شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
طب سوزنی برای کمر درد در شیراز

طب سوزنی برای کمر درد در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • درمان ها
  • -
  • طب سوزنی برای کمر درد در شیراز
طب سوزنی برای کمر درد در شیراز

روش سنتی طب سوزنی برای کمر درد کاملاً مؤثر بوده است. قرار دادن سوزن ها در نقاط طب سوزنی باعث تحریک کانال های انرژی در زیر پوست می شود.

درمان تمام بیماری های مربوط به کمر درد با جریان یافتن انرژی صورت می گیرد.

افرادی که سالها بخاطر شغل خود هر روز ساعت های طولانی جلوی کامپیوتر می نشینند. احتمالا روزی هنگام برخواستن از خواب، درد تیر کشنده و سوزناکی را در کمر خود حس می کنند.

دلیل این کمر درد، ساعات طولانی نشستن روی صندلی است و باید هر چه سریعتر به آن رسیدگی شود.

در حال حاضر التیام کمر درد، نسبت به گذشته آسانتر شده است. طب سوزنی به دلیل نتایج موثر آن محبوبیت زیادی به دست آورده و می توان از آن برای تسکین کمر درد استفاده کرد.

طبق یک مطالعات انجام شده، شایع ترین علت ناتوانی در جهان کمر درد است و بیش از 540 میلیون نفر از آن رنج می برند. برای انجام طب سوزنی جهت درمان کمر درد در شیراز می توانید به کلینیک دکتر زهره عشقی مراجعه کنید.

فواید طب سوزنی برای کمر درد

فواید طب سوزنی برای درمان کمر درد عبارتند از:

  1. تحریک سیستم عصبی : نخاع، ماهیچه ها و بخش‌هایی از سیستم عصبی مقدار مشخصی مواد شیمیایی آزاد می‌کنند که برخی از آنها تسکین دهنده درد هستند.
  2. آزاد شدن انتقال دهنده های عصبی و هورمون های عصبی : نقش انتقال دهنده های عصبی ارسال پیام ها با کمک مواد شیمیایی یا برخی هورمون های خاص است. طب سوزنی با ترشح این مواد مکانیسم های اندام ها و بدن را تنظیم می کند.
  3. آزاد شدن مسکن های طبیعی در بدن : نقش مسکن های طبیعی در بدن، تنظیم خواب است. آنها خواب را افزایش یا کاهش می دهند. در این مورد، مسکن های طبیعی بدن با کمک به بهبود خواب، درد کمر را کم می کند.
  4. فعال شدن تکانه های الکترومغناطیسی : آنها توانایی بدن برای تحمل درد را افزایش داده و به ترشح اندورفین کمک می کنند.
طب سوزنی برای درمان دیسک کمر و کمر درد

نکات طب سوزنی برای کمر درد

 پزشکان برای کمر درد عمدتا بر روی نقاط طب سوزنی زیر کار می کنند:

  • نقاط روی دست
  • نقاط پشت زانوها
  • نقاط ناحیه مفاصل ران
  • نقاط روی معده
  • نقاط پایین کمر
  • نقاط روی پا

این نقاط مسئول حفظ تعادل سیستم عصبی هستند. وجود هر مانعی در جریان انرژی منجر به عدم تعادل مناسب بدن و شروع درد می شود.

طب سوزنی برای تسکین کمردرد با تمرکز بر نقاط طب سوزنی موجود در قسمت پایین کمر انجام می شود.

نقاط طب سوزنی در قسمت فوقانی پشت بدن نیز برای درمان مشکلات دردناک مختلفی مانند فیبرومیالژیا، سیاتیک، اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) و غیره استفاده می شود.

پس از استفاده از طب سوزنی برای کمردرد سیاتیک، از آن به طور جداگانه برای درمان درد سیاتیک استفاده شد.

بیشتر بخوانید : چه زمانی باید برای کمر درد نگران شد؟

برای تسکین کمر درد به چند جلسه طب سوزنی نیاز است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان کامل کمردرد با طب سوزنی معمولاً متفاوت است.

در اکثر موارد، برای ایجاد بیشترین تاثیر درمانی، انجام تمام جلسات یک دوره الزامی است. اما در نهایت همه چیز به وضعیت بیمار و همچنین بررسی های پزشک بستگی دارد.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه می شود 6 تا 12 جلسه درمان با طب سوزنی داشته باشید.

این جلسات را می توان یک یا دو بار در هفته انجام داد و مدت زمان آهر جلسه 30 تا 90 دقیقه است.

کمردردهای جزئی تر ممکن است به زمان و دفعات کمتری برای درمان نیاز داشته باشند. اما در هر صورت مانند موارد شدید، به چندین جلسه درمانی نیاز خواهد بود.

برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن، درمان باید حتی پس از رسیدن به بهترین نتیجه، در جلسات بیشتری ادامه پیدا کند.

