شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
آسیب تاندون آشیل : چه زمانی جراحی نیاز است؟ | شیراز

آسیب تاندون آشیل : چه زمانی جراحی نیاز است؟ | شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • آسیب‌ها و بیماری‌ها
  • -
  • آسیب تاندون آشیل : چه زمانی جراحی نیاز است؟ | شیراز
آسیب تاندون آشیل : چه زمانی جراحی نیاز است؟ | شیراز

آسیب دیدگی تاندون آشیل که تاندونیت پاشنه نیز نامیده می شود با علائمی از قبیل تورم، درد و سفتی همراه خواهد بود.

بروز این عارضه در افرادی که به فعالیت های ورزشی می پردازند بسیار متداول است. سالمندان از دیگر افرادی هستند که در معرض خطر آسیب تاندون آشیل قرار دارند.

آسیب دیدگی تاندون آشیل در هر سنی امکان پذیر می باشد، اما ورزشکاران بیشتر در معرض خطر ابتلا به این عارضه قرار دارند. برای تشخیص و درمان آسیب دیدگی می توانید به کلینیک دکتر زهره عشقی در شیراز مراجعه کنید.

علت آسیب دیدگی تاندون آشیل

عوامل مختلفی باعث بروز این عارضه می شوند. پارگی آشیل در مقطعی از تاندون رخ می دهد. تاندینوپاتی آشیل عارضه ای است که به دنبال آن تاندون متورم و دردناک شده و اغلب به دلیل تمرینات و فعالیت های بیش از حد و تکرار شونده رخ خواهد داد.

دو نوع تاندینوپاتی وجود دارد که در شایع ترین آنها، وسط تاندون درگیر خواهد شد. نوع دیگر، تاندینوپاتی در محل چسبیدن تاندون به استخوان پاشنه می باشد.

تغییر شکل هاگلاند نوع دیگری از تاندینوپاتی است که در آن پشت استخوان پاشنه در محل اتصال تاندون آشیل برجسته می شود.

انواع آسیب تاندون آشیل

چه زمانی برای درمان آسیب تاندون آشیل نیاز به جراحی است؟

در اکثر موارد، آسیب تاندون آشیل بدون جراحی درمان می ‌شود. کفش مخصوص پارگی تاندون آشیل گزینه خوبی برای درمان این عارضه محسوب می شود و اثر بخشی آن نیز به اثبات رسیده است.

جراحی برای ورزشکاران یا بیمارانی تجویز می شود که پارگی تاندون در آن ها تشخیص داده نشده است.

سطح فعالیت بیمار و اندازه شکاف انتهای تاندون از جمله عواملی هستند که باید قبل از تصمیم گیری برای عمل جراحی مورد بررسی قرار گیرد. در بیشتر موارد، تاندینوپاتی آشیل بدون اعمال روش های جراحی قابل درمان خواهد بود.

اثر بخشی فیزیوتراپی در افزایش قدرت تاندون ها و تسکین علائم ناشی از این عارضه نیز به اثبات رسیده است.

در مواردی که تاندون به استخوان چسبیده و روش های فیزیوتراپی در درمان و تسکین علائم موثر واقع نشوند، عمل جراحی تجویز خواهد شد.

بیشتر بخوانید : التهاب تاندون یا تاندونیت چیست + علائم و درمان

روش های مختلف جراحی برای درمان آسیب های تاندون آشیل

جراحی ترمیم تاندون آشیل یک جراحی با تهاجم کم بوده و در طول عمل، جراح برش های کوچکی را در ناحیه آسیب دیده ایجاد خواهد کرد.

برای درمان تاندینوپاتی، جراح تاندون های ملتهب را برداشته و در برخی از موارد با تاندون از قسمت های دیگر پا جایگزین می کند.

وقتی درد از جایی که تاندون به استخوان چسیبده احساس می شود، نیاز به لنگرهای بخیه برای اتصال مجدد تاندون به استخوان وجود دارد.

آسیب دیدگی تاندون آشیل

ایمنی و اثر بخشی جراحی های آسیب تاندون آشیل

اثر بخشی جراحی های مدرن تاندون آشیل در بهبودی کامل بیماران به اثبات رسیده است. انجام فعالیت های ورزشی بعد از جراحی برای بیماران امکان پذیر خواهد بود.

تمامی جراحی ها با خطراتی همراه هستند و لخته شدن خون در پا یکی از عوارض بعد از عمل آسیب تاندون آشیل به شمار می رود.

روند بهبودی بعد از جراحی تاندون آشیل

مشکل اولیه و نوع جراحی از عواملی هستند که در روند بهبودی نقش دارند. در بیشتر موارد، قبل از شروع فیزیوتراپی، بیمار باید به مدت 6 الی 8 هفته از کفش مخصوص آسیب تاندون آشیل استفاده کند.

بعد از جراحی، اغلب چندین ماه طول می کشد تا بیمار بتواند به انجام فعالیت های ورزشی بازگردد.

بیشتر بخوانید : درمان تاندونیت آشیل در شیراز

مراقبت های بعد از جراحی تاندون آشیل

بعد از جراحی، پا گچ گرفته می شود و یا استفاده از کفش های مخصوص تاندون آشیل تجویز خواهد شد. فیزیوتراپی به عنوان یک روش موثر در درمان مشکلات ناشی از تاندون آشیل شناخته شده است.

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با شماره تلفن های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک : شیراز، خیابان زند، روبروی بیمارستان فقیهی (سعدی)، حد فاصل صورتگر و پوستچی، ساختمان هانیه، طبقه دوم، واحد 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است