شنبه تا چهارشنبه صبح و عصر

پنج شنبه صبح

شیراز

شهر شیراز

ویرایش محتوا
درباره ما

کلینیک تخصصی دکتر زهره عشقی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی شامل تشخیص و درمان بیماری های عضلانی، اسکلتی و مفاصل، دیسک و ستون فقرات به همراه تشخیص و درمان پوکی استخوا و آرتروژ زانو، انجام تست نوار عصب و عضله و درمان های تخصصی از جمله طب سوزنی، لیزر درمانی و شاک ویو تراپی به همراه سایر درمان های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی. در کلینیک دکتر زهره عشقی خدمات ارتوپدی در شیراز نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته ارائه می گردد.

با ما تماس بگیرید
فیزیوتراپی تنفسی و قفسه سینه در شیراز

فیزیوتراپی تنفسی و قفسه سینه در شیراز

  • صفحه اصلی
  • -
  • فیزیوتراپی
  • -
  • فیزیوتراپی تنفسی و قفسه سینه در شیراز
فیزیوتراپی تنفسی و قفسه سینه در شیراز

فیزیوتراپی قفسه سینه چیست و چه کاربردهایی دارد

فیزیوتراپی تنفسی نوعی از فیزیوتراپی است که به درمان مشکلات مربوط به ریه کمک می کند.

عفونت های تنفسی، عوارض پس از جراحی مانند کاهش حجم ریه یا احساس درد حین تنفس، بیماری های مزمن انسدادی ریه از جمله آمفیزم و برونشیت مزمن و آسیب های شدید دیگری مانند شکستگی دنده از جمله این مشکلات به شمار می آیند.

فیزیوتراپی قفسه سینه با استفاده از آموزش و تکنیک ‌های پاکسازی، در بهبود و بازگرداندن عملکرد طبیعی ریه به بیمار کمک می کند.

انجام این نوع از فیزیوتراپی در افراد مبتلا به بیماری های مزمن که سیستم تنفسی آسیب پذیری دارند بسیار سودمند خواهد بود. برای دریافت نوبت جهت فیزیوتراپی قفسه سینه می توانید با کلینیک مهراز در شیراز تماس بگیرید.

فیزیوتراپی قفسه سینه در درمان چه بیماری هایی کاربرد دارد

  • آسم
  • پنومونی
  • آمفیزم
  • برونشیت مزمن
  • بیماری انسدادی مزمن ریه یا COPD
  • جراحی شکمی
  • جراحی ریه
  • آسیب به قفسه سینه
  • فیبروز سیستیک

فیزیوتراپی قفسه سینه برای سالمندان و یا افرادی با سیستم ایمنی ضعیف بسیار اثر بخش است و از وخیم شدن علائم و بستری شدن در بیمارستان جلوگیری می کند.

این نوع از فیزیوتراپی با تخلیه موکوس از ریه در درمان بیماری هایی مانند فیبروز سیستیک، پنومونی و برونشیت مزمن بسیار مفید است.

فیزیوتراپیست مجرب با استفاده از تکنیک های مختلف به بهبود عملکرد ریه کمک می کند. با توجه به شرایط بیمار، تکنیک های متفاوتی از جمله پرکاشن (ضربه زدن)، ویبرشن (لرزشی)، تنفس عمیق، سرفه و هافینگ به کار گرفته می شوند.

فیزیوتراپی قفسه سینه در برخی شرایط بسیار ضروری است و پزشک عمومی فرد بیمار را به یک فیزیوتراپیست قفسه سینه ارجاع می دهد.

فیزیوتراپی به عنوان اولین روش درمانی شناخته شده و فیزیوتراپیست ها مهارت بالایی در ارزیابی و تشخیص دارند.

ارجاع بیمار توسط پزشک عمومی به پزشک متخصص قبل از ویزیت اولیه ضروری نیست. بدین ترتیب، فرد بیمار به طور مستقیم به فیزیوتراپیست قفسه سینه مراجعه کرده و پس از ارزیابی اولیه، نتایج به اطلاع پزشک عمومی خواهد رسید.

