شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی در شیراز

درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • درمان ها
  • -
  • درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی در شیراز
درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی در شیراز

احساس ناخوشایند در ناحیه پاشنه اولین علامت خار پاشنه است و نباید آن را نادیده گرفت. در صورت احساس درد، حتی اگر خفیف باشد، برای تشخیص علت و درمان حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

با استفاده از روش های درمانی خاص در مراحل اولیه این عارضه، می توان حتی در صورت ابتلا به فاسئیت پلانتار به نتایج مثبتی رسید.

به طور کلی، شاک ویو تراپی برای خار پاشنه به عنوان بهترین درمان برای رسیدن به بهبودی کامل یا کاهش قابل توجه علائم بیماری پذیرفته شده است.

شاک ویو تراپی خارج بدنی اغلب یک درمان موفق برای آسیب های دائمی تاندون از جمله خار پاشنه است.

در سال‌های اخیر، بسیاری از فیزیوتراپیست‌ها از این روش برای درمان خار پاشنه و فاسئیت پلانتار استفاده کرده اند. البته در درمان مشکلات شانه، عفونت‌ های تاندون آشیل و آرنج تنیس بازان نیز کاربرد دارد.

خار پاشنه چیست

فاسئیت پلانتار نام رسمی بیماری معروف خار پاشنه است که یک رشد غیرعادی در استخوان پاشنه می باشد.

فاسئیت پلانتار عارضه بسیار رایجی است، اما تحمل مشکلات ناشی از آن برای افراد بد شانسی که به آن مبتلا می شوند، آسان نیست.

علامت اصلی بیماری درد حاد و غیرقابل تحملی است که فقط با بیماری پوستی شدید قابل مقایسه می باشد. اوج ناراحتی در صبح یا پس از استراحت طولانی ایجاد می شود.

دلایل زیادی برای ایجاد خار پاشنه وجود دارد. افراد مبتلا به صافی کف پا، بیماری‌های عروقی و استخوانی، افراد دارای اضافه وزن و همچنین ورزشکاران حرفه ای بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به آن هستند. به طور کلی بیشتر موارد فاسئیت پلانتار مربوط به افراد بالای 40 سال است.

درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی

درمان خار پاشنه

درمان خار پاشنه در چند مرحله انجام می شود:

  • شناسایی دلایل خار پاشنه
  • از بین بردن آنها و همچنین رفع علائم ناخوشایند تا بیشترین حد ممکن و جلوگیری از عود و تشدید بیماری.

محبوب ترین راه های مقابله با فاسئیت پلانتار عبارتند از:

  • فیزیوتراپی
  • مصرف مسکن (فقط برای از بین بردن علائم ناخوشایند)
  • جراحی (برای موارد شدید بیماری)
  • لیزر
  • شاک ویو تراپی

با وجود تعداد کم مطالعات صورت گرفته بر روی آخرین مورد از این روش ها، اما اولین نتایج مثبت کاربرد آن ثبت شده است. در ادامه در مورد این شکل از درمان با جزئیات بیشتری صحبت می کنیم تا بیماران بتوانند در مورد درمان تصمیم گیری کنند.

اثربخشی تکنیک شاک ویو تراپی خار پاشنه

اثر مثبت شاک ویو تراپی بخاطر خواص مفید امواجی است که به سمت بافت های مشکل دار هدایت می شوند. به عقیده متخصصان این امواج، تغییرات مثبت زیر را ایجاد می کنند:

  • افزایش سرعت متابولیسم
  • تسکین درد
  • عادی سازی گردش خون
  • تقویت ایمنی موضعی و تحریک فرآیند های خودترمیمی بدن
  • ترمیم خاصیت ارتجاعی رباط ها
  • شل شدن استخوان سازی

ترکیبی از این تاثیرات علاوه بر کاهش علائم خارجی فاسئیت، از عود آن نیز جلوگیری کرده و همچنین در صورتی که با شرایط مناسبی همراه شود، خار استخوانی تازه ظاهر شده را نیز خرد می کند.

بیشتر بخوانید : 6 تمرین موثر برای درمان خار پاشنه

آیا شاک ویو تراپی خار پاشنه را از بین میبرد

شاک ویو تراپی برای خار پاشنه در شیراز

تاثیر موضعی امواج در ناحیه آسیب دیده، ضایعات موجود را خرد می کند. امواج شوک با مسدود کردن گیرنده های درد، حساسیت را در آن ناحیه کاهش می دهند. رسوبات نمک از حالت سفتی درآمده و در نتیجه با ازبین رفتن رسوبات کلسیم فشار روی فاسیا کم خواهد شد.

علاوه بر این، روند ترمیم بافت تسریع شده و پارگی های ریز فاسیا سریعتر بهبود می یابد. افزایش جریان خون رسوبات نمک خرد شده را از بین می برد و استخوان پاشنه به دلیل عادی سازی فرآیندهای متابولیک، بهتر تغذیه و بازسازی می شود.

