شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
مگنت تراپی در شیراز

مگنت تراپی در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • طب فیزیکی و توانبخشی
  • -
  • مگنت تراپی در شیراز
مگنت تراپی در شیراز

تاریخچه مگنت تراپی

پیوند بین آهنربا، تندرستی و سلامتی جان تازه ای به خود گرفته است، اما این پیوند رویداد جدیدی نیست. مگنت تراپی یک میراث باستانی بوده که از ۲۰۰۰ سال پیش در طب چینی کاربرد داشته است.

نام مگنت تراپی در برخی از قدیمی ترین کتاب های مصر، هند و یونان نیز ذکر شده است. ارتباط بین مغناطیس و سلامتی به تازگی از نظر علمی شفاف سازی شده است.

محققان و پژوهشگران زیادی به بررسی اثر بخشی علم مغناطیس در بهبود بیماری ها و تسکین دردهای مزمن پرداخته اند. ناسا اعلام کرده که ژنراتورهای میدان مغناطیسی در فضاپیماها برای حفظ سلامت فضانوردان لازم است.

مگنت تراپی در درمان آسیب های عضلانی، درد مفاصل و مشکلات وضعیت بدن انقلابی به پا کرده است. 4000 بیمار مبتلا به آسیب شلاقی گردن با به کار گیری مگنت تراپی درمان شده اند. برای دریافت نوبت حضوری جهت مگنت تراپی با کلینیک دکتر زهره عشقی در شیراز تماس بگیرید.

مگنت تراپی چیست

مگنت تراپی تعادل مغناطیسی طبیعی را به بدن باز می گرداند و این امر منجر به تسریع روند بهبودی وکاهش دوره نقاهت می گردد.

میدان‌ های مغناطیسی باعث افزایش متابولیسم بدن شده و میزان اکسیژن موجود برای سلول‌ های بدن را افزایش دهند.

کاربردهای مگنت تراپی

مگنت تراپی یک روش درمانی پرکاربرد و محبوب برای تسکین درد، بازیابی انرژی و افزایش کیفیت خواب است.

قدمت این روش درمانی ایمن، موثر، مقرون به صرفه و کارآمد به هزاران سال پیش باز می گردد، اما نوید بخش دستیابی به پیشرفت ‌های خوب و وضعیتی مطلوب ‌تر برای تسکین درد و بهبود انواع بیماری ها می باشد.

بیشتر بخوانید : الکترواکوپانکچر در شیراز

فواید مگنت تراپی

اثر بخشی مگنت ها در تقویت قابلیت ترمیم و بازسازی طبیعی بدن از نظر علمی به اثبات رسیده است. فواید مگنت تراپی عبارتند از:

  • تسکین درد
  • کاهش التهاب
  • بازیابی انرژی طبیعی
  • افزایش گردش خون
  • جلوگیری از عفونت
  • کمک به دفع مواد زائد بدن
  • تسریع روند بهبودی و کاهش دوره نقاهت

مگنت تراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی است که اثر بخشی آن در پیشگیری و درمان درد مزمن به اثبات رسیده است.

مگنت تراپی زانو

مگنت تراپی چگونه کار می کند

در مگنت تراپی، از انرژی طبیعی مغناطیس استفاده می شود. این انرژی برای بقاء و سلامت عمومی انسان ضروری است. نیروی مغناطیس به داخل کانال ها، منافذ و مجاری بدن نفوذ کرده و عملکرد فیزیولوژیکی آن را تنظیم می کند. براساس مطالعات انجام شده، مگنت تراپی یک درمان موثر برای تسکین درد است.

  • اعمال نیروی مغناطیسی در ناحیه آسیب دیده باعث افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی شده و همین امر منجر به بهبود عملکرد فیزیولوژیکی بدن خواهد شد.
  • بهبود جریان خون در بافت آسیب دیده به کاهش درد و التهاب کمک می کند.