فیزیوتراپی تنفسی چیست

فیزیوتراپی تنفسی چگونه به بهبود وضعیت بیمار کمک می کند

فیزیوتراپی تنفسی به بهبود بیماری های تنفسی حاد و مزمن کمک می کند. فیزیوتراپی به عنوان یک درمان مکمل باعث تسریع در روند بهبودی می گردد.

کاربرد فیزیوتراپی تنفسی

  • کاهش کار تنفس
  • پاکسازی راه های هوایی از موکوس
  • کمک به افزایش حجم ریه
  • بالا بردن اکسیژن خون
  • کاهش خس خس سینه و تنگی نفس
  • افزایش استقامت قلبی تنفسی

بیشتر بخوانید : درمان درد با استفاده از طب فیزیکی و توانبخشی

تکنیک های فیزیوتراپی تنفسی

تکنیک‌ های تنفسی

در این تکنیک ها، تمرینات، آموزش و پشتیبانی لازم در مورد تکنیک های تنفسی مناسب و بهبود عملکرد ریه به بیمار داده می شود. هدف از این تکنیک ها، تسکین درد و افزایش مشارکت در فعالیت های فیزیکی و اجتماعی و در نهایت بهبود کیفیت زندگی است.

تکنیک های تنفسی برای بیمارانی که که لوله های تنفسی متورمی دارند، بسیار سودمند خواهد بود. استفاده از این تکنیک منجر به افزایش ظرفیت حمل اکسیژن به ریه ها و همچنین پاکسازی راه هوایی از موکوس خواهد شد.

پاکسازی راه هوایی

مژک ها ساختارهایی کوچک شبیه به مو هستند که راه های هوایی را پوشانده اند. این مژک ها به پاکسازی راه هوایی از خلط و موکوس کمک می کنند.

اختلال در مژک ها باعث تجمع موکوس، عفونت و آسیب احتمالی در راه هوایی می شود. تکنیک پاکسازی راه هوایی، ترشحات مخاطی را از راه ‌های هوایی کوچک به راه‌ های هوایی بزرگتر هدایت می‌کند؛ جایی که یک سرفه می‌تواند باعث خروج کامل آن از بدن شود.

تکنیک های فیزیوتراپی تنفسی

تکنیک تخلیه وضعیتی

این تکنیک به بهبود تورم و همچنین تخلیه موکوس از نواحی خاص در ریه کمک می کند.

تمرین

انجام تمرین باعث افزایش حجم ریه می گردد. از جمله این تمرینات می توان به تنفس با لب های جمع شده، تنفس از طریق بینی بینی، تنفس دیافراگمی، تنفس سینه ای با استفاده از فلاتر، تمرینات تنفسی آرامبخش، تکنیک های وضعیتی و تنفس در نواحی خاصی از ریه اشاره کرد.

فیزیوتراپی حیطه ای از پزشکی است که با استفاده از تکنیک ها و استراتژی های مختلف به بهبود و افزایش عملکرد ریه، کاهش کار تنفس و کاهش مشکلات تنفسی کمک می کند.

نقش فیزیوتراپی قفسه سینه در درمان بیماری های حاد و مزمن تنفسی و بهبود کیفیت زندگی به اثبات رسیده است.

مجید حسن بیگی فیزیوتراپیست و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در شیراز، ارائه کننده خدمات فیزیوتراپی در شیراز. برای دریافت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان با کلینیک فیزیوتراپی مهراز، با شماره تلفن 09010384525 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک فیزیوتراپی مهراز: شیراز، خیابان اردیبهشت غربی، تقاطع خیابان فلسطین (باغشاه) و اردیبهشت، ساختمان امیران، طبقه 4

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص و درمان انواع بیماری های مفصلی، عضلانی، اسکلتی و ستون فقرات از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، ساییدگی ها، پوکی استخوان و درمان های آرتروز زانو و درمان های طب سوزنی ، لیزر درمانی، شاک ویو تراپی و انجام تست نوار عصب و عضله در کلینیک دکتر زهره عشقی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و ارتوپدی در شیراز

روزهای کاری

هر روز هفته شنبه الی چهارشنبه 

صبح ها ساعت 9 تا 14

عصرها ساعت 16 تا 22

روزهای پنج شنبه

صبح ها ساعت 9 تا 14

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی کلینیک تعطیل است