تاثیر امواج فراصوت در سطح مولکولی است و به همین دلیل فقط بر روی مناطق آسیب دیده تأثیر گذاشته و روی بافت های سالم تأثیر نمی گذارد.

بافت سالم پاشنه توسط غشای الاستیک آن، در برابر امواج فراصوت محافظت می شود. رشد استخوانی و رسوبات آسیب زا به دلیل تأثیر مکانیکی و فیزیکوشیمیایی فعال روی آنها از بین می روند.

شاک ویو تراپی خار پشنه چگونه انجام می شود

درمان با شاک ویوتراپی در 25 سال گذشته در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. این روش نه تنها به درمان خار پاشنه، بلکه بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی، ماهیچه ها و تاندون ها نیز کمک می کند.

درمان خار پاشنه به صورت زیر انجام می شود:

  • کاهش قابل توجه فشار وزن روی پاشنه پا و ناحیه آسیب دیده. برای این کار به بیمار توصیه می شود که از کفش های مخصوص ارتوپدی یا کفی های ارتوپدی استفاده کند. اکثر کفش های ورزشی از لحاظ ارتوپدی مورد تایید هستند، بنابراین توصیه می شود که در طول درمان کفش های ورزشی بپوشید.
  • تجویز داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی که برای تسکین التهاب طراحی شده اند و تأثیرات مفیدی برای بدن انسان دارند، به طور قابل توجهی وضعیت بیمار را بهبود می بخشند.
  • ماساژ و تمرینات پیشگیرانه پاشنه پا با هدف افزایش گردش خون در محل خار پاشنه و سرعت بخشیدن به روند بهبودی انجام می شود.
  • فیزیوتراپی یا UHF تراپی یا مگنت تراپی. درمان با لیزر و الکتروفورز نیز کاربرد دارد، از جمله درمان با شاک ویو تراپی برای خار پاشنه.

بیشتر بخوانید : شاک ویو تراپی در شیراز و مزایای آن

شاک ویو تراپی خار پاشنه

نحوه عملکرد شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی بسیار محبوب شده است. UHT هیچ گونه منع مصرفی ندارد و به سرعت بر خار پاشنه تاثیر می گذارد.

نحوه تاثیرگذاری این روش در اثرات سودمند امواج صوتی ضربه ای بر روی هر دو بافت نرم و سخت نهفته است.

با اعمال این امواج، سیگنال های درد و ناراحتی مسدود می شوند. به همین دلیل، فرد در بار دوم هیچ دردی نخواهد داشت و درد چندان شدید و حاد نخواهد شد.

علاوه بر فروکش کردن درد، تاثیر امواج شوک درمانی، تمام نواحی آسیب دیده و بافت ها و همچنین تاندون های آسیب دیده را کاملاً بازیابی کرده و سلامت بیمار را بهبود می بخشد.

در صورتی که خار پاشنه کوچک باشد، شاک ویو تراپی استخوان را از بین می برد و سپس تمام ضایعات از بین می روند.

این نتایج، درمان موثر و کاهش درد را تضمین خواهد کرد. پس از چنین درمانی، فرد به راحتی می تواند به زندگی عادی روزمره بازگردد و مانند قبل کار کند. هیچ گونه ناتوانی در گفتار نیز وجود نخواهد داشت.

در موارد کوچک بودن اندازه خار پاشنه، رشد استخوانی کاملا از بین رفته و ضایعات پوسیدگی از بین می روند.

شاک ویو تراپی خار پاشنه در شیراز

نتیجه

طبق بررسی ها، افراد بسیاری از خار پاشنه رنج می برند و خلاص شدن از شر آن بسیار دشوار است. عملاً هر بیمار مجبور به امتحان کردن روش‌ های درمانی زیادی خواهد شد که همه آنها بی ‌اثر هستند.

معمولا استفاده از شاک ویوتراپی از همان ابتدا تجویز نمی شود و در صورت بی اثر بودن روش های محافظه کارانه توصیه خواهد شد. شاک ویوتراپی یک روش نسبتا مدرنی است.

همه کسانی که آن را امتحان کرده اند، راضی بوده اند. این روش عوارض جانبی خاصی ندارد. پس از تسکین قابل توجهی که بلافاصله پس از تراپی ایجاد می شود، درد کم خواهد شد.

همچنین،این روش به آمادگی اولیه و یک دوره رسیدگی های مخصوص بعد از عمل نیاز ندارد. به گفته بسیاری از بیماران راه رفتن پس از یک دوره کامل درمان، بسیار آسان تر شده و دیگر درد، ناراحتی، احساس تورم و تجمع مایعات وجود ندارد.

این روش سریع بوده و بیش از 20 دقیقه طول نمی کشد و پس از آن می توانید بلافاصله به کارهای خود برسید.

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با شماره تلفن های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک : شیراز، خیابان زند، روبروی بیمارستان فقیهی (سعدی)، حد فاصل صورتگر و پوستچی، ساختمان هانیه، طبقه دوم، واحد 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است