شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
هزینه نوار عصب و عضله شیراز (سال 1402)

هزینه نوار عصب و عضله شیراز (سال 1402)

  • صفحه اصلی
  • -
  • طب فیزیکی و توانبخشی
  • -
  • هزینه نوار عصب و عضله شیراز (سال 1402)
هزینه نوار عصب و عضله شیراز (سال 1402)

تست نوار عصب و عضله در شیراز برای بررسی عملکرد و نوع عملکرد اعصاب و عضلات بدن استفاده می شود. هزینه نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی در سال 1402 با توجه به نوع و تعداد عضلات مورد بررسی، تعیین می شود.

به طور کلی دو اندام فوقانی برای این تست ارزیابی می شود و دو اندام تحتانی مجموعا 4 اندام.

ارزیابی عصب و عضله چیست

در ارزیابی الکترودیاگنوستیک فعالیت الکتریکی عضلات و اعصاب بررسی می شود. دو جزء اصلی EMG، الکترومیوگرافی (EMG) و مطالعات هدایت عصبی (NCS) هستند.

EMG روی ثبت سیگنال‌ های الکتریکی تولید شده توسط انقباضات عضلانی تمرکز دارد، در حالی که NCS سرعت و قدرت تکانه‌های عصبی را هنگام عبور از اعصاب محیطی ارزیابی می‌کند.

الکترومیوگرافی (EMG)

EMG تکنیکی برای ارزیابی سلامت و عملکرد عضلات است. برای انجام این روش، یک الکترود سوزنی ظریف در عضلات خاصی وارد شده و فعالیت الکتریکی آنها را در حالت استراحت و در حین انقباض شناسایی و ثبت می کند.

الگوهای موجی شکل بدست آمده از این طریق، که به عنوان پتانسیل ‌های عمل واحد حرکتی (MUAPs) شناخته می‌شوند، اطلاعات مهمی را در مورد سلامت عضلات، هماهنگی و پاسخ به سیگنال‌ های عصبی ارائه می‌ دهند.

EMG می تواند ناهنجاری هایی مانند اختلالات عضلانی، فشردگی عصب و اختلالات اتصال عصبی عضلانی را تشخیص دهد.

هزینه نوار عصب و عضله در شیراز

مطالعات هدایت عصبی (NCS)

از سوی دیگر، مطالعات هدایت عصبی میزان درستی نحوه انتقال سیگنال های عصبی را در امتداد اعصاب محیطی ارزیابی می کند.

این کار با ارسال تکانه های الکتریکی کوچک به نقاط خاصی در مسیر عصبی و ثبت زمان لازم برای حرکت سیگنال بین این نقاط انجام می شود.

مطالعات هدایت عصبی با اندازه‌گیری سرعت و دامنه تکانه‌ های عصبی، به شناسایی آسیب، تعیین تحت فشار بودن اعصاب یا اختلال عملکرد عصبی کمک می‌کند.

سندرم تونل کارپال، نوروپاتی محیطی و آسیب های عصبی از شایع ترین بیماری های قابل تشخیص با NCS هستند.

کاربردهای ارزیابی الکترودیاگنوستیک

تشخیص اختلال عصبی عضلانی

ما از تست نوار عصب و عضله در شیراز در تشخیص طیفی از اختلالات عصبی عضلانی، مانند دیستروفی عضلانی، میاستنی گراویس و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) استفاده می کنیم.

الگوهای الکتریکی که در EMG و NCS به صورت متمایز قابل مشاهده هستند، به تمایز بین عارضه های مربوط به عضله و عصب کمک کرده و امکان تشخیص دقیق را فراهم می کنند.

بیشتر بخوانید : درمان گیرافتادگی عصب سیاتیک

سندرم های گیرافتادگی عصبی

اطلاعات ارائه شده در EMG و NCS در تشخیص سندرم های گیرافتادگی عصب مانند سندرم تونل کارپال، سندرم تونل کوبیتال و سیاتیک بسیار ارزشمند است.

این آزمایش‌ ها به تعیین محل فشردگی، ارزیابی شدت آن و تعیین استراتژی‌ های درمانی مناسب، که می تواند شامل فیزیوتراپی، داروها، یا جراحی باشد، کمک می‌کند.

هزینه نوار عصب و عضله 1402

ارزیابی آسیب و توانبخشی

ارزیابی الکترودیاگنوستیک برای بررسی عملکرد عصب و عضله پس از آسیب های تروماتیک کاربرد زیادی دارد.

متخصصین ارتوپدی ما در کلینیک دکتر زهره عشقی با نظارت بر روند بهبودی می توانند برنامه های توانبخشی را طوری تنظیم کنند که روند بازسازی عصب و عضله و در نهایت نتایج فرآیند ریکاوری بهبود یابد.

نظارت بر پیشرفت بیماری

در مورد بیماری های مزمنی مانند مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) و نوروپاتی ها، می توان با انجام منظم ارزیابی های EMG و NCS به اطلاعات ارزشمندی در مورد پیشرفت بیماری دست یافت.

با توجه به فعالیت الکتریکی و سرعت های هدایت عصبی می توان فرآیند درمان را تنظیم و در مورد اثربخشی مداخلات درمانی اطلاعات کسب کرد.

بیشتر بخوانید : درمان گیر افتادگی عصب اولنار + تمرینات و علائم

ارزیابی قبل از عمل

جراحان برای ارزیابی عملکرد عصب و عضله قبل از جراحی، اغلب از EMG و NCS استفاده می کنند.

در جراحی ها به دلیل دستکاری های احتمالی روی عصب، خطر آسیب وجود دارد. این رویکرد پیشگیرانه به جلوگیری از عوارض بعد از عمل و برنامه ریزی رویکرد جراحی کمک می کند.

ارزیابی الکترودیاگنوستیک (EMG) سنگ بنای تشخیص پزشکی مدرن است و تعاملات پیچیده بین اعصاب و عضلات را آشکار می کند.

متخصصان ما از طریق الکترومیوگرافی (EM) و مطالعات هدایت عصبی (NCS)، اطلاعات ارزشمندی را در مورد عملکرد عصبی-عضلانی به دست می آورند.

این اطلاعات برای ما امکان تشخیص دقیق اختلالات، آسیب های عصبی و سندرم های گیرافتادگی عصب را فراهم می کند.

این فناوری نه تنها برای تشخیص کاربرد دارد، بلکه به تعیین برنامه ریزی درمان، استراتژی های توانبخشی و مداخلات جراحی نیز کمک می کند.

ما در کلینیک دکتر زهره عشقی با استفاده از جدیدترین تجهیزات روز دنیا تست نوار عصب و عضله را برای شما به بهترین شکل ممکن، همراه با ارائه نتایج دقیق انجام خواهیم داد.

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با شماره تلفن های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک : شیراز، خیابان زند، روبروی بیمارستان فقیهی (سعدی)، حد فاصل صورتگر و پوستچی، ساختمان هانیه، طبقه دوم، واحد 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است