براساس مطالعات انجام شده، دمای بدن تحت تأثیر میدان های مغناطیسی افزایش می یابد. این مسئله ثابت می کند که میدان های مغناطیسی باعث افزایش گردش خون می شوند.

سوال بزرگ در جامعه علمی این است که چگونه این آهنربا ها به شکل معجزه آسایی باعث تسکین درد می شوند، اما هیچ پاسخ شفافی برای این سوال وجود ندارد. صرف نظر از نحوه کار این آهنربا ها، هیچ شک و تردیدی نیست که آن ها به خوبی کار می کنند.

بیشتر بخوانید : شاکو یو تراپی در شیراز و مزایای آن

کارآزمایی های بالینی مگنت تراپی

تسکین درد و التهاب مرتبط با آرتریت

نتایج مطالعات صورت گرفته توسط دکتر کارلوس والبونا از کالج پزشکی بیلور در سال ۱۹۹۷ نشان می‌دهد که درد و التهاب ناشی از آرتریت روماتوئید در ۷۶ درصد از بیمارانی که از مگنت تراپی استفاده کرده‌اند، به شدت کاهش یافته است. این رقم در افرادی که از دارونما‌ها استفاده کرده بودند فقط ۱۹ درصد بود.

پا درد دیابتی

نتایج مطالعات صورت گرفته توسط دکتر مایکل واینتراب از کالج پزشکی نیویورک نشان می دهد که مگنت تاپی در کاهش پا درد دیابتی در میلیون ها بیمار دیابتی موثر بوده است.

احساس سوزن سوزن شدن، بی‌حسی و گزگز در ۹۰ درصد از افرادی که از کفی‌های مغناطیسی استفاده کرده بودند به شدت کاهش یافته است. این رقم در افرادی که از دارونما استفاده کرده بودند، فقط ۲۲ درصد بود.

مگنت تراپی در منزل شیراز

اثرات قطب های آهنربا

هر یک از قطب های آهنربا اثرات متفاوتی دارند که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

  • قطب شمال آهنربا : دارای اثر آرام بخش و شفا بخش است.
  • قطب جنوب آهنربا : دارای اثر تحریک کننده و فعال کننده است.
  • دو قطبی (هر دو قطب آهنربا) : گردش خون را افزایش می دهد و درد را در عارضه هایی که نزدیک و یا روی سطح پوست ایجاد می شوند، کنترل می کند.

گوس در آهنربا

گوس یکی از واژه هایی است که در مگنت تراپی به درستی درک و استفاده نشده است. گوس واحد اندازه گیری قدرت می باشد.

میدان مغناطیسی طبیعی زمین حدود ½ از 1 گوس تخمین زده شده است. آهنربای “یخچال” حدود 10 گوس است. آهنرباهای مورد استفاده در تجهیزات پزشکی از حدود 100 تا 3500 گوس متغیر هستند. قدرت آهنربا به اندازه، وزن و شکل آهنربا بستگی دارد.

بیشتر بخوانید : ماساژ درمانی در شیراز

آیا آهنربا قدرت شفا بخشی دارد

خود آهنربا قدرت شفا بخشی ندارد. آهنربا بستری را برای تسریع روند بهبودی و کاهش دوره نقاهت مهیا می کند.

آیا مگنت تراپی برای همه مناسب است

حدود 140 میلیون نفر در سراسر جهان تحت درمان با روش مگنت تراپی قرار گرفته اند و میزان موفقیت این روش درمانی براساس مطالعات صورت گرفته بین 75 تا 95 درصد تخمین زده شده است.

مگنت تراپی و کاربرد آن

چه مدت باید از تجهیزات و وسایل مگنت تراپی استفاده کرد

مدت زمان استفاده از این تجهیزات به خود فرد بستگی دارد. برخی از افراد از این تجهیزات تا زمانی که احساس درد می کنند استفاده کرده و سپس آن را کنار می گذارند. این افراد هنگامیکه مجددا احساس درد می کنند، به این دستگاه ها رجوع کرده و مجدد از آن استفاده می کنند.

