شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
بهترین کلینیک خدمات فیزیوتراپی در شیراز

بهترین کلینیک خدمات فیزیوتراپی در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • فیزیوتراپی
  • -
  • بهترین کلینیک خدمات فیزیوتراپی در شیراز
بهترین کلینیک خدمات فیزیوتراپی در شیراز

کلینیک فیزیوتراپی مهرارز به عنوان یکی از بهترین مراکز و کلینیک های خدمات رسانی فیزیوتراپی، طب فیزیکی و توانبخشی در شهر شیراز، پاسخ گوی نیازهای شما و آماده درمان انواع آسیب های اسکلتی، عضلانی و مفاصل زیر نظر بهترین متخصصین فیزیوتراپی و ارتوپدی است.

در ادامه این مقاله با فیزیوتراپی و مزایای آن بیشتر آشنا می شوید و در بخش های بعدی به معرفی خدمات فیزیوتراپی در کلینیک مهراز می پردازیم. در انتهای مطلب سوالات متداولی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد را پاسخ خواهیم داد.

شما می توانید در بخش دیدگاه ها پرسش های خود را مطرح کنید تا متخصصین ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی که در بعضی مواقع درمان فیزیکی نیز نامیده می شود، حوزه ای است که به بهبود آسیب ها و حرکت بهتر مفاصل و عضلات به کمک نیروهای مکانیکی، درمان دستی، الکتروتراپی و یا روش های پیشرفته تر درمان کمک می کند. فیزیوتراپی در بهبود کیفیت زندگی بیمار، حقیقتا موثر است.

فیزیوتراپی شامل تجویز تمرینات مخصوص برای یک مشکل یا درمان بیمار به کمک ابزارهای مکانیکی، آموزش های لازم، استفاده از کیسه آب گرم یا سرد، امواج صوتی، پرتودهی، لیزر درمانی، پروتز و الکتریسیته است.

هدف از فیزیوتراپی در شیراز، فراهم شدن امکان حرکت حداکثری برای افراد آسیب دیده و بازگرداندن توانایی آن ها به کمک فعالیت و بازگشت به زندگی طبیعی است.

فیزیوتراپی، یک رشته چند بعدی است که علاوه بر بعد بالینی، دربرگیرنده فعالیت هایی مانند آموزش، تحقیق، مشاوره و موارد دیگر نیز می شود.

فیزیوتراپی پا و تمرین درمانی در شیراز

فواید فیزیوتراپی

متخصصان فیزیوتراپی آموزش دیده عملکرد فیزیکی غیرطبیعی مربوط به آسیب، ناتوانی یا سایر بیماری ها را ارزیابی و درمان می کنند. متخصصان فیزیوتراپی در زمینه حرکت آموزش دیده و دارای مجوز هستند. این متخصصان آسیب های بسیاری از جمله ناتوانی ها و بیماری ها را تشخیص داده و درمان می کنند.

فیزیوتراپی در شیراز با هدف بهبود دامنه حرکتی و کیفیت زندگی و جلوگیری از آسیب یا ناتوانی بیشتر انجام می شود.

متخصصان فیزیوتراپی در محیط های درمانی مختلف از جمله مراکز سرپایی، مطب های خصوصی، بیمارستان ها، مراکز توانبخشی، خانه های سالمندان، خانه سلامت، باشگاه ورزشی و تناسب اندام، مدارس، آسایشگاه ها، محیط های شغلی، سازمان های دولتی و مراکز تحقیقاتی کار می کنند.

مزایای فیزیوتراپی در شیراز

  • مدیریت درد با کاهش نیاز به داروهای آرامش بخش
  • اجتناب از جراحی
  • بهبود تحرک
  • بهبودی پس از آسیب یا تروما
  • بهبودی پس از سکته یا فلج مغزی
  • پیشگیری از افتادن
  • بهبود تعادل
  • مدیریت بیماری های مرتبط با سن
کلینیک فیزیوتراپی در شیراز

انواع خدمات فیزیوتراپی در شیراز

1- فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل در شیراز برای بیمارانی که از مشکلات حرکتی رنج می برند و یا از عملکرد فیزیکی مناسبی برخوردار نیستند، بسیار سودمند خواهد بود.

در واقع همانطور که از اسمش پیداست فیزیوتراپی در منزل شامل ارائه خدمات مختلف فیزیوتراپی با اعزام متخصصین فیزیوتراپی خانم و آقا در منزل شماست.

