شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
فیزیوتراپی آسیب تاندون دست در شیراز

فیزیوتراپی آسیب تاندون دست در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • دست و مچ دست
  • -
  • فیزیوتراپی آسیب تاندون دست در شیراز
فیزیوتراپی آسیب تاندون دست در شیراز

پارگی تاندون دست بر اثر آسیب به یکی از تاندون های این عضو از بدن ایجاد می شود. اثر بخشی فیزیوتراپی در درمان این عارضه به اثبات رسیده است.

برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه و درمان فیزیوتراپی آسیب تاندون دست با کلینیک مهراز در شیراز تماس بگیرید.

علت پارگی تاندون دست

پارگی تاندون دست عمدتا به دلیل اصابت اجسام برنده به تاندون دست رخ می دهد.

گاهی سقوط بد و ناگهانی باعث آسیب به استخوان هایی می شود که به تاندون متصل هستند. بروز این اتفاق در ورزش هایی مانند فوتبال و راگبی امری شایع است.

بیشتر بخوانید : آسیب تاندون آشیل + علت، تشخیص و درمان

علائم پارگی تاندون دست

فرد آسیب دیده از احساس درد و حساسیت شدید به لمس شکایت می کند. تورم در اطراف محل آسیب دیده و احساس ناراحتی و درد حین حرکت انگشتان و مچ دست از دیگر علائم پارگی تاندون دست محسوب می شوند.

اگر رگ های خونی نیز آسیب دیده باشند، کبودی در ناحیه مشاهده خواهد شد. علائم دیگر شامل موارد زیر می باشد:

  • سوزن سوزن شدن
  • دفورمیتی
  • بی حرکتی
  • ضعف
علائم پارگی تاندون دست

در صورت پارگی تاندون دست چه اقداماتی باید انجام شود؟

در صورت مشکوک شدن به پارگی تاندون دست، فرد آسیب دیده می بایست به بخش حوادث و اورژانس محلی مراجعه کند.

پزشک متخصص فرد آسیب دیده را معاینه کرده و دارویی را برای کاهش درد تجویز خواهد کرد. تصویر برداری رادیو گرافی به عنوان بهترین و مناسب ترین راه برای تشخیص شکستگی شناخته شده است.

قرار دادن پد یخ بر روی ناحیه آسیب دیده از شدت درد و تورم می کاهد. استفاده از بانداژ نیز میزان تورم در ناحیه آسیب دیده را کاهش خواهد داد. نتایج تصویر رادیوگرافی میزان پارگی تاندون دست را مشخص می کند.

پزشک متخصص با مشاهده تصویر رادیوگرافی از آتل و یا گچ برای ثابت نگه داشتن ناحیه آسیب دیده استفاده می کند. در صورت پارگی شدید، انجام عمل جراحی برای ترمیم ناحیه آسیب دیده ضروری خواهد بود.

بیشتر بخوانید : التهاب تاندون یا تاندونیت + علائم و درمان

در صورت پارگی تاندون دست چه اقداماتی نباید انجام شود؟

در صورت مشکوک شدن به پارگی تاندون دست، ناحیه آسیب دیده باید در حالت ثابت نگه داشته شود. از تحرک بیش از حد، گرمای زیاد، حمام با آب داغ و نوشیدن الکل اجتناب شود زیرا باعث افزایش جریان خون و در نهایت تورم زیاد در محل آسیب دیده خواهد شد.

پارگی تاندون دست نباید به هیچ عنوان نادیده گرفته شود، زیرا باعث به تاخیر افتادن روند بهبودی می شود.

درمان پارگی تاندون دست

فیزیوتراپی چگونه به درمان پارگی تاندون دست کمک می کند؟

بعد از بهبودی پارگی تاندون دست، انجام تمرینات متناسب تحت نظر یک فیزیوتراپیست مجرب و کارآزموده علاوه بر بازگرداندن فعالیت های عادی و روزمره به فرد در رسیدن به تناسب اندام کمک خواهد کرد.

انجام تمرینات فیزیوتراپی از جمله تمرینات کششی و تقویتی به کاهش سفتی ماهیچه ها منجر خواهد شد.

تکنیک های یخ درمانی و تیپینگ به کاهش تورم در ناحیه آسیب دیده کمک می کنند. دیگر تکنیک های درمانی موثر در درمان پارگی تاندون دست که در فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

درمان فیزیوتراپی پارگی تاندون دست

آیا پارگی تاندون دست عوارض طولانی مدتی را به همراه خواهد داشت؟

در بیشتر موارد، پارگی تاندون دست در عرض چند هفته بهبود می یابد. در صورتی که شدت پارگی تاندون دست زیاد باشد و انجام عمل جراحی توسط پزشک متخصص توصیه شود، مدت زمان بهبودی طولانی ‌تر شده که درد و سفتی را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

ساختارهایی مانند رگ های خونی، اعصاب، رباط ها و مفاصل که تاندون را احاطه کرده اند نیز ممکن است بر اثر صدمات و جراحات شدید دچار آسیب شوند.

در این شرایط، علاوه بر به این که زمان بیشتری طول خواهد کشید تا فرد بهبود یابد، نیاز به درمان های خاص و یا روش های فیزیوتراپی گسترده تر نیز احساس خواهد شد.

مجید حسن بیگی فیزیوتراپیست و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در شیراز، ارائه کننده خدمات فیزیوتراپی در شیراز. برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با کلینیک فیزیوتراپی مهراز، با شماره تلفن 09010384525 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک فیزیوتراپی مهراز: شیراز، خیابان اردیبهشت غربی، تقاطع خیابان فلسطین (باغشاه) و اردیبهشت، ساختمان امیران، طبقه 4

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است