شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
تفاوت طب فیزیکی و توانبخشی با درمان فیزیکی

تفاوت طب فیزیکی و توانبخشی با درمان فیزیکی

  • صفحه اصلی
  • -
  • طب فیزیکی و توانبخشی
  • -
  • تفاوت طب فیزیکی و توانبخشی با درمان فیزیکی
تفاوت طب فیزیکی و توانبخشی با درمان فیزیکی

تخصص طب فیزیکی و توانبخشی چیست؟ زمانی که فرد پس از تصادف یا آسیبی که باعث ناتوانی بلندمدت شده است، دچار درد مزمن می شود. فرد در این مرحله نیازمند درمان است. متخصصین مختلفی وجود دارند که می توانند به بهبود او کمک کنند.

با وجود اینکه گاهی امکان بهبود خود به خودی، در برخی افراد وجود دارد. اما اغلب اوقات به کمک پزشک متخصص درمان درد طب فیزیکی و توانبخشی یا متخصص درمان فیزیکی درمان می شوند.

برای درمان عارضه های سیستم عضلانی-اسکلتی از جمله استخوان ها، عضله ها، مفاصل و… به کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مراجعه کنید.

درمان عارضه های عضلانی با طب فیزیکی و توانبخشی

طب فیزیکی و توانبخشی چیست؟

طب فیزیکی و توانبخشی، شاخه ای از پزشکی است که در حوزه تشخیص، درمان و مدیریت بیماران می پردازد. این بیماران تحت تاثیر یک عارضه، اختلال یا آسیب، دچار ناتوانی شده اند.

متخصصین با استفاده از ابزارهای فیزیکی شامل روش های غیر جراحی مانند طب فیزیکی و دارو برای درمان بیمار استفاده می کند. لازم به ذکر است که این متخصصین، جراحی انجام نمی دهند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در درمان عارضه های سیستم عضلانی-اسکلتی، از جمله استخوان ها، عضله ها، مفاصل، رباط ها، تاندون ها و دیگر ساختارهایی تخصص دارد که عملکرد فرد را تحت تاثیر قرار می دهند.

هدف و تمرکز اصلی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در دوران درمان، کمک به بازگشت عملکرد فرد، کاهش درد و بازگشت او به زندگی موثر و لذت بخش تا حد ممکن است.

از آنجا که متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، دارای مدرک پزشکی است، درک درستی از چگونگی ارتباط سیستم های مختلف با یکدیگر دارد. این متخصص، از چگونگی همکاری سیستم عضلانی اسکلتی با سیستم عصبی برای کمک به فراهم کردن امکان حرکت و حفظ استحکام نیز مطلع است.

از آنجا که ستون فقرات، بخش مرکزی سیستم عضلانی-اسکلتی است، تمرکز بسیاری از متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی بر درمان کمردرد است. بر اساس تجربه و ترجیح شخصی، ممکن است تمرکز پزشکانی که در درمان مشکلات ستون فقرات تخصص دارند، بیشتر بر روی توانبخشی یا تزریق باشد.

به علت طیف وسیع عارضه ها و تجربیات جامع متخصصان، بسیاری از متخصصین قادر به هماهنگی درمان بیمار با تیم چند رشته ای هستند؛ شامل متخصص درمان فیزیکی، جراح ستون فقرات، روان شناس، متخصص طب مفصلی و دیگر متخصصان هستند.

بیشتر بخوانید : متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

تمرینات مخصوص طب فیزیکی و توانبخشی

درمان فیزیکی چیست؟

متخصصین طب فیزیکی، در مورد چگونگی هدفگیری گروه های عضلانی و استفاده از تمرینات مخصوص برای جبران فقدان حرکت و عملکرد اطلاع دارند.

تمرکز متخصص درمان فیزیکی بر بازگرداندن بیمار به سطح عملکردی پیشین یا درمان قابلیت حرکتی است. همراه با افزایش سن یا بیماری های مزمن از دست رفته است. هدف این افراد، بهبود کیفیت زندگی و انجام تمرینات مفید است تا بار دیگر بدن، همان گونه که باید به فعالیت خود ادامه دهد.

پس از ارزیابی دقیق، متخصص درمان فیزیکی، می تواند برنامه درمانی موثری برای بیمار تعیین کند. این برنامه با هدف کمک به بهبود حرکت، تسکین درد و کاهش نیاز به جراحی و دارو پیشنهاد می دهد.

از همه مهم تر، متخصص درمان فیزیکی برنامه درمانی اختصاصی متناسب با نیازهای بیمار طراحی می کند. این برنامه به فرد کمک می کند، به سطح عملکردی پیشین بازگردد. همچنین او را تشویق به فعالیت ها و تغییراتی در سبک زندگی می کند که می تواند به پیشگیری از آسیب بیشتر کمک کرده و سلامت عمومی را بهبود می بخشد.

نتیجه گیری

درمان فیزیکی باعث بهبود کیفیت زندگی فرد می شود. در نتیجه برای رسیدن به این سطح، باید با یک متخصص باتجربه مشورت کنید.

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با شماره تلفن های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک : شیراز، خیابان زند، روبروی بیمارستان فقیهی (سعدی)، حد فاصل صورتگر و پوستچی، ساختمان هانیه، طبقه دوم، واحد 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است