اگر چه امکان ارائه تمامی خدمات فیزیوتراپی در خانه وجود ندارد اما اگر بیمار شما قادر به مراجعه به کلینیک نیست می توان روش هایی مانند ماساژ درمانی، درمان دستی، کینزیوتیپینگ، تمرین درمانی، طب سوزنی و تعدادی دیگر از خدمات را در منزل ارائه کرد.

یکی از کارهایی که فیزیوتراپیست در خانه شما انجام میدهد کمک به فرآهم آوردن محیط‌های مختلف برای کمترین آسیب در هنگام یک فعالیت در منزل است مثل: محیط کار ارگونومیک.

مزایای فیزیوتراپی در منزل

  • افزایش کیفیت زندگی
  • دور ماندن از ترافیک‌های سنگین
  • مراقبت شخصی
  • ایمن ‌سازی خانه
  • به دست آوردن مجدد استقلال در فعالیت ها
  • ایمنی بیشتر برای بیماران
  • کنترل روش‌های درمانی
  • مدیریت زمان و صرفه جویی در وقت
  • بهبود تعادل در منزل
فیزیوتراپی سالمندان

2- فیزیوتراپی سالمندان

فیزیوتراپی سالمندان در شیراز به افراد مسن با مشکلاتی از جمله آرتروز، پوکی استخوان، بیماری آلزایمر، تعویض مفصل ران، اختلالات تعادلی و بی اختیاری که بر تحرک و عملکرد فیزیکی آن ها تأثیر می گذارد کمک می کند.

فیزیوتراپی سالمندان با هدف بازگرداندن تحرک، کاهش درد و افزایش سطح آمادگی جسمانی انجام می شود.

3- فیزیوتراپی کودکان

فیزیوتراپی کودکان در شیراز با هدف تشخیص، درمان و مدیریت بیماری های نوزادان، کودکان و نوجوانان از جمله موارد زیر انجام می شود:

  • تاخیر در رشد
  • فلج مغزی
  • اسپینا بیفیدا
  • تورتیکولی
  • سایر مشکلاتی که بر سیستم اسکلتی عضلانی تأثیر می گذارند
فیزیوتراپی کودکان

متخصص فیزیوتراپی کودکان به بهبود تحرک، کاهش درد، بهبود یا بازیابی عملکرد و پیشگیری یا کاهش ناتوانی های فیزیکی دائمی کمک می کند. این متخصصان از نزدیک با کودکان و خانواده ها و مراقبان آن ها ارتباط داشته تا توانایی کودک برای عملکرد مستقل و فعال در خانه و مدرسه بهبود یابد.

4- فیزیوتراپی اسکلتی و عضلانی

این تخصص به ترمیم بدشکلی ها و درمان بیماری های مربوط به سیستم اسکلتی عضلانی پرداخته و شامل تکنیک هایی برای اصلاح عضلات، رباط ها، استخوان ها، مفاصل و تاندون هاست. هدف اصلی این نوع فیزیوتراپی کاهش درد، افزایش تحرک و اصلاح آسیب های اسکلتی است.

فیزیوتراپی عصبی

5- فیزیوتراپی عصبی

این روش به افراد مبتلا به بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر، آسیب مغزی، فلج مغزی، مالتیپل اسکلروزیس، بیماری پارکینسون، آسیب نخاعی و سکته کمک می کند.

هدف درمان افزایش پاسخ دهی اندام ها، بهبود الگوهای حرکتی، مدیریت تون عضلانی، افزایش قدرت و تعادل است.

روش های درمانی در فیزیوتراپی شیراز

درمان دستی : درمان دستی تکنیکی است که توسط متخصص فیزیوتراپی انجام شده و تحرک مفاصل آسیب دیده با ماساژ و درمان دستی بهبود می یابد.

الکتروتراپی : این روش از یک دستگاه برای ارسال جریان با شدت کم از طریق الکترودهای قرار گرفته بر روی سطح پوست استفاده می کند. الکتروتراپی به طور موقت درد ناحیه آسیب دیده را تسکین می دهد.

طب سوزنی در شیراز : طب سوزنی acupuncture عمل تحریک، معمولاً با استفاده از سوزن، نقاط خاصی از پوست، غشاهای مخاطی یا بافت‌های زیر پوستی بدن به منظور بهبود سلامت یا تسکین درد است.

تمرین درمانی : متخصصان فیزیوتراپی در برنامه های تخصصی تمرین درمانی سلامتی و آمادگی جسمانی را آموزش می دهند. این برنامه به بیماران در بهبود قدرت کلی، تعادل، هماهنگی و انعطاف پذیری کمک می کند.

