احتمالا در مورد ملاقات با پزشک و درمان های احتمالی، سؤالاتی دارید.

برای درمان انواع آسیب ها و مشکلات اسکلتی عضلانی می توانید به کلینیک دکتر زهره عشقی یکی از بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز مراجعه کنید.

متخصص ارتوپدی چه می کند

متخصص ارتوپدی، مورد خاص هر بیمار را بررسی می کند. این بررسی احتمالا شامل گرفتن یا بررسی عکس اشعه ایکس و انجام تعدادی آزمایش برای ارزیابی وضعیت سلامت عمومی بیمار می باشد.

درد کمر و گردن، آسیب های ورزشی یا مشکلاتی مانند سندرم تونل کارپال، نمونه هایی از آسیب های ارتوپدی هستند.

پزشک ارتوپد آسیب ‌ها را برای تعیین استخوان‌ ها، ماهیچه ‌ها، تاندون ‌ها و رباط‌ های آسییب دیده و میزان درگیر شدن آنها ارزیابی می‌کند.

اغلب در اولین ویزیت، متخصص ارتوپدی یک ارزیابی کامل انجام داده و سوالاتی در مورد درد و سبک زندگی فرد می پرسد.

مشکلاتی مانند گردن درد، می تواند یک موضوع ساده مربوط به وضعیت قرار گیری بدن در طول فعالیت های معمول مانند تایپ کردن باشد، اما در بیشتر موارد، بیماران برای بهبودی به کمک بیشتری نیاز دارند.

متخصص ارتوپدی می تواند پس از تعیین شدت آسیب، یک برنامه درمانی ارائه دهد.

فوق تخصص ارتوپد در شیراز

علائم مشکلات ارتوپدی

علائم بیماری های ارتوپدی عبارتند از:

  • بی حسی
  • درد عضلانی
  • ضعف
  • درد مفاصل
  • حس گرما
  • سفتی، سختی
  • محدود شدن دامنه حرکتی
  • تورم

پیدا کردن بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز

درفتگی شانه در اثر افتادن از دوچرخه، پارگی رباط زانو در حین بازی پیک آپ در بسکتبال، فرسودگی لگن به دلیل سال‌ها آرتروز یا کمردرد مزمن ناشی از آسیب مرتبط با کار، تنها تعدادی از آسیب ها و عارضه هایی است که جراح ارتوپد درمان می کند.

افراد در هر سنی برای درمان جراحات حاد یا بیماری های مزمن و دژنراتیو به پزشک ارتوپد نیاز دارند.

مهم نیست که کدام رویکرد درمانی برای مشکل شما بهتر است، یافتن جراح ارتوپد مناسب برای مشکل خاص هر بیمار می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا حیطه های فوق تخصصی زیادی در ارتوپدی وجود دارد، از جمله تمرکز بر کمک به بیماران سرطان استخوان، عمل جایگزینی مفاصل یا درمان مشکلات در اندام فوقانی یا تحتانی یا کمر و ستون فقرات.

برخی از پزشکان بر درمان کودکان، ورزشکاران یا آسیب دیدگان تصادفات تمرکز می کنند.

پزشک برای اینکه یک جراح ارتوپد شود، پس از تحصیل در دانشکده پزشکی باید یک برنامه رزیدنتی پنج ساله را به اتمام برساند.

در طول دوره رزیدنتی، پزشک تکنیک های جراحی و روش های دیگر را برای درمان مناسب طیف وسیعی از عارضه های مرتبط با مشکلاتی ارتوپدی، می آموزد.

طی پنج یا ده سال گذشته تلاش ‌هایی برای افزایش این آموزش ها از طریق سیستم‌ های مبتنی بر شبیه‌ سازی آنلاین، چه سیستم‌ های آموزشی مبتنی بر iPad، شبیه ‌سازهای ویدیویی و مکانیکی، صورت گرفته تا پزشکان آموزش‌ های عملی بیشتری ببینند.

به خصوص، کسب مهارت برای جراحی آرتروسکوپی که در آن جراحی با استفاده از دوربین های کوچک عبور داده شده از برش های کوچکتر هدایت می شود، نیاز به آموزش فشرده جراح دارد.

برای انتخاب بهترین پزشک برای مشکل هر فرد، توانایی فنی جراح باید مورد توجه باشد. برای این منظور شما می توانید، تعداد جراحی های انجام شده توسط جراح را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید : ارتوپدی سالمندان در شیراز

متخصص ارتوپد در شیراز

از پزشک در مورد تعداد عمل های انجام شده توسط او در یک سال، نتایج و عوارض آنها بپرسید؟ همچنین می توانید از پزشک مراقبت‌ های اولیه یا پزشک مورد اعتماد خود بپرسید که در صورت نیاز، به کدام جراح مراجعه می کند.

علاوه بر موفقیت آمیز بودن سابقه جراح، آموزش پزشک نیز مهم است.

آموزش دیدن در یک برنامه آموزشی معتبر ارتوپدی، گذراندن آموزش تکمیلی فلوشیپ که یک سال بیشتر از یک دوره رزیدنتی معمولی ارتوپدی است و داشتن تخصص در یک زمینه خاص، همه اینها مواردی هستند که به شما در بررسی مهارت فنی جراح کمک می کنند.

معیارها برای جست ‌و جوی یک جراح ارتوپد مناسب اغلب در سه مورد خلاصه می‌شود:

  • در دسترس بودن
  • علاقه‌مندی
  • توانایی

اگرچه نیازی به داشتن آشنایی و ارتباط خوب با جراح ارتوپد نیست، اما مهم است که به پزشک خود اعتماد کرده و ارتباطی مناسبی با او برقرار کنید.

پس از جراحی تعویض مفصل، احتمالاً تا پایان عمر باید برای ویزیت های بعدی به آن جراح مراجعه کنید، پس کسی را انتخاب کنید که از ارتباط با او خوشحال می شوید.

البته این ارتباط فقط با پزشک نیست بلکه بقیه کارکنان مطب را نیز شامل می شود. در کل باید در محیط کار پزشک احساس راحتی کنید، به خصوص اگر بخاطر یک بیماری در انتظار انجام عمل جراحی هستید.

بیشتر بخوانید : ارتوپدی کودکان در شیراز

برنامه ریزی برای درمان ارتوپدی

متخصصان ارتوپدی برنامه درمانی را بر اساس نیازهای خاص هر فرد تعیین می کنند. برخی از روش های درمانی احتمالی عبارتند از:

  • عمل جراحی : در برخی موارد، جراحی برای اصلاح مشکل و جلوگیری از آسیب بیشتر ضروری است.
  • فیزیوتراپی : فیزیوتراپی برای کمک به بازگشت عملکرد ناحیه آسیب دیده و ریکاوری توصیه می شود.
  • ورزش : برخی ورزش ها، برای جلوگیری از آسیب مجدد، به طور خاص برای کمک به ریکاوری و تقویت بدن طراحی می شوند.
  • دارو : مسکن ها و داروهای دیگر به بهبودی کمک می کنند. متخصص ارتوپدی معمولا در کنار انجام متد های درمانی جهت ریکاوری بهتر، تسکین دهنده های درد یا شل‌کننده ‌های عضلانی را تجویز می کند.
  • ماساژ/طب سوزنی : ماساژ درمانی و طب سوزنی هر دو برای تسریع روند بهبودی در بدن و کاهش درد مفید هستند.

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با شماره تلفن های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک : شیراز، خیابان زند، روبروی بیمارستان فقیهی (سعدی)، حد فاصل صورتگر و پوستچی، ساختمان هانیه، طبقه دوم، واحد 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است