شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
شاک ویو تراپی در شیراز و مزایای آن

شاک ویو تراپی در شیراز و مزایای آن

  • صفحه اصلی
  • -
  • درمان ها
  • -
  • شاک ویو تراپی در شیراز و مزایای آن
شاک ویو تراپی در شیراز و مزایای آن

شاک ویو تراپی یک روش درمانی جدید جهت درمان دردهای عضلانی، اسکلتی و مفاصل است مانند التهاب تاندون آشیل، فاشیای کف پا، آرنج تنیس بازان (تنیس البو) است.

شاک ویو تراپی چیست؟

شاک ویو تراپی یک موج صوتی است که تبدیل به ضربه سریع و پرقدرت می شود و همین باعث ایجاد خواص درمانی شاک ویو در باقت مورد نظر میگردد.

شاک ویو درمانی یک روش غیر تهاجمی و نوین درمانی است که در آن از امواج صوتی پر قدرت استفاده می شود.

مکانیسم تولید آن یک موج صوتی است که باعث ایجاد یک ضربه محکم در مدت زمان کوتاه خواهد شد.

که همین ضربه محکم در مدت زمان کوتاه موجب یکسری تغییرات در بافت شده که خواص درمانی ایجاد می کند.

شاک ویو تراپی یا درمان با امواج شوک، روشی درمانی است که از تکنولوژی فراصوت برای ارسال امواج صوتی با انرژی بالا به ناحیه هدف استفاده می کند تا قابلیت های طبیعی بدن برای ترمیم را تحریک کند.

در اساسی ترین سطح، امواج شوک، باعث تحریک رشد سلول های جدید می شود. این سلول های سالم جدید، جایگزین سلول های پیر، ضعیف یا آسیب دیده می شوند.

امواج شوک در واقع انرژی فراصوت متمرکز هستند که همان امواج صوتی هستند که فرکانس ارتعاش آن ها بیشتر از 20000 هرتز است.

اغلب انسان ها، صداهایی را می شنوند که فرکانسی بین 20 تا 20000 هرتز دارند.

درمان با امواج شوک با نام های مختلفی شناخته می شود، از جمله:

  • درمان با امواج شوک خارجی
  • درمان به کمک امواج صوتی
  • درمان به کمک امواج شوک شعاعی
  • درمان با امواج شوک متمرکز

مطالعات متعددی ثابت می کنند که درمان با امواج شوک، روشی موثر در کاهش درد مزمن بدون نیاز به جراحی است.

اولین بار پزشکان در دهه 1990 میلادی از روش درمان با امواج شوک برای درمان سنگ کلیه استفاده کردند. مشاهدات آن ها نشان می داد این روش باعث سرعت بخشیدن به ترمیم استخوان و بافت نرم می شود و همین امر منجر به ادامه تحقیقات پیرامون سایر کاربردهای امواج شوک شعاعی شد.

برای بهره مندی از راه کارهای درمانی شاک ویو تراپی در شیراز می توانید با کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و شماره های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

شاک ویو تراپی چگونه عمل می کند؟

در صورتی که پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گزینه شاک ویو تراپی را جهت درمان شما انتخاب کند، قبل از استفاده مکان مورد نظر را با مقداری ژل می پوشاند.

سپس دستاه را به آرامی روی منطقه مورد نظر حرکت می دهد.

این دستگاه از امواج صوتی استفاده می کند و این امواج تبدیل صدا خواهد شد که حین استفاده ، صداهای کلیک شنیده می شود.

مزایای شاک ویو تراپی چیست؟

مزایای شاک ویو تراپی

شاک ویو درمانی باعث پاسخ درمانی طبیعی در بدن شما شده و موجب بهبود علت درد می شود.

همچنین ممکن است به موارد زیر کمک کند:

  • کاهش درد
  • بهبود دامنه حرکتی
  • کاهش سفتی عضلات
  • رها سازی نقاط ماشه ای دردناک
  • بهبود گردش خون و لنفاوی
  • بازسازی سلول ها

و غیر تهاجمی است. این به جلوگیری از نیاز به دارو، تزریق استروئید یا جراحی کمک می کند که عوارض جانبی بالقوه بیشتری دارد و زمان بهبودی طولانی تری دارد.