مگنت تراپی : الکترومگنت ها در انواع و اندازه های مختلف وجود داشته و می توان از آن ها تحت راهنمایی یک متخصص آموزش دیده برای تسکین درد استفاده کرد.

نوارهای کینزیو : این تکنیک روند بهبود طبیعی بدن را بهبود می بخشد. نوار استفاده شده پوست را از بافت همبند دور کرده، در نتیجه فضا افزایش یافته و مایع لنفاوی می تواند به طور مؤثر حرکت کند.

موبیلیزاسیون مفصل : متخصص فیزیوتراپی در این نوع درمانی دستی مفاصل را در سرعت ها، عمق ها و دامنه های مختلف حرکت داده و حرکت طبیعی مفصل را بازیابی می کند.

توانبخشی : از تمرینات تقویتی، پیشگیرانه و اصلاحی مختلف برای کاهش عوارض بیماری ها استفاده می شود.

برنامه های تقویتی : متخصصان فیزیوتراپی در برنامه های تخصصی به بیماران مسئولیت شخصی در مورد سلامتی و آمادگی جسمانی را آموزش می دهند. این برنامه به بیماران در بهبود قدرت کلی، تعادل، هماهنگی و انعطاف پذیری کمک می کند.

هیدروتراپی (آب درمانی) : در این روش از آب برای درمان آرتروز استفاده می شود. تمرینات تخصصی مانند حرکات کششی، ورزش های هوازی و تقویتی در داخل آب با محدوده دمایی 33 تا 36 درجه سانتیگراد زیر نظر متخصص فیزیوتراپی انجام می شود.

کاربردهای سرما و گرما : استفاده از یخ، کیسه های سرد، اسپری نیتروژن و تکنیک هایی مانند سرما درمانی به بهبود مشکلات حاد کمک می کند. متخصص فیزیوتراپی در موارد مزمن از بسته های گرم، حرارت مادون قرمز، دیاترمی و امواج اولتراسونیک استفاده می کند.

دیاترمی این تکنیک از گرمای القایی الکتریکی یا جریان الکترومغناطیسی با فرکانس بالا برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کند.

اولتراسوند تراپی در شیراز

اولتراسوند تراپی : اولتراسوند تراپی در محدوده فرکانس 0.5 تا 3 مگاهرتز با القای گرمای عمیق به یک ناحیه در درمان اسپاسم عضلانی، بهبودی در سطح سلولی، افزایش متابولیسم و رسیدن جریان خون به بافت آسیب ‌دیده و کاهش التهاب کمک می‌ کند.

فونوفورزیس : فونوفورزیس تکنیکی است که از امواج مافوق صوت برای جذب مؤثر داروهای موضعی استفاده می کند. این تکنیک با جذب داروهای ضد التهابی و مسکن منجر به تسکین درد می شود.

تمرینات دامنه حرکتی : تمرینات دامنه حرکتی از جمله تمرینات غیرفعال، تمرینات کمکی فعال و تمرینات دامنه حرکتی فعال به بهبود تحرک مفاصل و کاهش سفتی عضلات کمک می کنند.

ماساژ درمانی : ماساژ درمانی یا موبیلیزاسیون بافت نرم باعث شل شدن عضلات سفت، تسکین درد و کاهش تورم می شود.

وزنه های کلینیک فیزیوتراپی

انتظاراتی که می توانید از فیزیوتراپی در شیراز داشته باشید

متخصص فیزیوتراپی در شیراز به مراقبت از بیماران در تمام مراحل بهبودی، از تشخیص اولیه تا بهبودی کامل و پیشگیری کمک می کند. برخی از بیماران توسط پزشک به متخصص فیزیوتراپی ارجاع داده می شوند و برخی دیگر خودشان به دنبال درمان هستند.

متخصصین فیزیوتراپی با توجه به آموزش هایی که دیده اند، می توانند:

  • معاینه فیزیکی و ارزیابی حرکت، انعطاف پذیری، حرکت ماهیچه ها و مفاصل و عملکرد را انجام دهند و همچنین سوابق پزشکی بیمار را بررسی کنند.
  • تشخیص بالینی، پیش آگهی و برنامه مراقبتی با اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ارائه دهند.
  • درمان و مداخلات فیزیوتراپی انجام دهند.
  • توصیه های خود مدیریتی از جمله تمریناتی که فرد می تواند در خانه انجام دهد ارائه دهند.

