شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • طب فیزیکی و توانبخشی
  • -
  • متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز

دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز ، انجام کلیه درمان های تخصصی و آسیب های اسکلتی، عضلانی و ناحیه مفاصل با پیشرفته ترین امکانات روز دنیا شماره تماس ها : 09337255000 و 07132357021

درد مزمن، یکی از شایع ترین دلایلی است که افراد در پی مراقبت های پزشکی بر می آیند. این درد، کیفیت زندگی را کاهش داده، فعالیت های روزانه را محدود کرده و در افزایش نرخ افسردگی و اضطراب نقش دارد.

عدم درمان درد، با افزایش ریسک مشکلات پزشکی مانند بیماری های قلبی، عفونت های تنفسی و کاهش توانایی حرکت نیز ارتباط دارد.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، علت درد را تشخیص داده و برنامه درمانی جامعی طراحی خواهد کرد. این افراد، تخصص لازم را برای کمک به بیمارانی که در هر سن و سالی مبتلا به عارضه های دردناک هستند، دارا هستند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

مشکلات بسیاری می تواند منجر به درد شود، مثل آسیب، بیماری یا عارضه های پزشکی، از جمله عارضه های مرتبط با مغز، نخاع، اعصاب، استخوان ها، مفاصل و سیستم عضلانی و اسکلتی بدن.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی می تواند علت درد را تعیین کرده و با هدف بازگرداندن قابلیت حرکت و سلامت، به فرد در مدیریت و درمان مشکل کمک کند.

برای این کار، متخصص فیزیاتریست، بر تمام بدن تمرکز می کند-نه فقط بر ناحیه ای که دچار مشکل شده است و یک تیم درمانی را برای بهینه کردن مراقبت و بهبود گرد هم می آورد که می تواند شامل افراد زیر باشد:

  • متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
  • کار درمانگر
  • پزشک عمومی
  • نورولوژیست
  • جراح ارتوپدی

برنامه درمانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، کاملا مختص هر یک از بیماران است. بر اساس ریشه مشکل، متخصص می تواند بر موارد زیر تمرکز کند:

  • توانبخشی عصبی : درمان درد یا مشکلات حرکتی ناشی از آسیب نخاعی، آسیب مغزی یا سکته مغزی
  • مدیریت درد مزمن
  • درمان های اسکلتی عضلانی : شامل علائم بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل مانند آرتروز ها ، دیسک و بیرون زدگی دیسک کمر ها و بیماریهای خود ایمنی مانند روماتیسم مفاصل و ….
  • آسیب های ورزشی : مانند التهاب تاندون، شکستگی استرسی و ضربه مغزی
  • مراقبت های پس از عمل : که اغلب اوقات برای تعویض مفصل، پیوند اندام و جراحی قلب ضرورت دارد

تحصیلات و آموزش

همانند پزشکان عمومی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی نیز پیش از آغاز دوره آموزش تخصصی، باید از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شود.

این فرآیند شامل مراحل زیر است:

  • هفت سال تحصیل در دانشکده پزشکی
  • چهار سال آموزش تخصصی در حوزه توانبخشی و طب فیزیکی

بسیاری از متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی، آموزش های بیشتری دیده یا دوره فلوشیپ را در حوزه های اختصاصی مانند اطفال، آسیب های مغزی یا نخاعی یا پزشکی ورزشی تکمیل می کنند.

دلایل مراجعه به متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

مراجعه به متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، برنامه درمانی به خصوصی را برای بهبود کیفیت زندگی طراحی می کند، خواه درد یا ناراحتی ناشی از عارضه های مزمن و مشکلات حرکتی مرتبط با افزایش سن باشد یا ناشی از درد کوتاه مدت حاصل از یک آسیب.

ممکن است در موارد زیر، مراجعه به متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مفید واقع شود:

فرد در انجام فعالیت های روزانه دچار مشکل شده باشد

گاهی اوقات تصادفات یا آسیب ها باعث درد یا ایجاد محدودیت در عملکرد شده و فعالیت های نرمالی مانند بلند شدن، بالا رفتن از پله ها یا استراحت را تحت تاثیر قرار می دهد.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی می تواند با طراحی یک برنامه درمانی، بر این مشکلات غلبه کند.

این متخصصین می توانند به مدیریت وضعیت ناخوشایند حاصل از برخی مشکلات مانند کمردرد، چاقی، آسیب عصبی، سکته مغزی و آرتروز نیز کمک کنند.

انرژی فرد در اثر بیماری محدود شده است

بسیاری از بیماری ها و درمان های آن ها می تواند باعث کاهش انرژی شود. خستگی می تواند حرکت آسان، جلوگیری از آسیب یا رسیدن به اهداف تمرینی را دشوارتر کند.

فرد قرار است تحت جراحی قرار گیرد یا در دوران بهبودی پس از جراحی قرار دارد

جراحی، برای بدن آسیب زا است. طراحی یک برنامه جراحی مناسب به کمک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، می تواند بدن را آماده کرده و مسیر رسیدن به بهبودی را تسهیل کند.

تغییری در زندگی فرد درحال رخ دادن است

تغییرات زندگی مانند بارداری، زایمان، یائسگی و افزایش سن می تواند چالش های جدیدی را برای عملکرد فیزیکی فرد ایجاد کند.

چه انتظاری باید از متخصص طب فیزیکی و توانبخشی داشت

به لطف آموزش های گسترده ای که این متخصصان دیده اند، می توانند به درمان درد و پیشگیری از ناتوانی بیشتر کمک کنند.

در جلسه اول، پزشک با بیمار در مورد سابقه پزشکی و خانوادگی وی صحبت خواهد کرد تا اطلاعات بیشتری در مورد علت احتمالی مشکل به دست آورد.

لازم است فرد نیز اهداف خود را از درمان بیان کند؛ خواه هدف، درمان کمردرد باشد یا تقویت عملکرد عضلانی. متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به فرد کمک می کند بر موانعی که مانع از بهره مندی کامل از توانایی ها در وی می شود، غلبه کند.

در صورت نیاز به تشخیص، ممکن است پزشک، تست هایی مانند اشعه ایکس، مطالعات هدایت عصبی و الکترومایوگرافی یا همان تست نوار عصب و عضله را برای تعیین علت مشکل تجویز کند تا به این روش، مراحل بعدی در مسیر برنامه بهبودی مشخص شود.

این روش منجر به تجویز گزینه های درمانی اختصاصی مانند موارد زیر می شود:

  • برنامه های مراقبتی خانگی
  • درمان های اختصاصی که لازم است توسط یک متخصص مانند متخصص طب فیزیکی و توانبخشی یا جراح ارتوپدی انجام شود.
  • مراقبت از سلامت ذهن برای کمک به مدیریت عارضه و پاسخ به درمان
  • درمان های جایگزین مانند طب سوزنی

گاهی نیز متخصص، تزریقاتی را تجویز می کند که لازم است در مطب انجام شود مانند:

  • تزریقاتی که در مفاصل و نقاط تحریک انجام می شود تا اختلالات استخوانی و بافت نرم را که مسبب ایجاد درد هستند، درمان کند.
  • تزریقاتی که دردهای مرتبط با سیستم عصبی مرکزی را درمان می کنند
  • درمان های ستون فقرات که می توانند کمردرد را تسکین دهند

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانخبشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی در شیراز، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با اطلاعات صفحه تماس با ما و مطب ارتباط برقرار کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است