با شوک ویو تراپی، می توانید به محض پایان جلسه درمان به فعالیت های عادی خود بازگردید.

مزایای درمان به کمک امواج شاک ویو

تحقیقاتی که طی 20 سال اخیر انجام شده است، چگونگی اثربخشی شاک ویو درمانی در مقابل درد مزمن و التهاب را نشان می دهد.

بهبود جریان خون: شاک ویودرمانی در این روش، باعث ایجاد پارگی های میکروسکوپی در بافت ها شده و همین امر موجب ایجاد عروق خونی جدید می شود.

به این ترتیب، جریان خون و اکسیژن رسانی به ناحیه موردنظر بیشتر شده و ترمیم، سرعت بیشتری می یابد.

کاهش التهاب: التهاب مزمن باعث درد و کاهش عملکرد می شود. ماست سل ها با التهاب مبارزه می کنند؛ از طرف دیگر، شاک ویو درمانی باعث افزایش فعالیت ماست سل ها می شوند.

افزایش تولید کلاژن: کلاژن برای سلامت استخوان ها و مفاصل حیاتی است زیرا جزئی کلیدی در ساختار ماهیچه، پوست و بافت هم بند است.

درمان به کمک شاک ویو باعث افزایش تولید کلاژن شده و ساختار حمایتی قوی برای سلول های جدید ایجاد می کند.

کاهش تجمع کلسیم: معمولا در تاندون های آسیب دیده، تجمع کلسیم وجود دارد. شاک ویو، این توده را در هم شکسته و در ادامه، بدن نیز آن را به طور طبیعی خارج می کند.

قطع زنجیره درد: بدن از طریق انتقال دهنده عصبی به نام ماده P، پیام های درد را ارسال می کند. شاک ویو، غلظت ماده P را کاهش داده و در نتیجه موجب قطع پیام های درد می شود.

این کاهش غلظت، مانع پاسخ التهابی بدن شده و همین امر درد را باز هم کاهش می دهد.

شل کردن نقاط ماشه ای: تنش عضلانی شدید در پشت، گردن، شانه ها و اندام ها (نقاط ماشه ای در بدن)، مانع از جریان یافتن خون به سمت این نواحی می شود.

این امر موجب درد می شود زیرا ماهیچه، دیگر اکسیژن کافی دریافت نمی کند. جریان خون باعث خروج مواد زائد از بدن نیز می شود. کمبود اکسیژن و تجمع مواد زائد باعث تنش بیشتر در عضله و ایجاد چرخه ای به نام بحران متابولیکی می شود.

 شاک ویو، تنش در این نقاط ماشه ای را از بین برده، درد را تسکین داده و چرخه را متوقف می کند.

تفاوت بین درمان با امواج شوک، درمان با امواج شعاعی، درمان با امواج صوتی، درمان با امواج شوک متمرکز و درمان با امواج شوک خارجی چیست؟

تمام این روش ها از جزء ضروری مشابهی برای ایجاد تغییر در بدن استفاده می کنند – امواج صوتی. در این مقاله، اصول درمان با امواج شوک به صورت جزء به جزء، شامل چگونگی تولید و انتقال انرژی صوتی به ناحیه درمانی بررسی می شود.

تنها تفاوت حقیقی بین این روش ها، فرکانس (سرعت) امواج صوتی تولید شده و عمق و ناحیه مورد درمان است.

در جلسه درمان با امواج شعاعی چه رخ می دهد

شاک ویو درمانی، نسبتا سریع و آسان است. دکتر زهره عشقی با انجام دادن معاینه بالینی ، ناحیه دقیقی را که نیازمند درمان است، تعیین کند.

سپس، پمادی ژل مانند روی سطح پوست مالیده شده تا به ابزار مخصوص اجازه دهد به نرمی روی پوست بلغزد. در نهایت، پزشک با فشاری اندک، ابزار مخصوص را حول ناحیه درمان فشار می دهد.

