شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
رگ به رگ شدن گردن + علائم و انواع

رگ به رگ شدن گردن + علائم و انواع

  • صفحه اصلی
  • -
  • گردن
  • -
  • رگ به رگ شدن گردن + علائم و انواع
رگ به رگ شدن گردن + علائم و انواع

شدت رگ به رگ شدن گردن می‌ تواند از نوع خفیف تا شدید متغیر باشد. رگ به رگ شدن گردن معمولا به علت حرکت ناگهانی سر به سمت جلو یا طرفین اتفاق می افتد.

در این مقاله نحوه درمان به موقع و مراجعه به پزشک متخصص توضیح داده خواهد شد.

آسیب دیدگی گردن به ندرت باعث مرگ می شود. با این حال، رعایت جوانب احتیاط پس از آسیب دیدگی و یا تشدید علائم نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود. برای دریافت نوبت حضوری جهت درمان آسیب های گردن می توانید به کلینیک دکتر زهره عشقی در شیراز تماس بگیرید.

بعد از آسیب گردن چه اتفاقی می افتد

درد شدید گردن بعد از آسیب دیدگی می‌تواند نشانه هشدار دهنده یک فوریت پزشکی باشد. به سختی می توان تشخیص داد که آیا آسیب دیدگی شدید بوده یا خیر.

آسیب گردن اغلب منجر به کبودی، دررفتگی، رگ به رگ شدن یا پیچ خوردگی گردن خواهد شد. گاهی اوقات آسیب دیدگی گردن باعث شکستگی استخوان گردن نیز می شود.

رگ به رگ شدن گردن یا اسپرین چیست

رگ به رگ شدن گردن معمولا به علت حوادثی از قبیل آسیب شلاقی, سقوط، یا حرکت ناگهانی ستون فقرات رخ می دهد.

رگ به رگ شدن گردن علاوه بر رباط ها که وظیفه اتصال استخوان ها کنار یکدیگر را بر عهده دارند، بر ماهیچه ها نیز تاثیر می گذارد.

این عارضه معمولا زمانی رخ می دهد که مفصل بیش از حد طبیعی تحت فشار قرار می گیرد.

رگ به رگ شدن گردن همچنین می تواند به طور ناگهانی و به علت حرکت شلاقی طی سانحه رانندگی و حرکت ناگهانی سر به سمت جلو و یا به آرامی مانند قرار دادن بدن در وضعیت نامناسب حین نشستن پشت میز کامپیوتر رخ دهد.

علائم رگ به رگ شدن گردن

علائم رگ به رگ شدن گردن

احساس درد یکی از متداول ترین علائم رگ به رگ شدن گردن محسوب می شود. این درد که بیشتر در ناحیه پشت گردن احساس می شود و با حرکت دادن گردن تشدید خواهد شد.

درد در همان روز اول آسیب دیدگی ظاهر نشده و ممکن است با تاخیر خود را نشان دهد. فرد آسیب دیده، یک یا دو روز بعد بروز حادثه، درد را احساس خواهد کرد.

احتمال تاخیر در ظاهر شدن درد پس از آسیب دیدگی یکی از دلایلی است که معمولا تیم پزشکی فرد آسیب دیده را به مدت 48 ساعت بعد از آسیب دیدگی تحت مراقبت های اورژانسی قرار می دهند.

از دیگر علائم رگ به رگ شدن گردن می توان به سفت شدن گردن و کاهش انعطاف پذیری حین بالا یا پایین بردن سر و یا چرخش گردن اشاره کرد.

احساس درد در ناحیه گلو، تحریک پذیری، خستگی، مشکل در خوابیدن، عدم تمرکز و تورم در ناحیه گردن و شانه ها از دیگر علائم این عارضه محسوب می شوند.

اسپاسم عضلانی در بالای شانه از علائمی است که اغلب بعد از رگ به رگ شدن گردن مشاهده می شود. اگرچه این علائم بسیار آزار دهنده هستند، اما واکنش دفاعی بدن برای محافظت از خود در مقابل آسیب بیشتر یا درد شدیدتر محسوب می شوند.

سردردهایی که در پشت سر ایجاد می شوند نیز از جمله علائم احتمالی رگ به رگ شدن گردن به شمار می روند.

فرد آسیب دیده بعد از رگ به رگ شدن گردن ممکن است از بی حسی، سوزش یا ضعف در بازو شکایت کند. این علائم رادیکولوپاتی زمانی رخ می دهند که اعصابی که از طناب نخاعی و ستون فقرات خارج می شوند، تخریب شده و یا آسیب دیده باشند.

ریشه های عصبی نخاعی آسیب دیده بیشتر اوقات از دیسک های تضعیف شده یا تنگی کانال نخاعی ناشی می شوند. در صورت احساس بی حسی، سوزش یا ضعف بسیار شدید، مراجعه اورژانسی به پزشک الزامی است.

رگ به رگ شدن گردن یا اسپرین چیست

درجه بندی رگ به رگ شدن گردن

پزشکان معمولاً رگ به رگ شدن گردن را به سه دسته از جمله درجه‌ یک (خفیف)، درجه‌ دو و درجه سه (شدید) تقسیم می‌کنند.

درجه سه شدیدترین نوع رگ به رگ شدن گردن محسوب می شود و مراجعه فوری به پزشک از اهمیت به سزایی برخوردار است.

رگ به رگ شدن درجه ۱

رگ به رگ شدن درجه ۱ خفیف ترین نوع است. در این حالت، رباط‌ های گردن کشیده شده، اما پاره نمی‌شوند. فرد آسیب دیده از درد خفیف تا متوسط، تورم در ناحیه گردن و حساسیت به لمس شکایت می کند.

رگ به رگ شدن درجه 2

این درجه از آسیب دیدگی متوسط در نظر گرفته می شود و در آن فیبرهای عضلانی پاره می‌شوند. فرد آسیب دیده از تورم و سفتی در این ناحیه شکایت می کند و رنگ ناحیه آسیب دیده سیاه و آبی خواهد شد.

توصیه می شود سطح فعالیت بدنی کاهش داده شود. فیزیوتراپی به عنوان یک روش موثر در تسکین درد و علائم ناشی از این عارضه معرفی شده است.

رگ به رگ شدن درجه 3

این درجه از آسیب دیدگی بسیار جدی بوده و اغلب منجر به پارگی کامل رباط می شود. فرد آسیب دیده از عملکرد نامطلوب و بی ثباتی مفصل در این ناحیه شکایت می کند.

ناحیه آسیب دیده به احتمال زیاد متورم شده و به رنگ سیاه و آبی در خواهد آمد که نشانه خون مردگی است به این حالت اکیموز یا کبودی گفته می شود.

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی گردن در شیراز

چه زمانی مراجعه برای رگ به رگ شدن گردن به پزشک مراجعه کنم

اگر فردی در اطراف شما دچار آسیب دیدگی شدید گردن شده، فورا با اورژانس تماس گرفته و تا زمان رسیدن تیم پزشکی از حرکت دادن فرد آسیب دیده خودداری کنید.

در صورت رگ به رگ شدنی خفیف و احساس درد در ناحیه گردن، بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

دکتر زهره عشقی پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شیراز، ارائه کننده خدمات درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و مفاصل، برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با شماره تلفن های 07132357021 یا 09337255000 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک : شیراز، خیابان زند، روبروی بیمارستان فقیهی (سعدی)، حد فاصل صورتگر و پوستچی، ساختمان هانیه، طبقه دوم، واحد 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است