شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
درمان اسپاسم عضلانی کمر در شیراز

درمان اسپاسم عضلانی کمر در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • درمان ها
  • -
  • درمان اسپاسم عضلانی کمر در شیراز
درمان اسپاسم عضلانی کمر در شیراز

اسپاسم عضلانی کمر چیست؟

به انقباض غیر ارادی یک ماهیچه، اسپاسم عضلانی می گویند. این عارضه معمولاً در گروه‌های عضلانی بزرگ که در قسمت فوقانی کمر قرار دارند، رخ می‌دهد. اثر بخشی فیزیوتراپی در درمان اسپاسم عضلانی کمر به اثبات رسیده است.

برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان فیزیوتراپی اسپاسم عضلات کمر با کلینیک مهراز در شیراز تماس بگیرید.

علت اسپاسم عضلانی کمر

اسپاسم عضلانی یکی از واکنش های طبیعی بدن برای خودداری از حرکت محسوب می شود. این عارضه معمولاً به دنبال حوادثی از جمله خم شدن ناگهانی، پیچ خوردن در هوا یا بلند کردن اجسام سنگین اتفاق می افتد.

اسپاسم عضلانی در اطراف نواحی آسیب دیده مانند شکستگی یا آسیب های عصبی به منظور محافظت از آن ناحیه و به حداقل رساندن تحرک بیشتر نیز مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید : ماساژ درمانی کمر و پایین کمر در شیراز

علائم اسپاسم عضلانی کمر

فرد از درد، گرفتگی یا سفتی در عضله آسیب دیده رنج خواهد بود. این درد اغلب از کمر شروع شده و ممکن است به گردن و شانه ها نیز انتشار یابد. قرمزی و تورم در ناحیه آسیب دیده قابل مشاهده است و فرد هنگام حرکت احساس درد و ناراحتی خواهد کرد.

فرد هنگام دراز کشیدن در رختخواب احساس ناراحتی و درد می کند و همین امر منجر به مختل شدن خواب خواهد شد. از دیگر علائم اسپاسم عضلانی کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش دامنه حرکتی
  • ضعف
  • دفورمیتی
  • کرامپ یا گرفتگی عضلانی
اسپام عضلات کمر چیست

در صورت بروز مشکل اسپاسم عضلانی کمر چه اقداماتی باید انجام شود؟

در صورت بروز هر یک از علائم ذکر شده، مراجعه به یک فیزیوتراپیست با تجربه و حرفه ای الزامی است. فیزیوتراپی به عنوان راهی بسیار موثر برای کاهش درد و بازگشت به یک زندگی فعال و پر جنب و جوش شناخته شده است.

استفاده از پد یخ برای کاهش درد و تورم ناحیه آسیب دیده سودمند خواهد بود. شروع یک برنامه فیزیوتراپی تحت نظارت یک فیزیوتراپیست مجرب و کارآزموده در تسریع روند بهبودی موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید : درمان دیسک کمر در شیراز

در صورت بروز مشکل اسپاسم عضلانی کمر چه اقداماتی نباید انجام شود؟

در صورت مشکوک شدن به این عارضه و بروز علائم، از خود درمانی بپرهیزید.

اگرچه اسپاسم عضلانی کمر عارضه ای نسبتا ساده است، اما مهم است که فرد تحت نظر یک فیزیوتراپیست قرار گیرد تا از انجام هر گونه فعالیت ها و شرایطی که منجر به تشدید علائم می شود، اجتناب گردد.

از انجام حرکات شدید مانند پیچ خوردن بدن در هوا و بلند کردن اجسام سنگین جدا خودداری شود، زیرا منجر به تشدید درد و علائم در فرد خواهد شد.

فیزیوتراپی اسپاسم عضلانی کمر

فیزیوتراپی اسپاسم عضلانی کمر

شروع تمرینات متناسب تحت نظارت یک فیزیوتراپیست کارآزموده اسپاسم عضلانی کمر را به راحتی برطرف خواهد کرد.

در صورت نادیده گرفتن علائم، روند بهبودی طولانی تر شده و همین امر بر عملکرد عضلات فرد تاثیر خواهد گذاشت. اثر بخشی درمان فیزیوتراپی حتی در رفع اسپاسم عضلانی مزمن نیز به خوبی به اثبات رسیده است.

فیزیوتراپیست برای درمان اسپاسم عضلانی کمر تمرینات دامنه حرکتی، تمرینات تقویتی و آب درمانی را تجویز خواهد کرد. اولتراسوند تراپی یکی دیگر از روش هایی است که برای کاهش درد و تسهیل روند بهبودی عضله آسیب دیده تحت نظر فیزیوتراپیست انجام خواهد شد.

ماساژ درمانی برای کاهش اسپاسم و بازیابی حرکت طبیعی بدن نیز توصیه خواهد شد. دیگر تکنیک های مورد استفاده در درمان اسپاسم عضلانی کمر در فیزیوتراپی عبارتند از:

  • ماساژ بافت نرم
  • آب درمانی
  • منیپولیشن / موبیلیزاسیون

مجید حسن بیگی فیزیوتراپیست و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در شیراز، ارائه کننده خدمات فیزیوتراپی در شیراز. برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با کلینیک فیزیوتراپی مهراز، با شماره تلفن 09010384525 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک فیزیوتراپی مهراز: شیراز، خیابان اردیبهشت غربی، تقاطع خیابان فلسطین (باغشاه) و اردیبهشت، ساختمان امیران، طبقه 4

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است