چه بیماری هایی با شاک ویو تراپی قابل درمان میباشد ؟

بیماری های قابل درمان با شاک ویو تراپی
بیماری های قابل درمان با شاک ویو تراپی

 ما به دنبال این هستیم که منبع درد را –هرکجا که باشد- درمان کنیم.

علاوه بر درد شانه، پشت و لگن، درمان با امواج شوک به رفع بسیاری دیگر از انواع مشکلات از جمله مشکلات شایع پا مانند التهاب فاشیا پلانتار و خار پاشنه که باعث درد در پاشنه می شود نیز کمک می کند.

درد شانه

گاهی تجمع کلسیم، التهاب مزمن یا آسیب حاد باعث درد در شانه و محدود شدن عملکرد آن می شود. اغلب بیماران طی چهار جلسه، کاهش قابل توجه در علائم را تجربه می کنند.

درد لگن

اغلب اوقات، عضلات و تاندون های لگن از استفاده بیش از حد، خصوصا با افزایش سن، رنج می برند. موج درمانی، ترمیم را سرعت بخشیده و درد را تسکین می دهد.

عارضه زانوی پرش کاران

بیمارانی که به این عارضه مبتلا هستند، معمولا فورا پس از اولین درمان احساس تسکین درد پیدا می کنند.

بیماری آرنج تنیس بازان

درمان های سنتی در التهاب اپی کندیل که با نام عارضه آرنج تنیس بازان یا تنیس البو شناخته شده است، شامل تزریق استرویید و داروهای مسکن است که هیچ یک، راه حلی دائمی نیست.

به علاوه، مسکن های به شدت اعتیادآور بوده و لازم است مصرف آن ها به محض امکان متوقف شود. شاک ویو درمانی تنها طی چند جلسه باعث تسکین دائمی درد می شود.

التهاب فاشیا پلانتار

فاشیا پلانتار، استخوان پاشنه را به بقیه پا متصل می کند. ملتهب شدن یا آسیب دیدن آن، موجب درد پاشنه می شود. شاک ویو درمانی، فاشیا پلانتار را شل کرده و باعث بهبود ترمیم و تسکین درد پاشنه می شود.

خار پاشنه

گاهی رسوبات کلسیم بر روی استخوان پاشنه باعث ایجاد زائده ای می شود که به آن خار پاشنه می گویند. امواج صوتی، این رسوبات کلسیم را در هم شکسته و باعث کاهش درد و بازگرداندن عمکرد پاشنه می شود.

التهاب مزمن تاندون

گاهی استفاده بیش از حد و آسیب حاد باعث التهاب مزمن تاندون می شود. اگرچه این عارضه، بیشتر در تاندون آشیل شایع است اما ممکن است در تمام نقاط بدن ظاهر شود. معمولا طی سه تا پنج جلسه، نشانه های بهبودی در بیماران دیده می شود.

سندروم شین اسپلینت

درمان شین اسپلینت با شاک ویو تراپی

فشار مکرر بر ناحیه ساق پا، معمولا در اثر راه رفتن یا دویدن روی سطوح سخت یا ناهموار، اغلب باعث درد و التهاب می شود.

شاک ویو درمانی دو برابر سریع تر از روش سنتی که شامل استراحت، یخ گذاشتن، تحت فشار قرار دادن و بالا نگه داشتن است، سلامت فرد را به وی باز می گرداند.

تجمع کلسیم در شانه گردان

این عارضه باعث درد و کاهش محدوده حرکتی می شود. شاک ویو درمانی، رسوبات کلسیمی را در هم شکسته و موجب تسکین سریع و ماندگار علائم می شوند.

التهاب تاندون آشیل

معمولا التهاب تاندون آشیل در اثر تجمع کلسیم یا خار پاشنه ایجاد می شود. شاک ویو تراپی، جریان خون به ناحیه موردنظر را افزایش داده تا به ترمیم سرعت بخشیده و درد را کاهش دهد.

کلینیک طب فیزیکی و توانخبشی در شیراز درمان با شاک ویو تراپی زیر نظر دکتر زهره عشقی


دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانخبشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی در شیراز، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با اطلاعات صفحه تماس با ما و مطب ارتباط برقرار کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است