فیزیوتراپی علاوه بر درمان دستی شامل موارد زیر است:

  • یونتوفورزیس : در این روش از جریان الکتریکی برای انتقال برخی داروها مانند استروئیدهای موضعی برای کاهش التهاب استفاده می شود.
  • تحریک الکتریکی : دو نوع تحریک الکتریکی وجود دارد. تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست باعث کاهش درد شده و تحریک الکتریکی عصبی عضلانی منجر به تحریک واحدهای حرکتی عضلانی و بهبود درگیری عضلانی می شود.
  • گرما درمانی و سرما درمانی : این تکنیک ها برای درمان مشکلات مختلف مناسب هستند.
  • لیزر درمانی : این روش شامل استفاده از نورها و لیزرهای ویژه برای درمان برخی بیماری ‌های پزشکی است.
کلینیک فیزیوتراپی مهراز در شیراز

کلینیک فیزیوتراپی در شیراز

یکی از بهترین کلینیک های فیزیوتراپی در شیراز، کلینیک مهراز واقع در خیابان اردیبهشت غربی شیراز است که مجهز به انواع دستگاه های پیشرفته فیزیوتراپی و توانبخشی است.

ما در این کلینیک فیزیوتراپی در شیراز علاوه بر بهره مندی از فیزیوتراپیست های با تجربه و متخصص از متخصصین دیگری از جمله طب فیزیکی و توانبخشی، متخصص ارتوپدی برای درمان تمامی آسیب های اسکلتی و عضلانی بهره مند هستیم.

سوالات متداول فیزیوتراپی

تعریف فیزیوتراپی و دلیل ضرورت آن چیست؟

فیزیوتراپی یک رویکرد درمانی است که در آن از تمرینات و تکنیک های فیزیکی برای بهبود عملکرد ماهیچه ها و مفاصل، کاهش درد و رفع مشکلات جسمی مختلف استفاده می شود.

آیا فیزیوتراپی برای افراد مبتلا به آسیب های نخاعی و عصبی مفید است؟

بله، فیزیوتراپی می تواند به بهبود و ارتقای کیفیت زندگی افراد مبتلا به آسیب نخاعی و عصبی کمک کند.

تفاوت فیزیوتراپی با ورزش منظم در چیست؟

در فیزیوتراپی برای درمان مشکلان جسمی خاص، از ترکیبی تخصصی از تمرین‌ ها و تکنیک ‌های درمانی طراحی شده برای یک منظور خاص استفاده می شود، در حالی که ورزش منظم بر تناسب اندام و سلامت عمومی تمرکز دارد.

آیا بهبودی حاصل از فیزیوتراپی طولانی مدت است یا نیاز به جلسات مکرر دارد؟

بهبودی بدست آمده از فیزیوتراپی گاهی در طولانی‌ مدت باقی می ماند، اما اغلب برای حفظ نتایج پایدار، تمرین مداوم و جلسات پیگیری توصیه می‌شود.

آیا محدودیت هایی برای انجام فیزیوتراپی وجود دارد؟

برخی بیماری ها و مشکلات جسمی، مشکلات قلبی یا عوارض شدید ممکن است محدودیت هایی را برای افراد در انجام فیزیوتراپی ایجاد کند.

در فیزیوتراپی از چه نوع تمرینات و روش های درمانی استفاده می شود؟

در فیزیوتراپی از تمرینات قدرتی، تمرینات انعطاف پذیری، ماساژ، الکتروتراپی و تمرینات تعادلی و سایر روش ها استفاده می شود.

آیا درمان های فیزیوتراپی باعث درد می شود؟

میزان ناراحتی ناشی از روش های درمانی در فیزیوتراپی بسته به نوع درمان متفاوت است، اما به طور کلی انجام درمان های فیزیوتراپی درد زیادی ایجاد نمی کند.

در کلینیک فیزیوتراپی چه عضلاتی امکان دریافت خدمات فیزیوتراپی هستند؟

تمامی عضلات و مفاصل بدن از جمله : کمر، زانو، گردن، شانه و سرشانه ،دست و مچ دست، آرنج، بازو، انگشتان، پا و مچ پا، کف لگن و سایر عضلات و مفاصل را که دچار آسیب شده باشند (البته بسته به نوع آسیب دیدگی) می توان با فیزیوتراپی درمان کرد.

مجید حسن بیگی فیزیوتراپیست و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در شیراز، ارائه کننده خدمات فیزیوتراپی در شیراز. برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با کلینیک فیزیوتراپی مهراز، با شماره تلفن 09010384525 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک فیزیوتراپی مهراز: شیراز، خیابان اردیبهشت غربی، تقاطع خیابان فلسطین (باغشاه) و اردیبهشت، ساختمان امیران، طبقه 4

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است