آن دسته از تجهیزات مغناطیسی که برای تسکین درد و تسریع روند بهبودی کاربرد دارند، معمولاً به مدت کوتاهی مورد استفاده قرار می گیرند. تجهیزاتی که برای ارتقای سلامت و تندرستی کاربرد دارند، اغلب به ‌صورت بلند مدت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بعد از مگنت تراپی چقدر طول می کشد تا بهبودی حاصل شود

درد در برخی از افراد در عرض چند دقیقه تسکین می یابد. اکثر افرادی که از این دستگاه ها استفاده کرده اند، اثر بخشی آن را چند ساعت تا چند هفته بعد از به کار گیری گزارش کرده اند. در برخی موارد تا زمانی که درمان متوقف نشود، هیچ تاثیری مشاهده نخواهد شد.

عوارض و خطرات مگنت تراپی

آیا تجهیزات مغناطیسی ایمن هستند

آهنربا از جمله منابع طبیعی زمین محسوب می شود و ساخته دست بشر نبوده است. براساس مطالعات صورت گرفته، آهنربا یکی از مطمئن ترین روش های درمانی است و این مسئله توسط سازمان بهداشت جهانی در مطالعه ای در مورد میدان های مغناطیسی در سال 1987 به اثبات رسیده است.

آیا انرژی آهنربا تمام می‌شود

در صورت استفاده صحیح و مراقبت مناسب، عنصر مغناطیسی موجود در این تجهیزات صدها سال باقی می ماند. در صورتیکه تجهیزات مغناطیسی در دمای بالای 140 درجه سانتیگراد (250 درجه فارنهایت) قرار بگیرند، مغناطیس زدایی خواهند شد.

بیشتر بخوانید : انجام لیزر درمانی در شیراز + کاربردهای مزایا و عملکرد

آیا آهنربای یخچال برای مگنت تراپی موثر است

خیر، آهنربای مورد استفاده در یخچال نوعی آهنربای الكتريكی بوده و این مسئله مانع از نفوذ میدان مغناطیسی به عمقی که اثر بخشی کافی را برای بدن داشته، خواهد شد.

 آیا آهنربا امواج الکترومغناطیسی را مسدود می کنند

خیر. مسدود نمی کنند. درون بدن یون های زیادی وجود دارند که بر اثر نیروی مغناطیسی دچار تغییر می شوند.

این احتمال وجود دارد که یون های منفی تولید شده توسط آهنربا باعث افزایش توانایی بدن برای مقابله با اثرات یون های مثبت تولید شده از میدان الکترومغناطیسی گردد.

مگنت تراپی چیست

چند نوع آهنربا در مگنت تراپی مورد استفاده قرار می گیرد

چهار نوع آهنربا در مگنت تراپی استفاده می شود. گوس متر با توجه به وزن، اندازه و شکل آهنربا رقم متفاوتی را نشان می دهد.

  • آهنربای سرامیکی شماره 5 و شماره 8 ( رتبه بندی سازنده: 3950 و 4000 گوس) : گوس متر، رقم واقعی 300 تا 1200 را نشان می دهد. این آهنربا از مخلوط خاک رس سرامیکی و پودر آهن ساخته شده و در اکثر تجهیزات و دستگاه های مگنت تراپی استفاده می شود.
  • آهنربای لاستیکی مغناطیسی انعطاف پذیر (رتبه بندی سازنده: 700 گوس) : گوس متر، رقم واقعی 120 تا 260 را نشان می دهد. این آهنربا مخلوط پودر آهن با لاستیک ساخته شده و در بیشتر کفی ها و پدهای مغناطیسی در مگنت تراپی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • آهنربای نئودیمیُم (رتبه بندی سازنده: 10200 تا 12300 گوس) : گوس متر، رقم واقعی 1700 تا 3000 را نشان می دهد. این آهنربای گران قیمت از ترکیب نئودیمیم، آهن و بور ساخته شده و در جواهرات و تجهیزات مغناطیسی درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • آهنربای ساماریوم کبالت (رتبه بندی سازنده : 8700 تا 1100 گوس) : گوس متر، رقم واقعی 1000 تا 2000 را نشان می دهد. این آهنربای کمیاب از ترکیب ساماریوم و کبالت ساخته شده و به مقدار کم در جواهرات مغناطیسی مورد استفاده قرار می گیرد.