فواید طب سوزنی برای کمر درد

فواید طب سوزنی برای سلامتی

مزیت عمده این تکنیک تسکین قابل توجه درد است. اما مزایای دیگر طب سوزنی برای کمردرد عبارتند از:

  • بهبود هضم غذا : درمان با طب سوزنی سوزش سر دل را تا حد زیادی کاهش داده و روند هضم را به حداکثر می رساند. 75 درصد از افراد شرکت کننده در یک مطالعه، کاهش سوزش سر دل و بهبود هضم غذا را گزارش دادند.
  • کمک به تسکین سردردهای شدید و مداوم : طبق نتایج 22 مطالعه انجام شده برای بررسی فواید طب سوزنی برای سردرد، این درمان در بهبود درد میگرن و سردردهای ناشی از تنش موثر است. طب سوزنی درد افراد مبتلا به سردرد مزمن را نیز بهبود بخشیده است.
  • کمک به کنترل استرس : در برخی موارد، استفاده از طب سوزنی برای کمردرد منجر به درمان استرس ذهنی و بهبود هوشیاری فرد شده است. آزاد شدن مواد شیمیایی عصبی از طریق این تکنیک به تسکین درد و در نتیجه رهایی از استرس روانی بیمار کمک می کند.
  • برای مقابله با عوارض جانبی اشعه موثر است : کاهش شدت عوارض جانبی ناشی از تشعشعات ساطع شده در درمان سرطان با طب سوزنی ثابت شده است. طب سوزنی عوارض جانبی را از بین نمی برد، اما مطمئناً شدت آنها را کاهش می دهد.
  • کمک به تاثیر بیشتر داروها : در برخی موارد، کار روی نقاط طب سوزنی برای کمردرد، اثربخشی برخی داروها را افزایش داده است. در چین اعتقاد بر این است که مقدار کمی فلوکستین همراه با این روش برای درمان افسردگی موثر است. این روش تاثیر داروها در مقابله با حالت تهوع، افزایش وزن، افسردگی و کاهش میل جنسی را نیز افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی کمر در شیراز

آشنایی با روند یک جلسه طب سوزنی

ابتدا باید روی تخت دراز بکشید. سپس پزشک قبل از وارد کردن سوزن‌ها در محل دقیق نقاط طب سوزنی، چند ناحیه از بدن را با الکل سواب می کشد.

تعداد سوزن های مورد نیاز، و مکان و نحوه قرار دادن آنها به وضعیت و محل کمردرد بستگی دارد.

سوزن‌ها باید برای چند دقیقه تا یک ساعت در نقاط مربوطه باقی بماند و متخصص طب سوزنی برای حفظ جریان انرژی مناسب بین نقاط، هر از گاهی آنها را تنظیم می کند.

او همچنین ممکن است برای این کار سوزن ها را گرم یا جریان الکتریکی خفیفی را از آنها عبور دهد. در صورت استفاده از جریان الکتریسته، فرد احساس سوزن سوزن شدن خواهد کرد. تکانه الکتریکی تولید شده باید ملایم باشد.

عوارض جانبی طب سوزنی برای کمر درد

اقدامات احتیاطی در طول درمان کمردرد با طب سوزنی

قبل از رفتن به یک جلسه طب سوزنی برای درمان کمردرد، باید اقدامات احتیاطی زیر را رعایت کنید:

  • اگر کمردرد به علت بارداری باشد، خانم ها باید قبل از اقدام برای طب سوزنی با پزشک خود مشورت کنند، زیرا طب سوزنی احتمال زایمان زودرس را افزایش می دهد. بنابراین، مشاورت با پزشک الزامی است. همیشه یک متخصص طب سوزنی ماهر و حرفه ای انتخاب کنید. اگر پزشک طب سوزنی ماهر نباشد، ممکن است به بدن شما آسیب بزند.
  • برای جلوگیری از عفونت، سوزن های مورد استفاده همیشه باید از قبل استریل شوند. آنها باید قبل و بعد از استفاده در محل استریل نگهداری شوند. پزشک نباید از سوزن های شکسته استفاده کند.
  • در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون، داروهای خاص یا وجود ضربان ساز یا هر نوع ایمپلنت در بدن، قبل از درمان با طب سوزنی با پزشک مشورت کنید. در این موارد، همیشه لازم است ابتدا با پزشک مشورت شود.

عوارض جانبی طب سوزنی برای کمردرد

تعداد عوارض جانبی طب سوزنی برای کمر درد، نسبت به سایر اقدامات مورد استفاده برای درمان کمر درد کمتر است. عوارض جانبی احتمالی پس از انجام طب سوزنی برای کمردرد عبارتند از:

  • ممکن است پزشک طب سوزنی، در رشته خود حرفه ای و واجد شرایط نباشد. در این صورت، به دلیل وارد کردن نامناسب سوزن در بدن، ممکن است احساس درد و کبودی در کمر داشته باشید.
  • عدم استفاده از سوزن های استریل می تواند باعث عفونت های پوستی یا وارد شدن باکتری ها و سایر میکروب ها در جریان خون شود. به همین دلیل استفاده از سوزن های استریل شده الزامی است.
  • این روش ممکن است برای افراد مبتلا به اختلالات خونی یا کبودی و مصرف کنندگان داروهای رقیق کننده خون و سایر داروهای مشابه، مناسب نباشد.

اگر از کمردرد شدید رنج می برید برای تسکین این درد ناتوان کننده طب سوزنی را امتحان کنید.

این واقعیت که این روش چند صد ساله هنوز برای درمان کمردرد مزمن استفاده می شود، گواهی بر اثربخشی آن است.

با این حال، حتما باید برای بررسی وضعیت جسمی و روحی و تصمیم گیری برای مناسب بودن این روش برای شما با پزشک خود و متخصص طب سوزنی صحبت کنید.

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با شماره تلفن های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک : شیراز، خیابان زند، روبروی بیمارستان فقیهی (سعدی)، حد فاصل صورتگر و پوستچی، ساختمان هانیه، طبقه دوم، واحد 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است