شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
عمل جراحی و جراح ارتوپد در شیراز

عمل جراحی و جراح ارتوپد در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • طب فیزیکی و توانبخشی
  • -
  • عمل جراحی و جراح ارتوپد در شیراز
عمل جراحی و جراح ارتوپد در شیراز

مروری بر جراحی ارتوپدی

اغلب افراد در نقطه ای از زندگی خود مجبورند که به جراح ارتوپد مراجعه کنند. با این وجود همچنان درمورد اینکه متخصصین ارتوپدی، دقیقا چه عارضه هایی را درمان می کنند، سردرگمی وجود دارد.

پزشکی ارتوپدی، سیستم عضلانی-اسکلتی را درمان می کند. کادر این حوزه از پزشکی، در تشخیص و درمان عارضه های موثر بر استخوان ها، مفاصل، عضلات، تاندون ها، رباط ها، غضروف و اعصاب تخصص دارند.

 اطلاع از ابتلا به عارضه ارتوپدی می تواند طاقت فرسا باشد. اگرچه، اغلب عارضه های ارتوپدی درمان های موثری دارند.

بسیاری از عارضه های ارتوپدی حاصل وجود اشتباهات طولانی مدت در روش استفاده ما از بدنمان است. درمان موفق، زمان بر بوده و به تلاش نیازمند است اما نتیجه حاصل، ارزش این زمان و تلاش را دارد. برای تشخیص و درمان عارضه های عضلانی-اسکلتی می توانید به کلینیک دکتر زهره عشقی، متخصص و جراح ارتوپد در شیراز مراجعه کنید.

حوزه پزشکی ارتوپدی

سیستم عضلانی-اسکلتی، چهارچوب بدن را تشکیل می دهد. اگرچه ارتوپدی به طور اختصاصی بر این سیستم تمرکز دارد، واقعیت این است که تقریبا تمام تخصص های پزشکی با این حوزه هم پوشانی دارند.

با وجود اینکه برخی جراحان ارتوپدی برای انجام انواع خاص جراحی، تحت آموزش های خاصی قرار می گیرند، این افراد به طور معمول اکثر زمان خود را صرف درمان بیماران در خارج از اتاق عمل می کنند.

بیشتر بخوانید : دکتر ارتوپدی در شیراز

جراحان ارتوپدی در اورژانس، اتاق های بیمارستان یا حتی حاشیه بازی های ورزشی نیز دیده می شوند. تبدیل شدن به جراح ارتوپد، به گذراندن حدود 10 سال دوران دانشگاه و آموزش پس از آن نیاز دارد، اما یکی از تخصص های بسیار پر تقاضا است.

دکتر زهره عشقی ارتوپد شیراز

عارضه های ارتوپدی

عارضه های ارتوپدی، شایع ترین علت نیاز افراد به مراقبت پزشکی است، اما با این وجود تمام بیماران درگیر این نوع از عارضه ها به متخصص ارتوپدی مراجعه نمی کنند.

حدود یک سوم افراد در ایالات متحده به نوعی اختلال عضلانی-اسکلتی دچار بوده و این عدد در حال افزایش است.

خبر خوب این است که اغلب این عارضه ها قابل درمان هستند. در حقیقت، موفقیت آمیزترین درمان های پزشکی و عمل های جراحی، مربوط به جراحی های ارتوپدی است.

تعدادی از مشکلاتی که زیر مجموعه ارتوپدی هستند، عبارتند از:

عمل جراحی ارتوپدی در شیراز

تشخیص

هر فرد درگیر شانه درد، دچار پارگی روتاتور کاف نشده و هر فرد مبتلا به کمردرد، دچار کشیدگی عضله نشده است. با وجود اینکه این مشکلات جزء شایع ترین دلایل رنج و ناراحتی هستند، در صورتی که فرد به عارضه دیگری مبتلا باشد، ممکن است درمان تغییر کند.

گام اول، یافتن یک متخصص ارتوپدی است که می تواند به تشخیص علت مشکل کمک کرده و درمان را در مسیر درست هدایت کند.

بیشتر بخوانید : درمان درد اسکلتی عضلانی در شیراز

به دست گرفتن کنترل درمان

بهترین راه مدیریت درمان، افزایش اطلاعات در مورد عارضه ای است که موجب ایجاد علائم شده است.

امکان بهبود بسیاری از عارضه های عضلانی-اسکلتی به کمک توانبخشی مناسب وجود دارد اما یادگیری اقدامات صحیح برای درمان ضرورت دارد. این افزایش دانش می تواند تغییر بسیار بزرگی در روند بهبود ایجاد کند.

بسیاری از مشکلات جسمانی، مدیریت عارضه های ارتوپدی را بسیار دشوارتر می سازد. افزایش وزن، فشار بسیار زیادی بر مفاصل وارد کرده و همواره درد مفاصل آسیب دیده در افراد سنگین وزن، به شکل ناخوشایندتری احساس می شود.

سیگار، ترمیم استخوانی را با کندی مواجه کرده و می تواند درصد موفقیت ریکاوری را کاهش داده و آن را طولانی تر کند.

حفظ سلامت، به معنای واقعی می تواند مدیریت مشکلات ارتوپدی را بسیار آسان تر کند.

جراح ارتوپدی در شیراز

زندگی با وجود مشکلات ارتوپدی

با وجود اینکه امکان درمان بسیاری از عارضه های ارتوپدی وجود دارد، برخی افراد مجبورند در تمام طول زندگی خود با این عارضه ها زندگی کنند. یکی از چالش برانگیزترین جنبه های مدیریت یک عارضه ارتوپدی، حفظ تناسب اندام و سلامت در زمان ابتلا به عارضه عضلانی-اسکلتی است.

ممکن است ورزش برای افراد درگیر مشکلات استخوانی و مفصلی، دشوار و دردناک باشد. راه های بسیاری برای اصلاح فعالیت وجود دارد تا به این ترتیب، فشار زیادی به مفصل آسیب دیده وارد نشده و فرد قادر باشد فعالیت و تناسب اندام خود را حفظ کند.

همواره بهترین راه مدیریت عارضه های ارتوپدی، حفظ وزن مناسب و استقامت عضلانی است. تمریناتی وجود دارد که حتی با وجود مفاصل دردناک نیز می توان آن ها را انجام داد.

بیشتر بخوانید : دکتر مفاصل در شیراز

سوالاتی که باید از کادر درمان پرسید

هیچ گاه در پرسیدن سوال از جراح ارتوپد خود تردید نداشته باشید. در واقع، در صورتی که او برای سوالات شما وقت نداشته باشد، به این معنی است که لازم است پزشک خود را تعویض کنید.

بهترین راه برای اطمینان از دریافت پاسخ تمامی سوالات، یادداشت کردن و به همراه داشتن آن ها در روز ملاقات است. حتما پاسخ های پزشک را نیز یادداشت کنید تا در مواقع نیاز بتوانید به آن رجوع کنید.

علاوه بر این می توانید یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک خود را نیز در روز ملاقات همراه خود ببرید. اغلب اوقات اضطراب درمان یا جراحی می تواند افکار شما را مختل کند. حضور یک همراه می تواند به شما اطمینان دهد همه موارد مطرح شده است.

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با شماره تلفن های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک : شیراز، خیابان زند، روبروی بیمارستان فقیهی (سعدی)، حد فاصل صورتگر و پوستچی، ساختمان هانیه، طبقه دوم، واحد 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است