شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
فیزیوتراپی و درمان گرفتگی گردن در شیراز

فیزیوتراپی و درمان گرفتگی گردن در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • فیزیوتراپی
  • -
  • فیزیوتراپی و درمان گرفتگی گردن در شیراز
فیزیوتراپی و درمان گرفتگی گردن در شیراز

درمان گرفتگی گردن (اسپاسم گردن)

گرفتگی یا اسپاسم گردن اغلب با درد همراه بوده و فرد به سختی می تواند گردن خود را حرکت دهد. در این شرایط، حرکت دادن سر به جهات گوناگون نیز بسیار دشوار خواهد بود. درد باعث محدودیت حرکتی در ناحیه گردن و سر می شود.

درد گردن می تواند از بیماری ها یا اختلالات در یکی از ساختارهای گردن ناشی شود. ماهیچه ها، اعصاب، استخوان ها (مهره ها) و دیسک بین مهره ها از جمله این ساختارها محسوب می شوند. گردن درد می تواند از ساختارهای نزدیک گردن مانند شانه، فک، سر و بازو نیز ناشی شود.

اثر بخشی فیزیوتراپی در درمان گرفتگی عضلات گردن به اثبات رسیده است. برای دریافت نوبت حضوری جهت فیزیوتراپی و درمان گرفتگی گردن در شیراز با کلینیک مهراز تماس بگیرید.

علت گرفتگی عضلات گردن

گرفتگی گردن معمولاً به دلیل کشیدگی (استرین) یا اسپاسم عضلانی ایجاد می شود. خوابیدن در زاویه ناخوشایند و حرکات ناگهانی سر یا گردن می تواند باعث گرفتگی گردن شود.

علائم گرفتگی گردن

گرفتگی عضلات گردن به دلیل درد باعث محدودیت در حرکت خواهد شد. این محدودیت اغلب در یک طرف گردن بیشتر از طرف دیگر است. دیگر علائم گرفتگی گردن عبارتند از:

  • احساس ضعف
  • بی حسی
  • اسپاسم
  • سوزن سوزن شدن / خواب رفتگی یا احساس مورمور شدن
علت گرفتگی عضلات گردن

در صورت گرفتگی گردن چه اقداماتی باید انجام شود

اگر از گرفتگی گردن رنج می برید، تا جایی که می توانید آن را در حرکت نگه دارید. در صورت احساس درد شدید، بهتر است برای دریافت مسکن یا داروهای ضد التهابی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

در صورت گرفتگی گردن چه اقداماتی نباید انجام شود

اگر از گرفتگی گردن رنج می برید، می بایست از نشستن های طولانی مدت (مانند نشستن پشت کامپیوتر، رانندگی) و سایر فعالیت‌هایی که باعث تشدید درد شده، اکیدا خودداری شود.

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی گردن در شیراز

فیزیوتراپی چگونه به درمان گرفتگی گردن کمک می کند

اثر بخشی فیزیوتراپی در درمان گرفتگی عضلات گردن به اثبات رسیده است. فیزیوتراپیست با تشخیص مشکل و بررسی شدت آسیب و ارائه یک برنامه درمانی متناسب و شخصی سازی شده به بیمار در تسکین درد و بهبودی کمک خواهد کرد.

تکنیک های فیزیوتراپی در درمان گرفتگی گردن

  • ماساژ بافت نرم
  • منیپولیشن یا دستکاری / موبیلیزاسیون
  • برنامه های تمرینی
  • تمرینات دامنه حرکتی

مجید حسن بیگی فیزیوتراپیست و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در شیراز، ارائه کننده خدمات فیزیوتراپی در شیراز. برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با کلینیک فیزیوتراپی مهراز، با شماره تلفن 09010384525 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک فیزیوتراپی مهراز: شیراز، خیابان اردیبهشت غربی، تقاطع خیابان فلسطین (باغشاه) و اردیبهشت، ساختمان امیران، طبقه 4

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است