آهنرباهای درمانی در ژاپن و کشورهایی آسیایی موفق به اخذ مجوز پزشکی شده اند. مگنت تراپی در استرالیا، روسیه و بسیاری از کشورهای اروپایی، به ویژه آلمان که از بیمه درمانی استفاده می شود، نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 در طب معاصر غربی از انرژی مغناطیسی برای تشخیص بیماری ها و همچنین روشی برای تسریع بهبود شکستگی استخوان استفاده می شود. مگنت تراپی شهرت و محبوبیت زیادی در بین پزشکان، دامپزشکان، ورزشکاران حرفه ای و همچنین مردم عادی کسب کرده است.

دنيا در حال پير شدن است و همین موضوع موجب بالا رفتن مخارج سلامتی می‌گردد. مگنت تراپی، به عنوان یک روش درمانی اثر بخش و مقرون به صرفه جایگاه ویژه ای را در آینده به خود اختصاص خواهد داد.

مگنت تراپی چگونه کار می کند

نظر کارشناسان در مورد مگنت تراپی

انرژی مغناطیسی اثرات مثبتی بر گردش خون، جریان لنفاوی، تولید هورمون و کاهش اسپاسم های عضلانی دارد.

مگنت تراپی به عنوان یکی از روش های درمانی بی خطر و مقرون به صرفه شناخته شده است.

مگنت تراپی به دلیل نتایج شگفت انگیز توانسته جایگاه ویژه ای را در علم پزشکی از آن خود کند.

اثر بخشی آهنربا در تقویت قابلیت ترمیم و بازسازی طبیعی بدن از نظر علمی به اثبات رسیده است.

افراد کمتر در معرض میدان های ژئومغناطیسی طبیعی زمین قرار گرفته و به همین دلیل از سندرم کمبود میدان مغناطیسی رنج می برند. این سندرم موجب سردرد، سرگیجه، سفتی عضلات، درد قفسه سینه، بی خوابی، یبوست و خستگی عمومی خواهد شد.

مگنت تراپی تعادل مغناطیسی طبیعی را به بدن باز می گرداند و این امر منجر به تسریع روند بهبودی وکاهش دوره نقاهت می گردد.

میدان‌ های مغناطیسی باعث افزایش متابولیسم بدن شده و میزان اکسیژن موجود برای سلول‌ های بدن را افزایش دهند.

مگنت تراپی دیسک کمر

موارد احتیاط در مورد استفاده از مگنت تراپی

به گفته سازمان بهداشت جهانی، نوع و قدرت آهنرباهای مورد استفاده در مگنت تراپی برای سلامتی بی ضرر است. بهتر است قبل از شروع فرآیند مگنت تراپی، با یک پزشک متخصص مجرب و کارآزموده مشورت کنید.

 اکثر محصولات مغناطیسی دارای برچسب های هشدار دهنده هستند که نسبت به اقدامات زیر هشدار می دهند:

  • از مگنت تراپی فقط به عنوان یک درمان مکمل استفاده شود.
  • در صورت استفاده از دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب ، دستگاه های پزشکی قابل کاشت یا پمپ انسولین، انجام مگنت تراپی ممنوع است.
  • محصولات مغناطیسی باید در فاصله حداقل 15 سانتی متری اشیایی مانند کارت های اعتباری، رایانه ها، دیسکت ها، نوارهای صوتی و تصویری و موارد مشابه نگه داشته شوند، زیرا ممکن است داده های موجود در این اشیاء از بین بروند.

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با شماره تلفن های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک : شیراز، خیابان زند، روبروی بیمارستان فقیهی (سعدی)، حد فاصل صورتگر و پوستچی، ساختمان هانیه، طبقه دوم، واحد 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است